Acum citesti
Interviu : Logigan Lucian

logigan_lucian_5Ne-am bucurat de oportunitatea de a-l contacta pe Logigan Lucian, unul dintre cei mai ambitiosi campioni nationali la Ciclocross si Cross Country din Romania, fiind deja incepand cu acest an, component in lotul national de Mountain Bike si CicloCross. Si-a propus ca in 2012 sa se califice pentru Jocurile Olimpice de la Londra, iar acest lucru ne-a trezit curiozitatea de a-i adresa cateva intrebari.



1.Salut! Sa te califici la Jocurile Olimpice de la Londra in 2012 este cu adevarat un target, pe care foarte multi nici macar nu l-ar lua in considerare. Cum te-ai decis sau ce te-a determinat sa iei aceasta decizie?


Da, ar fi o realizare mareata mai ales acum cand toti rideri din toate tarile vizeaza calificarea la jo, locurile fiind limitate (50 Barbati si 30 Femei) si dintr-o tara pot participa maxim 4  rideri (3 barbati,1 femeie) in functie de punctele obtinute. In 2008 am fost foarte aproape de calificare, in final am fost ultima tara (locul 25) care nu a prins calificarea in clasamentul pe tari (practic eram prima rezerva daca o tara era respinsa din diferite motive ex:dopaj etc..). Decizia a fost luata si in 2008, deci am mai luptat pentru calificare, cel mai bun rezultat pe care il puteam obtine era calificarea pe tari de unde mai departe putea participa un rider din Romania.


Sper ca in anii in care urmeaza, sistemul de calificare la jo sa aiba si federatia romana un plan mai bine pus la punct si complet. Tin minte ca in 2006 am inceput foarte tare cu calificarea, aveam curse UCI pe puncte in fiecare weekend in Turcia, cateva prin Ungaria si pe la mijlocul sezonului pauza…unii de la federatie ziceau ca nu mai avem sanse, unii ca nu mai sunt bani la federatie…ideea e ca nu am avut un plan bun si complet. Parerea mea e ca daca continuma cum am inceput sezonul, aveam si in 2008 un rider care sa reprezinte Ro la Beijing. Singura calificare  a Romaniei a fost in 2004-Tudor Oprea care a reusit calificarea de unul singur, cu multe curse UCI grele in spate, punctele necesare calificari pe tara. Felicitari!


2.Cross Country si Ciclocross toata ziua sau se intampla sa ai si un serviciu? Cat la suta din timpul tau zilnic il acorzi antrenamentelor?


Deocamdata se intampla ca sunt in ultimul an de facultate si nu am un servici.Antrenamente fac in fiecare zi (in timpul sezonului) in jur de 2-3 ore…mai mult pe sosea dar si pe traseele offroad  din jurul Ttg-muresului.


3.Vorbeste-ne putin despre bicicleta ta/bicicletele tale. De ce acest model? Ce planuri ai pentru upgrade-uri?


Practic am 4 biciclete (o cursiera, o bicicleta de ciclocross si 2 mtb-uri) din care 3 le folosesc si la curse. La cross-country si marathon  folosesc bicicleta Ideal Race Pro, cadru hardtail carbon model 2009 echipata full  Shimano Xtr si componente pro. Aceasta este modelul de top de la Ideal. Furca care am folosit-o in acest an a fost RST F1rst tot model de top de la brandul RST. Sunt foarte multumit de bicicleta, care se ridica la cel mai inalt nivel din punct de vedere tehnic, singura problema ar fi riderul in rest bicicleta s-ar ‘descurca’ excelent pe orice traseu de Cross-country de la noi sau din afara tarii.


4.La capitolul sponsori cum te descurci? Poveste-ne mai mult despre acestia si care sunt metodele prin intermediul carora un rider poate ajunge sa se bucure intr-o buna zi de sponsori.


In ultimii 2 ani primesc bicicleta de Cross-country ca si sponsorizare de la Rom-eurotrade dealer Shimano si reprezentant Ideal Bikes pt Romania. In rest mai am si sponsori de la echipa Ideal Bikes Internation Team, echipa italiana pentru care concurez in afara tarii din 2006, care ma ajuta cu echipament si cateva curse de pregatire in Italia in sezonul de iarna si nu numai.


Din pacate clubul din Tg-Mures nu imi acopera cheltuielile pt cursele de Maraton si Cross-country de la noi din tara (exceptand Camp.Nationale), iar eu nu am nici un sponsor care sa imi dea bani pt concursuri (deplasare, cazare, masa si taxa de inscriere) de cele mai multe ori toate astea le platesc din banii mei si anul acesta pot sa zic ca m-am gandit de multe ori de 2 ori daca merg la un concurs sau nu,  cursele sunt f importante in pregatire deci nu poti sa lipsesti  la multe curse fiindca doar cu antrenamentele nu prea reusesti sa cresti sau sa tii pasul cu ceilalti.



5.Ne poti spune care este cea mai placuta amintire legata de unul din concursurile tale? Cel care ti-a oferit cea mai mare satisfactie?


Ar trebui sa ma gandesc ff bine sa dau un raspuns final pt ca am fost la foarte multe curse si am multe momente memorabile…cred ca daca ar fi sa  zic momentele mai putin placute ar fi mult mai usor cu atatea rataciri, cazaturi si alte probleme tehnice sau personale de care dai in timpul curselor..dar ca si amintire placuta as putea zice ca a fost un bidon cu apa primit la momentul potrivit (in maratonul Trans-germany in 2008, nu mai stiu ce etapa era dar am mers fara apa aprox. 60 de km in cea mai calduroasa zi din tot concursul care a durat 7 zile, unde am participat cu colegul meu de echipa Vlad Dinu). Desi nu pare mare lucru in momentele alea nu te-ar face mai fericit nimic, decat o gura buna de apa cand iti simti limba mai uscata decat nisipu din desert, vara intr-o zi torida.


