Acum citesti
Akos Istvandi, primul posesor de Santa Cruz V10 29er din România, despre noua bicicletă

Akos Istvandi este cu siguranță fericitul și foarte probabil primul posesor de Santa Cruz V10 29er din România. Versiunea cu roți de 29 de inch și kit-ul X01/Carbon este un vis frumos pentru mulți, dar pentru că tot s-a numărat printre primii care au pus mâna pe un obiect atât de dorit, îi adresăm câteva întrebări ca să ne lămurim în primul rând cum este să te dai la vale pe o bicicletă de DH cu roți mari, ca mai apoi să aflăm câte ceva despre planurile sale alături de noua achiziție.

Desigur, când faci fotografii cu noua ta bicicletă, trebuie să prestezi pe măsură. Foto: Ivett Doktorova

1.Salut Akos! În urmă cu ceva ani umbla vorba că 29er-ele cu suspensii de 160mm sunt foarte greu sau imposibil de construit. Astăzi, mulți producători se bat în segmentul 29er-elor cu suspensii de 200mm. Cum a fost posibil din punct de vedere tehnic să împace cursa mare cu roțile mari? Cum au făcut rost de loc?

Salut! Santa Cruz Bicycles a inceput dezvoltarea si testarea noului model V10.6 29er inca din 2017, impreuna cu Greg Minaar, Loris Vergier si Luca Shaw. Dupa un sezon de teste pe traseele de DH World Cup, baietii de la Santa Cruz au fost gata pregatiti sa construiasca noul model de 2019 cu un design nou, cu un reach mai lung si cu o suspensie spate cu o cursa mai mare comparativ cu modelul anterior. Chiar dupa cateva zile de la lansarea primelor prototipuri special facute pentru atletii Syndicate, Luca Shaw s-a califiacat primul, iar Loris Vergier al treilea, la Fort William. Totodata, in paralel, au dezvoltat si un model de 27,5 pentru cei care vor sa ramane pe roti mai mici sau pentru cei mai putin inalti!

Akos se află momentan la antrenamente în Spania. Foto: Ivett Doktorova

2.Care sunt dezavantajele acestui sistem comparat cu roțile de 27.5 sau 26?

Testez aceasta bicicleta chiar acum in Spania si pe curbe stranse si pe trasee de Downhill si de Enduro, sincer nu simt niciun dezavantaj cauzat de rotile mai mari. Inainte sa decid sa fac pasul si sa ma mut pe roti de 29 m-am documentat destul de mult si sincer mi-a fost putin teama de rotile mari.

Am citit feedbackuri cum ar fi:

-nu o sa fie le fel de fun
-o sa fie greu de manevrat in curbe

Unii dau sfaturi chiar fara a fi incercat vreodata o bicicleta cu roti de 29. Parerea mea este ca, da, este putin diferit, dar nu este deloc greu de manevrat, este chiar usor de manevrat, este o bicicleta mult mai rapida, trece mai usor peste pietre si radacini. Chiar mi se pare ca si maninile imi obosesc mai greu. Ma bucur ca am luat aceasta decizie! Deocamdata nu pot sa zic ca simt decat un singur dezavantaj: intra mai greu in telecabina. :))

V-aș sfătui să fiți prezenți la unul din concursurile locale de DH doar pentru a-l vedea pe Akos în acțiune. Luați afirmația mea ca pe un sfat bun. Foto: Ivett Doktorova

3.Dar cum se compară noua bicicletă cu cea veche?

Santa Cruz-ul care l-am avut inainte avea un reach de 423.8mm, era marimea L, iar cel nou are 462mm si este tot marimea L, au lungit destul de mult marimile fata de modelele anterioare. Iar wheelbase-ul la modelul vechi, marimea L, era de 1217.8mm, pe cand la modelul nou marimea L este de 1278mm. Bicicleta find mai lunga categoric este mai stabila, mai ales in termeni de racing! Bicicleata avand noi geometrii este foarte usor de manevrat! Vechiul model mi-a placut foarte mult, dar era putin cam scurt pentru racing, concursuri internationale.

4.Te-ai mai întoarce în acest moment la o bicicletă cu roți mai mici? Referindu-ne desigur la DH.

Deocamdata sunt foarte convins ca nu m-as intoarce pe roti de 27.5 daca vorbim despre DH, concursuri internationale. Dar o sa pot sa am o parere mult mai profunda dupa ce o sa particip la cateva concursuri si dupa ce o sa teste bicicleta pe mai multe tipuri de trasee.

5.Cu ce componente este echipată noua bicicletă și ce-ai dori să schimbi la ea în acest moment?

Bicicleata a venit gata de race, echipata top! Mai ales ca a venit si cu a doua pereche de roti, special construite de Santa Cruz, cu butuci Cris King si cu cele mai rezistente jante de pe piata, facute tot de Santa Cruz, Reserve Carbon Rim! Mai mult nici nu mi-as putea imagina!

6.Cât de pregătit te simți pentru noul sezon competițional și la ce curse internaționale ți-ai propus să participi?

Ma simt pregatit si mai am aproximativ o luna jumate pana intram ca lumea in sezon. Sunt focusat sa fiu cat se poate de pregatit pentru sezonul 2019! Pana atunci o sa am un concurs in Portugalia, un concurs de incalzire. Noua bicicleata si sprijinul din partea Santa Cruz Bicycles ma motiveaza foarte mult!

Am in plan sa particip la toate concursurile Europene IXS, la cateva Cupe Mondiale daca o sa am ocazia, insa deocamdata am 38 de puncte UCI si mai am nevoie de 2 puncte de a putea participa la DH Wolrd Cup. Sper sa pot reprezinta Romania la Campionatul Mondial de Downhill si anul acesta, in Mont Sainte Anne, Canada! Multe depind si de Federatia Romana de Ciclism si de antrenorul Lotului National de Downhill. Anul trecut lotul ca primit un sprijin frumos din partea FRC si Ministerul Tineretului si Sportului, asa am reusit sa participam la un numar mare de concursuri internationale! Totodata sper sa fie cat mai multe concursuri organizate si in Romania anul acesta!

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

sixteen + seventeen =