Acum citesti
Experiment: cum să-ți construiești o bicicletă ieftină

Cum prețurile noilor biciclete nu sunt mereu pe placul clientului, există și o altă variantă decât să aștepți ieftinirile de sezon. Dacă ai ceva pasiune pentru biciclete și vrei să pui osul la treabă, ai posibilitatea de a-ți construi singur bicicleta, pe piese, cu avantajul de a ieși chiar mai ieftin decât dacă ai achiziționa-o din magazin. Evident, această versiune în trecut era greu de realizat, dar în ziua de astăzi, cu discount-uri pe măsură pentru componentele construite pentru bicicletele cu roți de 26 de inch, ai șanse bune să ieși în grafic.

bicicleta_piese

Îți voi furniza mai jos câteva prețuri aproximative, căci acestea se pot schimba pe parcurs (sunt valabile la 1 februarie 2015).

Un cadru din aluminiu, ușor, la 1.7 kg, este Drossiger pe care l-am găsit pentru 236 de euro. Furca, Rock Shox XC 30 poate fi achiziționată pentru 89 de euro. Frânele cu tot cu discuri, Shimano Alivio, pot fi cumpărate pentru incredibilul preț de 40 de euro (setul), iar Bottom Bracket-ul pe prindere Octalink cu angrenajul Shimano M523 3×10, ambele pentru 55 de euro.

Un set de 10 pinioane Shimano HG50 este oferit pentru 21 euro, iar un lanț Shimano XT, pentru 18 euro. Un set de manete de schimbător pentru 3×10, din gama Deore, poate fi achiziționat pentru 30 de euro, pe când ambele schimbătoare, din gama Shimano SLX, pentru 49 de euro. Cuvetele costă 15 euro (FSA), șaua 18 euro, tija de șa 15 euro iar pipa 19 euro. Un set de anvelope Continental X-King din gama entry-level, în formatul 26 x 2.10 costă 28 de euro.

În ceea ce privește roțile ai două posibilități. Fie cumperi un set care costă 95 de euro și conține jante Mavic și butuci Shimano, fie construiești ceva similar cu butuci Shimano SLX (prindere Centerlock pentru disc) și jante DT Swiss pentru 90 de euro. Evident, mai trebuie să iei în calcul banii pentru spițe și nipluri.

Ajungem la un cost de 747 de euro, la care mai trebuie să adaugi manopera în caz că nu te vei ocupa tu de assamblarea bicicletei, dar ar fi chiar păcat să nu faci asta. Vom mai lua de asemenea o marjă de 40 euro pentru manșoane, cabluri, cămăși etc. Reiese un cost total de 787 de euro, mai precis 3.462 de lei.

Iar ca să dăm un exemplu, alegem o bicicletă în acest preț de la un producător premium (cu roată de 26 de inch). Față de aceasta, vei avea o furcă mai bună, frâne mai bune, sistem de transmisie și o greutate mai mică. Pe scurt, tot.

Față de producătorii non-premium, dar care oricum construiesc biciclete bune, vei avea ca avantaje: sistem de transmisie mai sus plasat în gamă, anvelope mai bune, un cadru mai ușor, dar o furcă pe arc în locul uneia pe aer și frâne ceva mai slabe. Chiar și așa, după placul inimii, bugetul acesta poate fi ajustat și poți avea componente mai bune dacă stai să vânezi ofertele.

Ce încerc să subliniez prin acest articol este faptul că există alternative în acest moment, deoarece prețurile pentru componentele de 26 s-au ieftinit. Pe de altă parte, niciodată nu a fost mai ieftin să construiești o bicicletă pe piese decât să o cumperi de-a gata.

Dar, încearcă același lucru construind o bicicletă cu roți de 27.5 sau 29 de inch. Nu va funcționa, căci piesele pentru aceste biciclete (jante, anvelope, cadru, transmisie – da, la 29er ai rapoarte diferite la foi) sunt mult mai scumpe și nu-ți vor putea permite să te strecori pentru a ieși cu un buget mai bun.