6.Te rugam, ajuta-i pe cititorii nostri sa faca o diferentiere clara intre Ciclocross si CrossCountry. Care  sunt asemanarile si care sunt diferentele?


Pentru Ciclocross iti trebuie trasee speciale care pe la noi nu prea exista. Un traseu adevarat de ciclocross trebuie sa aiba si sosea si pamant, scari, obstacole de lemn peste care trebuie sa sari cu bicicleta sau sa te dai jos si sa alergi, multe curbe si urcari scurte si abrupte pe care le poti urca in viteza mare. Bicicleta seamana mult cu o cursiera la prima vedere dar sunt cateva diferente notabile : spre exemblu cadru si  furca sunt mai late pt a incapea cauciucurile mai late si cramponate care se folosesc la ciclocross, angrenajul fata are alt raport de obicei placa mare de 46 si cea mica de 34 sau 36, franele speciale (seamana cu alea antice care se foloseau la mtb inainte de franele in V sau discuri) la care nu stiu cum le si zice:P, in rest aceleasi piese care se folosesc si la sosea.


Bicicletele de Cross-country sunt cu siguranta mult mai cunoscute si mult mai numeroase pe la noi. Roti de 26 (sau 28 mai nou), cauciucuri cramponate, raporturi mult mai mici decat la ciclocross, viteze mai multe, furca cu suspensie fata, cadre hardtail sau cu suspensie spate, ghidon drept sau „riser” fiecare dupa preferintele lui in ceea ce priveste echiparea dar bicicletele de Mtb sunt foarte diferite de cele folosite la Ciclocross.


7.La care dintre cele doua probe te simti mai in largul tau?


La Cross-country!


8.In ce consta alimentatia ta? Ai un plan pe care-l respecti cu strictete? Orele de antrenament sunt si ele legate in vreun fel sau altul de dieta?


Cred ca stie toata lumea ca sportivii mari au nutritionist, maseor, mecanic personal…eu sunt nevoit sa ma descurc singur pe fiecare segment, am invatat destul de multe si in ceea ce priveste alimentatia si consider ca e foarte importanta mai ales in ciclism. Exista desigur o legatura intre antrenament si alimentatie, niciodata nu e bine sa manaci inainte de antrenament, trebuie sa mananci cel putin cu 2 ore inainte sa iesi la antrenamente sau in special inainte de concursuri. De exemplu inainte de un marathon de 4-5 ore masa de seara e cea mai importanta si ar trebui sa mananci ceva consistent cum ar fi paste sau orez, oricum mancare bogata in carbohidrati si saraca in grasime…Personal imi place mult mancarea italieneasca.


9.O intrebare tehnica : ce parere ai de bicicletele 29’ers? Multi afirma ca sunt perfecte pentru persoanele mai inalte. Tu ce parere ai?


De mult imi doresc sa ma dau pe un 29-er in special ca si eu sunt inalt am 1,90cm, cred ca sunt mai avantajoase la maratoanele lungi si nu foarte tehnice. La o cursa de cross-country pe un traseu tehnic nu sunt sigur ca te avantajeaza un 29-er.


10. Cum vezi evolutia utilizatorilor de biciclete in Romania pentru urmatorii ani? O sa ne bucuram de mai multi ca noi pe doua roti, sau numarul acestora o sa stagneze?


Sunt sigur ca numarul o sa creasca pentru ca am vazut lucru acesta de la an la an in concursurile din Romania in special la maratoane care devin din ce in ce mai populare si stiu si cum e situatia in alte tari unde sunt f multi amatori si mi se pare ca si la noi se va intampla la fel cu timpul.


Urmeaza intrebarile standard freerider.ro :


11.Spune-ne unul sau mai multi rideri pe care-i apreciezi sau care te inspira.


Julien Absalon il apreciez ca desi a castigat atatea curse tot timpu da totul din el 😀 am vazut lucru acesta si la Campionatele Mondiale din Italia din 2008.


12.Cum te distrezi cel mai bine?


La o inghetata pe marginea piscinei pe un sezolng sub o umbrela intro zi torida de vara,dupa un antrenament epuizant.



13.Daca ai putea sa calatoresti in timp, ce epoca ti-ai alege?


Epoca de piatra, in special daca as putea lua cu mine si bike-ul!


14.Care a fost cea mai mare proba de curaj pe care a trebuit s-o dai?


Nu mai stiu exact ,cred ca sa recit o poezie in fata scolii prin clasa a 2a….


15.Care a fost cel mai nebun trick pe care l-ai vazut? Banuiesc ca asisti si la alte concursuri (spre exemplu Dirt Jump, Trial etc).


Un front-flip in Ungaria la Balatonbikefest 2009.


16.Ce urmeaza dupa moarte?


Viata de dupa moarte…


17.Cateva cuvinte pentru cititorii Freerider.


Fata : Hmmm, ce bine mirosi cu ce te-ai dat?!
Baiatu : Cu bicicleta!


Fotografii : copyright Logigan Lucian
Site web : logiluci.blogspot.com



Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

sixteen − fourteen =