Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete…
Dupa cum reiese din denumirea acestuia, sistemul tubeless nu beneficiaza de camera interioara precum sistemele clasice. Astfel, prin sistemul UST, dezvoltat impreuna de Mavic, Hutchinson si Michelin, se creeaza o suprafata neteda care imbraca interiorul jantei, astfel incat aerul sa nu aiba nici un fel de scapari.
Bineinteles, atat janta cat si anvelopa trebuie sa fie compatibile UST. In momentul umflarii, marginea anvelopei apasa foarte puternic pe janta, inchizand sistemul etans. Presiunea intr-o astfel de anvelopa trebuie sa fie mare, astfel incat riscuri precum pierderea anvelopei de pe janta sa fie reduse la minim.
Instalarea se face in unele cazuri mai dificil decat instalarea unei anvelope normale, deoarece nu sunt recomandate utilizarea parghiilor sau a levierelor mai mici. Sunt de evitat deoarece exista riscul ca acestea sa deterioreze marginile inferioare ale anvelopei, care sunt responsabile pentru etansarea sistemului. Un alt dezavantaj este preprezentat de penele de cauciuc : o anvelopa tubeless nu poate fi reparata foarte simplu, iar de recomandat este ca riderul sa aibe mereu o camera de rezerva asupra lui, astfel incat schimbul sa poata fi efectuat intr-un timp cat mai scurt.
In imaginea de mai sus este reprezentata o sectiune a anvelopei tubeless pentru bicicleta, iar lichidul introdus in aceasta previne penele de cauciuc. Acesta se raspandeste pe toata suprafata interioara a anvelopei, iar cand aceasta este penetrata de un obiect ascutit, lichidul dinauntrul acesteia acopera imediat locul penetrat.
Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.
Sunt recomandate aceste anvelope persoanelor mai grele(90kg)?