Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă…
Nu sunt rare momentele când pur şi simplu nu se mai poate şi trebuie să ne oprim din pedalat să ne mai îndreptăm spatele sau gâtul, iar acest lucru nu este mai des întâlnit ca în această perioadă de iarnă când majoritatea dintre noi ieşim la antrenament pe biciclete de şosea. Motivele pentru care avem aceste dureri sunt multiple şi variază de la un echipament nepotrivit până la o poziţie greşită pe bicicletă. Iată însă 4 metode prin care putem elimina sau cel puţin ameliora acest disconfort.
Echipamentul
Pentru majoritatea celor care au astfel de dureri principala cauză pot fi vibraţiile care vin de la suprafaţa neregulată a asfaltului. Pentru a contracara acest lucru ai nevoie de un echipament mai bun şi primul lucru pe care îl poţi face este să schimbi mănuşile cu o pereche ce dispune de o căptuşeală mai generoasă. Apoi poţi adăuga pe ghidon încă un strat de ghidolină. De fapt majoritatea cicliştilor profesionişti fac acest lucru când participă la concursuri solicitante precum Paris – Roubaix. În cele din urmă, şi poate cel mai important, încearcă o anvelopă mai mare. Poţi merge cu 25c sau chiar mai mare. Avantajul acestor anvelope este că volumul mai mare de aer permite umflarea lor la o presiune mai mică, aşadar o amortizare mai bună.
Poziţia corpului
Ce nu trebuie să uiţi este că propriul tău corp este principalul „amortizor”. Încearcă să menţii mâinile pe ghidon uşor flexate şi nu drepte. În acest fel vibraţiile şi şocurile primite de la drum vor fi în mare parte atenuate de arcul pe care îl formează mâinile nemaiajungând la umeri şi gat.
Întinderi
Câteodată însă nu contează cât de atent eşti la echipament, cât de relaxată este partea superioară a corpului sau cât de corectă este poziţia ta pe bicicletă. Cumva aceste dureri de gât tot apar. În aceste situaţii nu strică să faci o pauză şi să faci puţin streching. În primul rând poţi face flexii. Stând în picioare sau jos apropie bărbia de piept. Rămâi aşa pentru aproximativ 5 secunde, revino şi apoi repetă de 5-6 ori.
Mai poţi face rotaţii. Stând drept, în picioare, roteşte capul într-o parte, menţine-l acolo pentru câteva secunde apoi revino. Repetă în cealaltă direcţie şi în total de 4-5 ori în ambele direcţii.
Nu în ultimul rând poţi face exerciţii cu bărbia. Pune două degete pe bărbie şi apas-o spre spate. Deşi arată puţin ciudat când vei face această mişcare ar trebui să simţi o întindere plăcută a părţii centrale şi laterale a gâtului. Menţine această poziţie timp de 5 secunde şi repetă de aproximativ 5 ori.
Poziţia pe bicicletă
Poziţia tradiţională pe o bicicletă de şosea este una joasa şi aerodinamică. Însă acest lucru poate să nu funcţioneze la toată lumea şi nici nu este nevoie de ea tot timpul. Aşadar gândeşte-te dacă nu te va ajuta o pipă mai înaltă, cu un unghi pozitiv sau cu mai multe distanţiere instalate dedesubt. Ridicarea ghidonului va avea două rezultate pozitive. În primul rând va micşora greutatea pe care mâinile, umerii şi gâtul trebuie să o susţină. În al 2lea rând capul va sta într-o poziţie mai relaxată şi mai naturală. Nu în ultimul rând poţi pedala mai multă vreme cu mâinile pe manşoane sau pe ghidon şi mai puţin în drop-uri.
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.