Acum citesti
Singura creștere de care ne temeam

În ceea ce privește piața de biciclete din România, cu toate extensiile și afacerile satelit de rigoare, inclusiv cele ale statului care mai mănâncă din când în când sume importante de pe urma pistelor, barometrul indică un trend pozitiv. Pe noi, oamenii de rând, ne bucură lucrurile simple. Spre exemplu, atunci când vedem mulți bicicliști pe stradă. Sau când îi salutăm din mers. Sau atunci când luăm parte la întâlnirile care strâng din ce în ce mai mulți oameni. Este o senzație de bine, care pentru pasionați și simpatizanți este destul de greu de egalat.

Foarte probabil, ai aflat între timp că prețurile bicicletelor vor crește in 2013, din varii motive: mâna de lucru a asiaticilor devine din ce în ce mai conștientă de potențial, deci mai scumpă, materiale precum aluminiul valorează mai mult de la un an la altul, fiind pe cale să devină un metal prețios, iar pe lângă toate acestea trebuie să pui în calcul și o creștere ce-i drept infimă, dar prezentă anual, din partea producătorului. Dacă te uiți cu 10 ani în urmă peste prețurile bicicletelor, vei vedea și vei înțelege diferența.

Unele magazine deja au început să publice prețurile noilor biciclete și aruncând un ochi peste ele, realizez că toate clasele de preț pe care le analizam în 2012 sunt date peste cap. Astfel, în clasa bicicletelor de 2.000 de lei, vom discuta de echipări ceva mai slabe, de sisteme de transmisie cu mai puține viteze sau de frâne pe disc mecanice și nu hidraulice. Prin urmare, trebuie să împingem entry-level-ul jumătate de treaptă mai sus, iar vestea proastă este că și producătorii autohtoni au fost forțați de împrejurări să ajusteze prețurile.

Rămâne de văzut cum se va corela această crește cu salariile românilor dar și cu dorința de a pedala pe o bicicletă de calitate: vor face un compromis alegând o bicicletă mai scumpă, eventual în rate sau vor scădea ștacheta? Cei care vor ieși cu siguranță câștigători din această situație sunt cei care, din păcate, vând biciclete furate – mulți nefiind încă deplin conștineți de riscurile pe care și le asumă achiziționând o astfel de bicicletă, magazinele care încă mai au biciclete pe stoc din anii anteriori și într-o oarecare măsură, producătorii autohtoni alături de cei care vând biciclete low-cost, spre exemplu lanțurile de supermarket-uri.

Din păcate, pentru consumator, toată această creștere va reduce accesul la calitate, iar bugetul îl va îndruma către produse mai puțin performante. Ceea ce alterează într-un fel sau altul teoria conform căreia este mai bine să pornești la drum pe o bicicletă ceva mai scumpă decât pe una foarte ieftină, pe care să nu-ți facă plăcere să pedalezi, iar astfel să rămâi cu o părere greșită despre ceea ce înseamnă distracția pe bicicletă de fapt.

Cel mai important aliat al acestei creșteri va fi prețul combustibilului, care va juca în 2013 un rol crucial. Cu cât mai mare, cu atât mai multe șanse să vedem din ce în ce mai mulți bicicliști pe șosele. Cel puțin în oraș, regula ar trebui să funcționeze. Dar nici aceasta nu poate fi o veste bună, deoarece știm deja de 23 de ani încoace ce efecte demne de un tsunami are creșterea prețului pentru combustibil.

Acestea fiind spuse, nu ne mai rămâne decât să ne închidem într-o capsulă și să apelăm la aceeași variantă care a ajuns să ne caracterizeze ca popor: speranța. În cazul de față, speranța că anul 2013 va pune mai multe persoane pe bicicletă. Și că în viitorul apropiat vom asista la prima ieftinire a bicicletelor din istorie. Spor la pedalat!

Dragoș Mitroi
editor-in-chief FreeRider.ro

Vezi Comentarii (5)
  • Din pacate singurul lucru care ne ramane de facut este sa ne pregatim pentru ce este mai rau, si mai rau de atat, sa acceptam ce se intampla si sa speram la ceva mai bun, salariile nu vor creste prea mult in urmatorii ani iar preturile tot vor urca pe zi ce trece.

  • parerea mea ca ati vorbit cu cei de la bikexpert…si ne pregatiti de un boom la buzunar =)))))))))) thx I’m prepared now ! :))

  • Lumea se va orienta mai mult catre piata second, cu toate ca si cei ce vor vinde biciclete la mana a 2-a vor creste pretul in tandem cu cel practicat de magazine.
    Se va ajunge la un blocaj, lumea nu va mai cumpara din magazine, poate nici piese si bicle scumpe de pe net de la cei ce vand second, se va merge pe calitate slaba si medie de pe piata neagra si gri, pana ce producatorii si implicit magazinele vor lasa iar preturile jos, la nivelul celor din 2008 (Doamne ajuta), cand cumparam de pe piata alba un set de pinioane SRAM PG980 cu 80 – 100 de lei (acum e peste 200).

  • Radu in 2008 1 Euro era 3.6978 lei … Chinezii lucrau 3 pt 100 Euro , aluminiu era mai mult , deci si mai ieftin, cauzele sunt acceptabile, zic eu … Problema e la venituri si la TVA, nu la preturi …

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

twenty − three =