Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete…
Organizarea unui maraton nu este o treabă pentru oricine, cu atât mai puțin una simplă. Tudor Stupariu a avut amabilitatea de a ne trimite câteva fotografii realizate înainte, în timpul și după Maratonul Făgetului, astfel încât să ne fie tuturor mai simplu ca să înțelegem (pe scurt) despre ce este vorba.
Cu o luna inainte de eveniment organizatorii au pus afise pe stalpii orasului, in centre comerciale si bannere pe cladiri importante din Cluj Napoca pentru a promova evenimentul.
Traseul a primit o grija deosebita daca vorbim despre marcaj, folosindu-se trei tipuri: benzi, vopsea si semne. Unele sectiuni au avut nevoie de interventia unor utilaje mai grele pentru a nivela traseul.
In saptamana ce a precedat maratonul a avut loc sedinta cu voluntarii. Fiecare persoana, de la Salvamont si Crucea Rosie pana la voluntarii de la punctele de alimentare sau radioamatori au primit un post pe traseu.
Cu sprijinul jandarmeriei au fost aduse 100 de garduri pentru a delimita zona de START-FINISH. Toate au trebuit montate cu cateva zile inaintea evenimentului.
Poarta metalica ce sustine sistemul de cronometrare si delimiteaza linia de FINISH a fost montata cu o zi inaintea evenimentului. Bannerele ce trebuiau montate pe partea superioara au fost montate odata cu poarta.
Au fost folosite scaune metalice, masute de lemn si corturi pentru umbra in zona de alimentare. Fiecare scaun a trebuit sters, precum si mesele si corturile.
Voluntarii au venit cu 2 zile inaintea concursului pentru a ajuta organizatorii sa pregateasca pachetele pentru concurs. Peste 800 de pachete au trebuit pregatite pentru concurenti.
Pe langa pachete, numerele de concurs au trebuit sortate in functie de traseu si ordine. De asemenea, a trebuit scris si lipit fiecare cip de cronometrare pe numarul corespunzator.
Organizatorii arunca o ultima privire asupra hartii traseului. Acestia au trebuit sa decida numarul de litri de apa necesar fiecarui punct de elimentare, ordinea in care acestea vor fi lasate pe traseu, precum si cantitatile de alimente necesare.
In seara de dinaintea maratonului au fost pregatite ultimele lucruri pentru punctele de alimentare, punandu-se corturile si restul consumabilelor.
In ultima zi concurentii au mai avut 2 ore la dispozitie pentru a-si ridica pachetele, iar sistemul de inscrieri a trebuit pregatit inaintea venirea oamenilor la corturi. S-au folosit peste 6 calculatoare si imprimante pentru a nu se crea cozi la inscriere.
Un organizator da ultimele detalii unui grup de voluntari ce urmeaza sa plece pe traseu. Acestia au plecat cu cateva ore bune inaintea de startul concurentilor.
Antenele pentru sistemul de cronometrare au trebuit montate deasupra portii de start in dimineata concursului.
Ultimele pregatiri si teste ale sistemului de cronometrare sunt facute inainte de start. Personalul ce cronometreaza sta intr-un cort mai retras pentru a nu fi intrerupt de participanti.
Reprezentantii din media au venit pentru a imortaliza momentul atat la start cat si pe traseu. Au fost prezenti atat fotografi amatori cat si corespondenti TV.
Lantul unei fete s-a rupt in padure, iar o persoana de pe margine a sarit sa o ajute. In cele din urma acesta a fost reparat si fata a reusit sa continue cursa.
Organizatorul inspecteaza diferite puncte cheie ale traseului pe durata competitiei. Reactiile la aflarea unei vesti proaste sunt vast amplificate de stresul competitiei.
Bucatarii unui restaurant local au gatit mancarea pentru concurenti. Peste 800 de litri de gulas au fost consumati in cateva ore.
Unul dintre participanti da mana cu organizatorul dupa terminarea cursei si primirea medalia de finisher.
Personalul de la radioamatori incearca sa localizeze prin statii locatia unei persoane ranite. Dupa ce au aflat locatia, organizatorii si echipaje SMURD au plecat in cautarea respectivului. Acesta a fost gasit si transportat la spital.
Premiile au fost inmanate atat de organizatori cat si de Inspectoratul de Politie Cluj. Acestia au asigurat si siguranta in trafic a biciclistilor.
