Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete…
Astăzi începem o serie de articole, prin care vom face o paralelă între produse scumpe, dar performante și alternativele pe care le ai în același buget. Pornind de la ideea că fiecare va vrea să facă un upgrade bicicletei la un moment dat, este bine să știi că bugetul poate fi cheltuit variat.
Prima componentă din listă este furca Fox F100 Terralogic, una dintre furcile de top pe care le poți achiziționa pentru bicicleta ta. Tehnologia Terralogic permite furcii să lucreze doar atunci când treci peste denivelări. Practic, aceasta reacționează doar la trecerea peste obstacole, dar nu și atunci când te lași pe ghidon și pedalezi din picioare. Brațele superioare cu învelișul Kashima asigură o funcționalitate perfectă, iar greutatea totală este de doar 1.5 kg. O furcă de vis. Prețul? Aproximativ 4.300 de lei.
Presupunând că deții o bicicletă entry-level, cu o furcă Suntour XCT, frâne Tektro HDC300, un sistem de transmisie din gama Altus sau Acera și un set de anvelope grele, să vedem ce îmbunătățiri poți aduce bicicletei tale.
Pentru 1.300 de lei, poți achiziționa o furcă Rock Shix 30 Gold, cu cartuș de aer. Renunți deci la vechea furcă cu arcuri Suntour XCT, care cântărește 2.5 kg și achiziționezi una mult mai performantă care cântărește doar 1.8 kg. Așadar, faci o economie de 700 de grame.
Poți înlătura vechi frâne de la Tektro și poți achiziționa un set de frâne Shimano Deore M615. Setul te va costa 500 de lei, iar cele două discuri, 160 de lei. Economia în ceea ce privește greutatea este de aproximativ 10 grame, în schimb puterea de frânare te va impresiona.
În ceea ce privește sistemul de transmisie, poți alege un schimbător Shimano XT, pentru 267 de lei. Nici în acest caz nu putem vorbi de o economie semnificativă de greutate, dar tot câștigi 20 de grame. O casetă cu 10 pinioane te mai costă 168 de lei și mai economisești 40 de grame. Să nu uităm că va trebui să achiziționezi și un set nou de manete pentru schimbătoare, care te vor costa 128 de lei, din gama Shimano SLX. Se cere de asemenea și un angrenaj Shimano SLX cu tehnologie Hollowtech și cu rulmenți exteriori, de aici reușind să mai scazi cel puțin 400 de grame, pentru un preț de 570 de lei. Nu uita de lanțul specific pentru 10 pinioane, este mai îngust decât cel pentru 8 sau 9 pinioane, deci trebuie achiziționat separat.
În ceea ce privește anvelopele, poți alege un set de Schwalbe Rocket Ron, ambele costând aproximativ 580 de lei. Economie de greutate pe care o faci este de 700 de grame, din ambele anvelope.
Cu suma rămasă, mai poți achiziționa un set de pedale Shimano SPD, pentru aproximativ 130 de lei și o pereche de încălțăminte specifică SPD, pentru 465 de lei.
Iar cu restul de 32 de lei rămași, îți poți scoate prietenii la o bere pentru a te lăuda cu noua ta bicicletă, complet pregătită pentru sezonul competițional, cu 1.830 de grame mai ușoară. Aye!
În articolul următor: sistemul de transmisie Sram XX1.
Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.
Cu cei 43.000 RON nu cumva poţi să îţi cumperi o bicicletă nouă, mult mai bine echipată decât cea din prezent?
Sunt 4.300, nu 43.000 de lei. Evident că se poate cumpăra și o bicicletă nouă, dar nu va fi la fel de ușoară precum cea căreia îi schimbi respectivele componente.
Va referiti sa cumparati o bicicleta in valoare de 4milioane si 300 de mii de lei vechi ?
Gasesti dar o repari din an in an … daca o folosesti la munte sau faci trasee des …
Piesele se simt foarte mult fata de o bicicleta ieftina si una scumpa … Conteaza mult si cum si pe unde mergi cu ea !
vb din experienta proprie !
Cu aproape 1000e iti iei un Radon echipat X9 si cu Reba. 29er.
Sau Canyon.
@Victor 4300 ron inseamna 43 mil lei vechi. Greu cu conversia asta.
uskutu : Scuze , inca ma incurc in conversii :)) De 43 de mil iti iei un cube fain tare 😀
eu mi-am facut upgrade iarna asta la bicicleta. am iesit la 3800 lui cu tot ce mi-am luat. mi-au spus unii prieteni ca „mai bine luai alta noua si nu o luai pe a ta la inceput”. dar am tras linie si le-am dovedit conrariul. am un hardtail BFORCE, 26er, Alu 7005. da stiu, nu e brand cunoscut, insa un cadru ff bine finisat si agil. (de cantarit nu l-am cantarit singur, deci nu stiu cate kg are). m-am uitat orientativ la magazinele din RO ce iti poti lua de 3800 lei si… nu vreau sa par arogant… dar sunt cam vai de ele bicicletele. nu am sa enumar aici ce mi-am luat (nu cred ca ar fi locul potrivit). ce vreau sa spun e ca, in timp iti poti face un bike mai bun decat ceea ce se vinde in RO, evident cu conditia (conditia mea, nu una generala 🙂 ) sa ai un cadru care sa accepte piese moderne, sa nu te folosesti de prea multe adaptoare si alte „mijmacuri”. anyhow, doar o parere….
