Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete…
Dacă spui cuiva în ziua de astăzi, că Steve Peat concura pe Kona Hei Hei din fotografia de mai jos, la competițiile de downhill, probabil ți-ar râde în față.
Cei care au urmărit evoluția sportului cunosc foarte bine începuturile, iar astfel de biciclete, precum Kona lui Stevie sunt dovada vie că se poate altfel decât ți-ai fi imaginat. În zilele noastre, când toți visează la full suspension-uri high-end, Steve Peat scoate de la naftalina una dintre primele sale biciclete de racing și reușește să impresioneze o lume întreagă. Întru completare, la sesiunea foto este adusă și actuala sa bicicletă, un Santa Cruz V-10 Carbon. Ca să se vadă mai bine diferențele.
Pe bicicleta din imagine, Steve a participat în 1993 la UK Downhill Series și este echipată cu o frână pe disc Hope montată pe roata din față, manete de frână Shimano XTR, cea din dreapta fiind legată la un XTR de tip cantilever, are o furcă Marzocchi, un sistem de transmisie Shimano XTR M900 conectat la un set de shiftere Gripshift X-Rays și o tijă de șa pe măsura înălțimii sale.
Dar cum până nu vezi, nu crezi, te invit să arunci un ochi pe filmul de mai jos. Sunt convins că vei avea câteva revelații.
Foto: MB UK
Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.
Bicicleta din ’93 are si frana normala pe roata fata?Asa-mi pare!
Nu, sunt doar prinderile pe care se montează cleștii.
Dupa standardele de azi, aia nu e bicicleta de downhill. Dar tot dupa standardele de azi, ala nu e traseu de downhill 😛
Standardele de azi:
https://www.youtube.com/watch?v=6KZV7zfMGTg
@Gică: pe de altă parte era normal să se schimbe ceva în ultimii 20 de ani. 🙂