Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie,…
CCN (Clubul de Cicloturism Napoca) şi domnul avocat Radu Mititean, mereu vigilenţi în ceea ce priveşte drepturile bicicliştilor în România, au sesizat faptul că în parlament se află în lucru o propunere nouă de modificare a codului rutier ce nu doar că nu scoate pasajele aberante în ceea ce priveşte circulaţia bicicletelor în România, dar doreşte să adauge obligaţii noi, neexistente până acum.
Cele mai importante restricţii propuse sunt interzicerea accesului bicicletelor pe drumurile naţionale cu circulaţie europeană, chiar dacă acestea sunt singura cale de acces între două puncte, precum şi obligativitatea purtării căştii, lucru contestat de mulţi şi care se pare că aduce mari efecte negative siguranţei în trafic.
N.R. Pentru cine nu e la curent, s-a mai încercat o dată interzicerea circulaţiei pe drumurile europene, dar domnul Mititeanu împreună cu un număr de ONG-uri hotărâte au reuşit să convingă autorităţile că e un abuz. În legătură cu purtarea căştii, dacă aceasta aduce mari beneficii de siguranţă la cicliştii sportivi pe cursiere sau pe MTB, la cei urbani obligativitatea acesteia duce la reducerea drastică a numărului de biciclişti (sunt foarte mulţi care preferă să nu mai pedaleze decât să poarte cască, mult mai mulţi decât ne putem închipui), iar prin reducerea numărului scade şi nivelul de siguranţă în trafic.
Pentru informaţii suplimentare, organizări de strângeri de semnături şi dezbateri publice urmăriţi pagina CCN. Momentan este anunţată o dezbatere publică la Cluj-Napoca astăzi, joi, 23 iunie, de la ora 20, la sediul clubului.
Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.
Ce o fi asa de rau la cei „urbani” sa poarte casca nu inteleg. Plus ca „urbani fara casca” deobicei nu au nici o treaba cu codul rutier.
Deci dpmdv, mai putini, mai bine. Gata, am zis-o!
De acord!
Corect
De acord cu ce? Nu exista nici o statistica, nicaieri in lume, care sa arate ca purtarea casti a scazut numarul accidentelor in care au fost implicati biciclisti, sau gravitatea lor. Si apoi, cati biciclisti morti sunt la mia de locuitori si cati soferi morti sunt la mia de locuitori? De ce nu ii obliga pe soferi sa poarte casca, ca au mult mai multe incidente cu morti decat pietonii si biciclisti? Obigativitatea purtarii castii este clar o reglementare anti-biciclist.
Este total lipst de logica raspunsul tau. De unde tragi tu concluzia ca biciclistii care circula fara casca nu respecta codul rutier si mai mult ce te face sa crezi ca daca legea i-ar obliga sa o poarte i-ar face sa il respecte sau sa ramana acasa?
Daca ar fi avut initiativa pentru ceva constructiv…ar fi fost o surpriza!dar asa…Nu mai mira pe nimeni!
Oare biciclistii nu sunt ,unii dintre ei ,conducători auto…care plătesc taxe pt drumurile europene?!
De ce nu le pot folosi…inclusiv cu bicicleta?
Nu înțeleg. Circulația pe drumurile europene nu e deja interzisă?
Nu , doar pe autostrada nu poti sa mergi cu bicicleta, in rest poti circula pe oriunde.
Din punctul meu de vedere, dintre cei cu casca sunt mai multi care nu respecta regulile decat dintre cei fara. Daca mai pun si un echipament de ciclist profesionist pe ei, se cred la concurs si pentru ei nu exista semafor si pietoni.
Acesta este punctul meu de vedere!