Acum citesti
Explicații despre freehub-ul de șosea SRAM XDR

SRAM au introdus de ceva timp pe piață freehub-ul XDR fără să comenteze prea mult acest lucru. XDR vine de la XD Road și este o versiune modificată a deja binecunoscutului XD introdus pentru prima dată cu grupul 1×11 XX1. Sistemul a fost conceput pentru a folosi o casetă cu o gamă mai largă de viteze, în special pentru a folosi un pinion mai mic de 11, lucru imposibil pe un freehub clasic.

De ce a fost totuși nevoie de o versiune de șosea? Pentru cei ce au dorit să monteze un freehub pentru 11 pinioane pe roțile de șosea de 10 pinioane apărea o problemă, respectiv că datorită lungimii mai mari a acestuia, roata era deviată spre stânga, nemaifiind centrată corect în cadru. Acum practic toate roțile noi vin cu freehub de 11 pinioane, așa că problema nu mai e atât de stringentă.

Problemele de genul acesta nu au existat niciodată la MTB deoarece freehub-ul acestora nu s-a lungit pentru a primi 11 pinioane. Acestea se pot monta și pe roțile de 10 pinioane deoarece pinionul cel mai mare vine înspre spițe, peste limita dinspre butuc a freehub-ului. Din acest motiv freehub-ul XD a fost conceput pentru roțile de 10 pinioane.

Astfel, pentru ca noile roți de 11 pinioane de șosea să rămână centrate, SRAM au fost nevoiți să conceapă sistemul XDR pentru acestea. XDR este mai lat cu 1.8 mm decât XD. Pentru a folosi o casetă XD pe un freehub XDR este nevoie de un distanțier de 1.8 mm. Este însă aproape evident că în locul acestui distanțier, în viitorul foarte apropiat va apărea un al 12-lea pinion!

Informații de pe bikerumor.com

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

seventeen − 10 =