Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete…
După aflarea veștii că Jolanda Neff va trece în echipa celor de la Kross, m-am entuziasmat puternic și am dorit să aflu mai multe detalii despre subiect. L-am contactat astfel pe Bartosz Piekut, coordonator Export Marketing la Kross, pentru a obține mai multe informații, însă așteptarea nu a fost deloc una scurtă.
1.Bartosz, am văzut o transformare rapidă și puternică a echipei Kross Racing Team în ultimii doi ani. Cum a fost sezonul trecut pentru Maja Włoszczowska și pentru Fabian Giger?
Sezonul trecut a fost unul grozav pentru noi, a arătat că ne aflăm într-o expansiune foarte rapidă, ca echipă și ca brand. Devenim mai internaționali cu fiecare an care trece, Fabian s-a alăturat echipei, iar Maja a câștigat argintul olimpic la Rio cu noul Kross Level B+, o bicicletă proiectată de la zero de echipa noastră. Iar asta ne face extrem de mândri și ne confirmă faptul că putem construit biciclete de top.
2.Începând cu acest sezon o aveți pe Jolanda Neff în echipă, o realizare importantă. Cine a avut ideea de a o coopta?
Racing Team Managerul Tomasz Swierczyński se gândea de mult timp la această idee, însă nu a fost obligat să o convingă, căci Joalanda și-a dorit de asemenea să se alăture echipei. N-a fost deci vorba despre muncă de convingere. Acesta este într-adevăr un pas uriaș pentru brand-ul nostru, pentru întreaga companie și pentru echipă, care este acum mai puternică ca oricând, avem rideri de talie mondială. Toate acestea vor influența desigur și inovațiile la care lucrăm împreună cu atleții noștri.
3.Ce așteptări aveți de la Jolanda în acest sezon și ce așteptări are ea de la echipă?
Ar fi grozav să o vedem pe Jolanda pe podium, nu pot spune că nu ne așteptăm la asta, ne-ar ajuta să arătăm brand-ul nostru și produsele de calitate adevăraților entuziaști. Dar cel mai important lucru este să avem o atemosferă competitivă și creativă în Kross Racing Team, să creștem împreună și să învățăm unul de la celălalt, la fel cum reiese și din sloganul nostru: două roți o singură pasiune. Corect? În ceea ce privește așteptările noastre suntem concentrați pe evenimentele de Cupă Mondială, iar acolo vrem să obținem rezultate excepționale. Nu este doar pentru Jolanda, ci pentru întreaga echipă.
4.Cât de mare este Kross Racing Team în acest moment?
Avem 4 rideri, 2 manageri, 1 fizioterapeut și 1 mecanic.
5.Care este bugetul alocat pentru echipă în 2017?
Este mult mai mare decât cel alocat anul trecut dar cu siguranță mult mai mic decât cel pentru anul viitor.
6.Știm cu toții că este vorba de bugete uriașe pentru a avea un atlet de talie mondială într-o echipă. Care dintre membri echipei reprezintă cea mai mare investiție?
Sunt sigur că toată lumea știe că aceste cifre sunt confidențiale, iar aceste informații trebuie să rămână între noi.
7.Să trecem atunci mai departe. Ce se aude de echipa pentru enduro?
Nu avem încă în plan să punem la punct o echipă de enduro, dar cooperăm cu diverși rideri din Europa, gândindu-ne de asemenea la sponsorizări serioase pentru riderii de enduro de top.
8.Să discutăm un pic și despre Kross. Cum estimezi vânzările din 2017 comparativ cu anul anterior?
2017 va fi un an fantastic pentru Kross, asta e sigur. Am achiziționat de curând brand-ul olandez legendar Multicycle, care ne permite să deschidem mai multe porți către vestul Europei. În Polonia, pe piața noastră, vom înregistra din nou o creștere, ținând cont că în 2016 am bătut orice record în vânzări. În ciuda faptului că vânzările scad în țările dezvoltate, nou încă avem creșteri pe piețele de export. Brand-ul care devine din ce în ce mai puternic, echipa noastră de talie mondială, produsele de calitate cu un preț rezonabil, investițiile pe termen lung și buna cooperare cu distribuitorii joacă un rol foarte important în această dezvoltare.
9.Care sunt cele mai importante noutăți în ceea ce privește produsele pe care Kross le va lansa pe pață în 2017?
Vom avea un nou model de enduro și de asemenea, lucrăm intens la lansarea unei game mari de biciclete electrice dar și de biciclete de Cross Country full-suspension. Dezvoltăm constant și P&A-ul nostru.
10.Nu mai sunteți prezenți la Eurobike. Care este strategia pentru prezentarea noilor biciclete către public sau presa de specialitate?
Eurobike este un eveniment excelent, însă nouă nu ne aduce beneficii, pare lipsit de sens. Preferăm să investim local, ajutând distribuitorii să dezvolte brand-ul în țările lor. În același timp, îi ajutăm să se concentreze pe acțiuni de marketing țintite nevoilor locale.
Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.