Așadar, toți cei care încă mai iubiți roata de 26 de inch, aveți acum ocazia să vă construiți avantajos bicicleta de vis. Mai mult, dacă mizați pe un buget de 1.000 de euro sau mai mult, cu siguranță vei avea o bicicletă de Cross Country de sub 12 kg.

Vezi Comentarii (23)
  • Si daca nu se apeleaza la un mecanic mare grija la alegerea pieselor, la compatibilitatile intre ele.
    La inceput mi-am luat niste tepeeee…. 🙂

  • Eu miam facut singur bicicleta si am ajuns la un total de 15 mil toate piesele plus ca montajul eu lam facut, insa depinde de ce iei la momentul respectiv si pemtru ce o folosesti.

  • Radule, Radule, ia de citeste inainte Radule, sa nu iti iei tzepe.
    Daca aveai rabdare si citeai inainte pe net, mult mult de tot, pana le intelegeai, mai intrebai vreo 20 de persoane de mai multe categorii, de la rideri incepatori, avansati, mecanici, vanzatori, etc, aflai o groaza de chestii.
    Cu rabdarea treceai marea, cum se zice.
    E o regula de aur sa intri inainte pe vreo 20 de forumuri, sa iti faci o idee de ansamblu, sa iti categorisesti in minte si pe hartie toate categoriile de piese in care te-ai incadra in buget, sa ai rabdare si intelepciune sa le intelegi, nu sa iti ocupi mintea si cu altceva, atunci sigur reuseai sa faci ceva bun.

  • Radule2, Radule2, pai exact ce ai scris tu acolo am facut defapt… doar ca nu iti reuseste din prima. Citesti, te informezi, discuti, aflii, inveti…si asa reusesti. Era si o vorba, din greseli se invata. Si din exercitiu, bineinteles. Iar in timp capeti experienta.
    Criticilor fara motiv chiar nu le vad vreun inteles.
    Doar asa, de comentat aiurea.

  • Un cadru RCZ de 27.5″ costa pe la 130 euro. O furca RockShox XC30 TK, pe la 140. Schimband cadrul si furca ajungi la 722 Euro. Desigur, trebuiesc schibate si rotile. Nu am gasit pe undeva preturile afisate de tine, dar banuiesc ca se gasesc roti cam la fel de bune, pentru 27.5, cu inca 60 euro, ajungandu-se astfel la pretul de 782 Euro pentru un 27.5. Restul pieselor raman fix la fel, deci se pastreaza si preturile lor.

    Deci se poate 27.5″ in 800 Euro, chiar lejer. De mentionat ca un cadru RCZ nu este mai prejos decat unul Drossinger.

  • Sau, in orice caz, nu semnificativ, mai ales pentru cineva care vrea sa isi faca un 27.5″ echipat destul de bine, la bani putini

  • Merită să faci așa ceva dacă te pricepi să le asamblezi singur.
    De acord cu Vlad C, nu ai nevoie de componente speciale pentru 27.5
    Ce aș schimba față de configurația de mai sus ar fi:
    -numărul de pinioane. O biclă cu 9 pinioane este mai ieftin de întreținut
    -aș opta pentru un X7 ca deraior spate, având avantajul de a putea urca sau coborâ raporturile în timp ce am un deget, două și pe frână; cu triggerele x5, cele cu indicator pentru raport
    -hollowtech (deore)
    -deraior foi top swing
    -aș face un efort pentru o furcă pe aer
    -roți pe 27.5, chiar dacă oferta de anvelope este limitată și cu prețuri mai piperate(ce îmi e 80 de lei pentru o anvelopă de 26 față de 100 pentru una de 27.5)

    Cât despre scule, costă și alea, dar le vei folosi și la servisarea biclei, că doar ai asamblat-o.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

5 − five =