Dupa plecarea tuturor, efortul organizatorilor nu se termina. Tot ceea ce a fost cladit in cateva zile trebuie strans in cateva ore pentru a elibera parcarea in care s-a aflat zona START-FINISH. Efortul voluntarilor si al organizatorilor continua pe parcursul zilelor ce urmeaza, deoarece acestia trebuie sa stranga marcajele de pe trasee si sa transporte echipamentul folosit inapoi la depozit.
Mulțumiri pentru fotografii și text: Tudor Stupariu, blog: tudorphotobeginnings.blogspot.ro
Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.
Jos palaria ! Pentru astfel de oameni care se dedica .
Si cu toate astea pe cap , organizatorul , clubul Clujul pedaleaza si-a facut timp cu doua saptamini inainte de start si a organizat recunoasterea traseului scurt cu toti doritorii . Ne-am adunat mai bine de 50 de ciclisti si am parcurs traseul primind explicatii despre modul de abordare a unui traseu off-road si reguli de comportament in timpul unei competitii . Fara munca acestor oameni ( si aici trebuie inclusi si voluntarii ) ar fi imposibila organizarea unei competitii da asa anvergura . Cinste lor !
Jos palaria pt domnul Levi 😀
Si totusi nu a fost asa cum se lauda organizatorii. Am vazut foarte multi concurenti la sfarsitul concursului. Nimeni nu a pomenit de kilometri in plus pe care am fost nevoit sa-i facem noi cei de la tura scurta sau de pachetele de concurs care nu mai erau asa cum au fost promise. Probabil asta e o strategie de a demonta feed-back-ul negativ. Cel mai bine cititi ce a spus un concurent despre concurs si veti vedea ca nu e chiar asa… http://pacurar-timotei.blogspot.ro/2014/04/maratonul-fagetului-2014.html
Andrei Gherman ,nu este nicio strategie. Munca mea este reala, fara niciun interes ascuns ,tot ce am vrut este sa arat munca din spatele evenimentului si efortul tuturor. De ce trebuie sa luam totul ca fiind o „strategie de a demonta feedback-ul negativ”? Nu pot sa nu o iau personal fiindca stiu efortul depus de mine in realizarea imaginilor, iar cand cineva spune despre munca ta ca e doar o strategie de a ascunde greseli, cred ca intelegi de ce tin sa te contrazic.
Imi pare foarte rau pentru acei concurenti care, probabil nu au organizat / construit niciodată nimic memorabil, sau de aceasta anvergură, dar din diferite frustrări personale dau vina pe organizatori datorita propriilor ezitări. Din firea omului suntem construiti asa, dar nu ne putem juca cu munca acestor oameni, care an de an sacrifică foarta multa energie pentru a iesi lucrurile perfect pentru fiecare concurent, fie el novice sau experimentat. Maratonul Fagetului este un eveniment pe an ce trece tot mai cautat, numarul de participanti dovedesc acest lucru. Parerea mea este ca acele persoane care vin sa concureze, iar faptul ca se înscriu pe ultima suta de metri si se plâng ca nu au primit pachetul de înscriere promis, au gresit locatia, evenimentul si nu au citit in prealabil detaliile si regulamentul. Niciun organizator nu are de unde sa stie cati concurentei vor fi la start, iar comandarea produselor din pachet se face inainte cu minim 1 luna….E un risc pe care intarziatii ar trebui sa si-l asume. Nu e de azi vorba aceea „primul venit primul servit”. Placerea concursului si pasiunea pentru competitia pe doua roti cred eu ca ar trebui sa fie mult mai mult decat acest detaliu nesemnificativ….Dar fiecare cu principiile lui.
Cat despre marcarea traseului, pot sa-i spun domnului Pacurar ca am fost imediat in weekendul de dupa concurs cu fiul meu de 7 ani pe traseu, el a condus tot drumul si nu a ratat nici un marcaj. Sportul si rezultatele acestuia se datoreaza in proportie foarte mare si capacitătii de concentrare si inteligenta. Da e posibil sa ratezi traseul, dar când 98% au mers pe drumul bun (foarte multe fete, foarte multi adolescenti si multi care se găseau pentru prima data la un maraton) ceva nu e ok si sigur nu marcajele sunt de vina.
Ati fost la inaltime
Totul a fost foarte reusit
Avind in vedere numarul foarte mare de participanti, va propun pt anul 2015 sa studiati un start decalat la traseul scurt si interval mai mare intre start traseul lung si scurt