Acum citesti
Alexandru Câlța despre noua școală de biketrial din București

Nu de mult stăteam și-mi aminteam cât mă străduiam în urmă cu 14 ani să încerc să învăț câte un trick. Mă uitam ore în șir la filme precum Chainspotting în speranța că voi prinde câte ceva din ceea ce făceau britanicii la acea vreme. Cu greu, am avansat, însă o carieră în acest sport era clar că nu avea cum să existe. Ritmul era prea lent, iar în lipsa unei persoane care să explice cum stă treaba, mă accidentam destul de des. În ziua de astăzi, trăind vremuri moderne, avem o școală de biketrial în București. Cum te poate ajuta Alexandru Câlța și la ce anume îți va folosi să înveți să controlezi bicicleta în acest mod, ne va lămuri chiar el în acest articol.

  • Salut Alex! Felicitări pentru această inițiativă. Avem nevoie de o școala de biketrial în București?

Avem nevoie de o școală de biking în fiecare oraș al țării! Oamenii vor să pedaleze și au nevoie de susținere, fiindcă bicicleta nu mai e de mult o joacă… Și-a găsit întrebuințare în aproape tot orarul nostru zilnic. Ai nevoie să te simți în siguranță printre mașini dacă te deplasezi spre serviciu și ai nevoie de tehnici avansate dacă preferi stilul mai extrem.

  • Practic, ce anume îi înveți pe cei dornici de extrem și cum le pot folosi aceste aptitudini pe viitor?

La Mieztrials Bike School se învață mersul pe bicicletă (chiar și de la zero), reguli de intreținere și service, se deprind aptitudini de manevrare a bicicletei în condiții de siguranță, se învață tehnici simple pentru a depăși situațiile incomode ca trecerea printre două vehicule parcate, coborârea și urcarea unor trepte, se simte controlul asupra bicicletei, se câștigă încrederea în potențial, se încordează mușchii, se face mișcare, se bucură de relaxare, se aplaudă, iar cei cu adevărat fanatici învață o mare parte din secretele lui Danny MacAskill.

Mă bucur că ai întrebat de utilitatea cursului! Coaching-ul înglobat aici îi va ajuta pe oameni să spargă atât barierele pe care le întâmpină în sport, cât și pe cele întâmpinate zilnic, la serviciu, în relații, familie, etc. Se știe că orice blocaj e la nivel mental. Am fost învățați să trăim după șabloane care de multe ori nu ni se potrivesc. De aici și convingerile că „niciodată nu o să merg pe bicicletă”, „sunt varză la trickuri”, „trebuie să ai talent înnăscut”, „eu nu am timp”, „e prea greu pentru mine”, „mă enervează când nu iese cum vreau” și lista ar putea continua la nesfârșit… Dar astea sunt de domeniul trecutului. Odată ce îți dai seama cum anume funcționezi, poți schimba în bine orice arie a vieții tale. Se întâmplă ca cineva să vină la cursul de biking și apoi să îmi mulțumească pentru rezultate obținute în cu totul alte contexte. Vezi tu, bicicleta e doar un instrument care reglează un întreg sistem.

  • Ai un traseu bine stabilit?

Traseele se stabilesc in funcție de cursul ales. Spre exemplu, cursul Basic se ține în parc printre jaloane și trepte mici, fiindca despre asta e pedalatul: aer liber, soare și distracție. Încă se desfășoară proiectul de amenajare a unei zone speciale pentru școala de biking.

  • Cu câți elevi vei ține cursurile? Eu mă gândesc astfel: cu cât mai puțini, cu atât sunt șanse mai mari să te ocupi de fiecare în parte.

Exact asta am avut și eu în minte când am creat cursul, motiv pentru care o grupă de curs poate avea maxim 10 elevi. Când se depășește numărul se formează o nouă grupă, iar când se lucrează pe chestii mai dificile am cu mine 2 asistenți. Știu pe pielea mea cât de importantă este prezența și implicarea activă a instructorului în performanță, iar la Mieztrials nu avem timp de frecat menta fiindcă ne place ceea ce facem și cu cât înveți mai multe, cu atât îți dorești să mai înveți.

  • Ce reacții ai primit până în prezent? S-au înscris persoane la cursuri?

Reacțiile au fost surprinzător de pozitive! Sunt multe persoane care vor să învețe să meargă sau să stăpânească bicicleta mai bine, lucru care nu poate decât să mă bucure. Sper să văd cât mai mulți bicicliști fericiți în metropola noastră!

  • Le pui biciclete la dispoziție sau trebuie să vină cu bicicletele lor?

Cel mai indicat este ca fiecare cursant să învețe pe bicicleta sa, fiindcă pe ea pedaleaza cel mai mult timp. Degeaba îi punem la dispoziție o bicicletă performantă la curs dacă acasă are ceva slab. Nu ar simți cu adevărat beneficiile cursului.

  • Ce mă poți învăța dacă vin cu un mountainbike să zicem… de 2.000 de lei? Trebuie să-mi achiziționez o bicicletă specifică?

Pe un mountain bike reglat bine poți face tot cursul Basic și chiar și câteva ședințe Pro. Înveți să faci jaloane, să cobori și să urci trepte, să mergi sau să sari peste bușteni mici, să cobori lin de pe obstacole de până la un metru,să frânezi în siguranță (sau cu stil, pe roata de față!), țopăieli, întoarceri, rotiri și multe alte lucruri care te ajută să te strecori prin trafic, să abordezi pante abrupte, viraje incomode și trasee distractive… Tot ce ai nevoie să experimentezi paleta de senzații a pedalatului. Doar cei motivați să facă performanțe mari au nevoie de biciclete speciale de trial sau street trial.

  • Care vor fi costurile pentru cursuri și pe ce perioadă se vor întinde?

Având în minte resursele de timp și bani ale oamenilor am elaborat următoarea structură:

□  Basic: 3 luni, 1 ședință/săptămână

Învăț cum să-mi aleg bicicleta potrivită, cum s-o repar și s-o întrețin, cum să pedalez în siguranță și cum să dețin controlul deplin asupra bicicletei, astfel încât orice traseu abordat să devină accesibil și chiar distractiv.

Cost: 29 lei/ședință (116 lei/lună) sau plata integrală pe lună – 99 lei

□   Pro: 9 luni, 2 ședințe/săptămână

Învăț tehnici avansate de manevrare a bicicletei pentru a parcurge trasee cu dificultate ridicată și multe trickuri cu care pot să-i impresionez pe cei din jur.

Cost: 39 lei/ședință (312 lei/lună) sau plata integrala pe luna – 299 lei

□   Elite: 24 luni, 3 ședințe/săptămână

Învăț secretele campionilor din Bike Trial, mă antrenez alături de cei mai buni rideri din breaslă, dobândesc calitățile necesare performanței și particip la concursuri și demonstrații.

Cost: 49 lei/ședință (588 lei/lună) sau plata integrală pe lună – 499 lei

  • Eu îți urez foarte mult spor dar și foarte mult succes celor care se vor înscrie. Sperăm să vedem astfel mai des noi tinere speranțe
Vezi Comentarii (3)
  • Chiar ma gandeam ca ar trebui ca fiecare biciclist de pe domeniul public sa urmeze macar un curs basic si sa primeasca o autorizatie. In genul unui carnet de sofer redus la scara. Pentru ca responsabilitatea nu este egal cu teribilismul. Felicitari pentru initiativa!

  • Ar trebui sa faci si in Arad una ca is multi biciclisti doarca pacat ca nau unde sa exerseze,sa mearga si sa faca tricuri.Pacat.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

seventeen − 14 =