Acum citesti
Adrian Oltean despre BikeXCS

Adrian Oltean a început să meargă serios pe două roți din 2003 când, cu bicicleta achizitionată, a hotărât să plece la munte. Astfel, împreuna cu înca doi temerari, au format un mic grup care vreme de trei ani au batut potecile muntilor în căutarea aventurilor. Bicicleta lui a suferit multe upgrade-uri pentru a ține pasul cu noile trasee descoperite.


Tot în 2003 a pornit și site-ul BikeXCS ca un club virtual unde Adrian scria de fiecare dată jurnalul de tură și încărca pozele. Mai târziu Bike XCS s-a transformat în magazin virtual pentru prezentarea produselor din cele două magazine din București.


În 2005 alături de Razvan a decis să își deschidă propriul magazin de biciclete pentru a veni in sprijinul camarazilor de tura.


Avem 5 întrebari cheie pentru Adrian:


1.Doua magazine BikeXCS presupun o investiție pe măsură. Care sunt factorii care te-au condus spre această decizie?


Acum trei ani am inceput importul de biciclete Nirve. Cruiserele aveau nevoie de un spatiu adecvat pentru prezentare si comercializare asa ca ne-am gandit ca ar fi benefic sa deschidem al doilea magazin cu o suprafata generoasa. Am gasit si o pozitie foarte buna in Bd Lacul Tei intersectie cu Str. D-na Ghica, chiar pe strada care face legatura cu zona rezidentiala Pipera, zona urmarita de noi pentru potentiali clienti de biciclete Nirve.


Cum in 2008 vanzarile au mers bine am luat hotararea iar dupa doua luni de munca in amenajare, la 1 decembrie 2009, am deschis Bike XCS 2. Magazin care prin vanzarile din 2010 ne certifica ca am gandit si actionat corect.


2.Care este ponderea aproximativă în ceea ce privește vânzările de Mountainbike-uri versus Citybike-uri?


In Bucuresti, tinand cont de cifrele din sezonul 2010 ponderea este de 85% in favoarea MTB, dar partea intereanta este ca numai 5% dintre bicicletele MTB vad muntele.


La o bicicleta de tip City ai avantajul confortului in deplasarea urbana, rapoarte de transmisie optime si simplificate, pe cand la MTB pe langa pozitia relativ incomoda ai un cadru cu unghiuri propice pentru urcari si teren accidentat sau, dimpotriva, o geometrie prielnica coborarilor, manevrabilitate si agresivitate, calitati pe care nu le apreciem la mersul zilnic la serviciu sau la plimbarea de duminica prin parc.


Exceptie fac bicicletele de street, dirt, trial sau alte discipline „adaptate” la oras, din simplul motiv ca muntele nu este asa aproape pe cat am dori.


3.Cât de mare este piața bicicletelor de tip Cruiser? Care este profilul cumpărătorului?



Piata cruiserelor este in crestere, incep sa se vada deja pe strazile din Bucuresti, iar prezenta lor este intotdeuna remarcata cu placere si interes. Bicicletele cruiser au alte argumente de vanzare comparativ cu segmentul MTB si chiar cu cel al City-urilor, aceste argumente sunt in mod firesc in acord cu profilul cumparatorilor.


Un cumparator de cruiser prefera o bicicleta foarte comoda, o bicicleta de agrement care sa fie in aceeasi masura si fiabila. Interesant este ca aceste biciclete se vand exceptional de bine la femei. Practic confortul, picturile de pe cadru si varietatea mare a paletelor de culori disponibile fac ca o cumparatoare sa isi aleaga bicicleta exact ca pe o pereche de pantofi. Robustetea transmisiei Shimano Nexus 3 viteze, ne da asigurarea ca pedalatul va fi eficient si placut.


4.Putem să ne așteptăm la vânzări mai mari de biciclete în anii ce urmează?



Asta e greu de spus,  eu simt ca da.  S-au deschis multe magazine in ultimul an, practic aproape s-a triplat numarul de magazine de biciclete din Bucuresti. Asta este un lucru pozitiv, dar trebuie sa tinem seama ca daca vrem sa ne creasca vanzarile avem nevoie ca sa promovam cultura bicicletei in oras. Ideea ca „imi deschid magazin de biciclete ca asta merge acum” este in voga, dar este o gandire de oportunist.


Cei care vor prospera sunt cei care isi planuiesc in mod inteligent actiunile si care participa in mod activ la formarea pietei inainte de a o exploata.


5.Cât de folositoare crezi că sunt revistele sau site-urile dedicate bicicletelor? Care consideri că este rolul acestora și cât din ceea ce ar trebui sa realizeze duc la bun sfârșit cu adevărat?



(Râde) Tu ma intrebi pentru ca vrei sa te laud, nu? Dupa parerea mea existenta Freerider.ro este cea mai buna si la indemana publicatie de acest gen. Internetul este cea mai buna cale de comunicare la momentul actual in Romania. Este usor sa intru pe Freerider cand am ceva de cautat ceva, cand vreau sa vad care sunt ultimile stiri in domeniu si sunt convins ca asa procedeaza oricare dintre noi.


Pe langa faptul ca sunteti „gratis” sunteti si la un click distanta. Nu mai vorbim ca voi va actualizati zilnic in timp ce o revista tiparita se actualizeaza lunar. Daca mai punem la socoteala ca la voi pe site pot gasi tot ce s-a scris de cand ati debutat pana in prezent as spune ca cel putin pentru domeniul biciclismului sunteti „tot ce ai nevoie” . Mai primiti o bila alba comparativ cu forumurile, in sensul ca la voi informatia este verificata pentru corectitudine. Sa nu uitam ca internetul este o sursa de informare dar si de dezinformare in acelasi timp.


Referitor la alte pubicatii din presa scrisa consider ca se fac eforturi, dar rezultatele inca nu sunt notabile.


6.Câteva cuvinte pentru cititorii Freerider.ro.


Pe cititorii vostrii, as vrea sa ii fac constienti de rolul care il joaca in societatea noastra ca posesori sau viitori posesori de bicicleta. Fiecare dintre noi trebuie sa avem in vedere ca in Europa chiar se merge pe bicicleta. Iar industria bicicletei la momentul actual se apropie ca si complexitate de industria automobilelor.


Cititorilor vostri le doresc sa pedaleze cu spor, sa nu uite ca in pauza de masa sa arunce o privire la voi pe site si sa isi convinga doi colegi de birou sa-si cumpere bicicleta si mai ales sa mearga cu ea zilnic la serviciu.



Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

10 + 10 =