calculeaza cat ai pierdut in piesele aruncate, si mai pune ca ai o parte din bicicleta veche si o parte noua. fa un calcul la cat luai pe ce aveai si cat mai puneai ca sa cumperi ce ai acum si vezi daca merita..din experienta e zic ca merita sa alegi direct un nivel de echipare preferat si dupa buget, cand se uzeaza sau te saturi, vinzi si cumperi altceva nou.asa consider eu
si in plus, nu inteleg comparatia….cine cauta o furca de 4300 ron, nu va cumpara niciodata componentele astea care insumate ajung la acelasi pret, pentru ca e clar ca are deja ceva peste nivelul asta de echipare, iar cine cumpara mai mult de jumate de bicicleta de 4300 ron, nu isi permite asa furca:)
am vandut piesele vechi. si da stiu ca nu le-am dat cu cat se vand in magazin. la urma urmei, ce mai poti vinde cu cat ai cumparat din magazin in ziua de astazi? si da evident, daca iti cumperi un bike cu un astfel de FOX are o cu totul alta echipare. dar pana in 4300 lei, un bike nou, parera mea, e cam jalnic. desigur mai exista varianta unui second, dar daca ai un nenoroc si dupa o sapt se intampla ceva neplacut cu ea? da adi, cine isi permite isi ia bicla direct cu 7-8000 lei, cine nu… nu 🙂
…nu lua articolu ca pe o comparatie, nu cred ca e. articolu ii adresat biciclistilor care au un buget… si daca vrei un ghid de upgradeuri pt actualul cadru (tot pt „bugetari” 🙂 )
daca m-am chinuit sau nu, sa fac rost de suma de 4.300 lei pentru o furca cu siguranta ca imi voi lua acea furca si nu ceva echivalent. daca am o suma de x pentru o anume piesa, ma gandesc doar la acea piesa, o cumpar doar ca: 1)imi place mie; 2)are un numar considerabil de review-uri pozitive (nu numai pe un site, ci pe mai multe); 3) imi este necesara. Cred ca toata lumea stie cam cat costa o bicicleta pentru FR/DH, indiferent daca e noua sau sh. Daca eu ma dau la FR/DH, si am banii unei biciclete specifice, nu imi iau ceva de xc foarte bine echipat, cu cadru de carbon si echipament de downhill, imi voi lua doar un bike pentru ceea ce am eu nevoie.
Bai baieti…lamuriti-ma si pe mine: voi chiar faceti inalta performanta incat dati atatia bani pe o bicicleta si pe componentele cu care le dotati? Intreb si eu doar asa. Eu sunt la nivel de amator si tot fac cateva sute de km. pe saptamana (sosea), insa sumele astea mi se par exorbitante.
De fapt discutia asta este ceva de genul: „…nu-ti lua bicicleta de 3000 de euro ca este cam slabuta. Ia-ti una de serioasa, ceva pe la 10000.”
Ce ma amuz cand vad cum romanul nu intelege ca piesele astea, furci, bicle faine nu au fost facute de fabricant cu gandul la bugetul romanului. Noi nu contam pe piata internationala, nu avem putere de cumparare, piata de desfacere sau cultura pentru a aprecia o piesa sau alta. Pe scurt: noi suntem saraci , nu piesele/biclele sunt scumpe ! Daca ai avea ca tot neamtul un 4000-5000 euro pe luna nu ti-ai lua ceva bun ?
@norther
Eram curios la cate din piesele cu care ti-ai facut bike-ul nou ai luat si factura/bon fiscal !
Asa este. Fabricantul nu s-a gandit la bugetul romanului, somalezului, etiopianului, nordcoreanului, etc. Insa, pe de alta parte, daca mergi in vest si te uiti pe strada, din multitudinea de biciclete nu prea o sa vezi scule foarte scumpe. Nici occidentalului cu leafa de 4000-5000 de euro nu prea ii vine sa dea cateva mii de batrane pe o bicicleta.
@norther
in primul rand e parerea mea…cat despre biciclete,fac cateva mii de Km pe an, am un hardtail si o fixie, ma ocup de biciclete si ma dau de cand eram copil ..si cand am nevoie de alta sau ma satur de ce am..le schimb, cu asta vreau sa lamuresc problema bugetului ..in sensul ca 1000 euro pt un hardtail e suma de pornire sa zic asa.Insa…nu inteleg comparatia, nu faptul ca tu ai 4300 ron pt o furca…nu vorbesc de cat merita de cat costa sau de cine si de ce si-ar cumpara asa ceva, ci de faptul ca tu daca ai bagat in bicicleta pana acum sa zicem 1000 E, si vrei o furca de 1000 E , e perfect normal.., dar te mai gandesti ca in loc de furca asta sa-ti iei componentele din comparatia de mai sus?adica ai bagat 1000 de euro pana acum, si te convinge ceva sa treci la o furca de 10 mil si alte componente?asta nu inteleg cum se compara mere cu pere..furca cu papuci…
@norther
idea e ca nu mi se parea deloc normal comparatia, atata tot.
ma dau cu bicicleta de multi ani, fac multi km, am si un hardtail si un ssp , deci pt mine , avand in vedere ca sunt cunoscator ,suma clar nu e o surpriza…nici nu am o problema in a da 2000 e pe un hardtail decent. cat si cum isi permite fiecare e cu totul alta discutie,eu doar asta vroiam sa lamuresc..strict faptul ca se compara mere cu pere,dar avand in vedere ca nu se doreste a fi o comparative , imi fac mea culpa.
@Zamfir Somcutean
inalta performanta cu bicicleta de 2000E poti sa uiti.cateva sute de km pe saptamana pe asfalt nu e rau, dar nu compara mtb cu road:) de ex , la o tura de xc sute de km inseamna cateva revizii….uzura e alta , fara sa ai probleme de cazaturi, rupt schimbatoare , lanturi, discuri ..etc.