Acum citesti
Expobike 2013 la final

expobike_2013Anul acesta Expobike a adus cu sine mai multe surprize: nu doar un spațiu de prezentare mai mare, ci și câțiva jucători noi pe piața românească. Deși s-a desfășurat ca în anii anteriori, împreună cu expoziția de motociclete, cele două hale ale Expobike au fost amplasate inteligent, lângă hala principală în care au fost prezentate motocicletele, nemaifiind izolat la zeci de metri distanță. Iar ideea a fost bună, deoarece mișcarea a adus un aport impresionant de vizitatori, vârful înregistrându-se sâmbătă, 13 aprilie. Cu toate că nu am aflat exact numărul celor care au trecut pragul expoziției, ochiometric, s-a înregistrat un număr evident mai mare de vizitatori decât în 2012.

Unii expozanți au și comercializat produse cu mici discount-uri sau alte beneficii, spre deliciul consumatorilor. Au lipsit însă evenimentele precum demonstrațiile de trial sau flatland, care ar fi adăugat mai multă sare și piper expoziției.

În ceea ce privește jucătorii noi, este clar că vecinii noștri de la Dunăre, bulgarii, au luat foarte în serios piața românească și s-au mobilizat pentru a veni cu o ofertă și o gamă de produse interesantă. Este cazul celor de la Drag, care și-au deschis și un magazin în București. Deși Cross se află de ceva vreme pe piață, a venit cu un stand generos, prezentând majoritatea bicicletelor de interes pentru piața noastră. Mai putem adăuga și brandurile Sprint, Ferrini și Shockblaze, care sunt prezenți începând cu acest an în România. Nu în ultimul rând, producătorii de componente Aerozine au fost prezenți la Expobike în căutare de parteneri.

Ce ne spune asta? O concluzie pe care o poate trage chiar și un copil: piața din România are în acest moment un potențial uriaș, pe care doresc să-l exploateze toți vecinii noștri. De aceea, nu trebuie să ne mire prezența din ce în ce mai puternică a brandului polonez Kross sau al celui slovac, CTM. Producătorii români de biciclete au fost reprezentați ca de obicei de DHS, care a venit cu o paletă extinsă de modele, mizând pe gama Impulse cu echipări superioare modelelor cu care DHS ne-a obișnuit până în prezent. Pentru anul acesta, românii au prezentat mai multe modele de biciclete 29er, printre care și un fullsuspension, alături de gama Impulse 26er cu care erai deja familiarizat, dar căreia i s-au adăugat noi membri. Raportând însă numărul de producători români la numărul producătorilor bulgari prezenți în România, putem vedea că cineva din țara noastră a ratat clar startul, deoarece DHS se luptă cu cel puțin alte 4 brand-uri bulgărești.

Chiar dacă nu am putut să vedem toți improtatorii la Expobike 2013, este cert că cei prezenți au avut spații mai mari ca în anii anteriori, standurile fiind mai aerisite și mai inteligent construite. Au existat de asemenea și două zone de pedalat în interior, pentru cei care au dorit să testeze bicicletele prezentate.

În opinia mea, a fost o ediție reușită, care oferă o imagine clară despre direcția în care se îndreaptă piața. Ce m-a dezamăgit cel mai mult este lipsa mai multor producători români în această luptă care devine din ce în ce mai aprigă. Din nou, un exemplu că nu putem, dar pentru care nu există nicio explicație. La urma urmei, cine s-o ofere? Pentru că de presupuneri ne-am săturat.

Dragoș Mitroi
editor-in-chief FreeRider.ro
Romaero Băneasa, București

Vezi Comentarii (21)
  • Brand-urile respective au fost aduse de un alt magazin, am sunat acum importatorul să cer detalii. Nu au fost reprezentate prin importatorul oficial, probabil de aceea ne-au scăpat și s-a creat confuzia (nu apar pe site-ul expobike.ro). În orice caz, am corectat informația. Mulțumesc!

  • Atat cu punctele bune. Trebuia, totusi, sa spuneti si cate ceva nu prea bun, cum ar fi ca e absurd sa faci expozitie/targ de biciclete si sa nu ai rasteluri/standuri unde vizitatorii sa-si lase bicicletele. In plus, unii expozanti s-au purtat foarte „ciudat” (sa nu spun mai urat) fata de clienti: un prieten de-al meu a vrut sa faca un test cu o bicicleta (as putea spune si numele expozantului unde s-a intamplat), dar fix in momentul in care voia sa-l intrebe pe unul din tipii de la standul respectiv daca o poate lua pentru un test, acesta a venit, i-a smuls bicicleta din mana si i-a spus „de ce puneti mana pe biciclete?? nu e normal asa ceva!!” Nu mi se pare normal sa vad atitudini de genul asta, mai ales la o expozitie unde iti cauti cati mai multi clienti.

  • Acest gen de concluzii vă aparțin vouă și este foarte bine că le exprimați. Libera exprimare este permisă de la debutul site-ului, prin urmare puteți publica și numele magazinelor. Noi nu avem de unde să cunoaștem experiențele clienților cu magazinele.

  • Partial aveti dreptate. A fost o reusita din punct de vedere al gamei de biciclete. Legat de preturi si statutul comercial al fiecarui expozant…dezmagire totala. Preturi exagerate iar discounturi aproape inexistente. Nu poti spune ca ai un discount cand oferi 5-10% la o bicicleta care oricum o gasesti pe net cu un pret mult mai mic decat cel cerut de expozant. Pista de incercare aproape inutilizabila. Am incercat la cativa expozanti sa testez bicicleta. Raspuns: ne pare rau dar nu putem sa va lasam decat daca o achitati. Unele biciclete nu aveau montate pedalele iar pentru montaj acelasi raspuns…numai daca o cumparati. Preturile destul de mari. Biciclete performante dar fara vreun real avantaj in exploatarea unei persoane ce utilizeaza bicicleta pentru miscare ori plimbari. Nu toti vizitatorii banuiesc ca fac ciclism de performanta pentru a cumpara biciclete la 7000 euro gen KTM. Si nu in ultimul rand pentru a nu stiu cata oara s-a vazut caracterul hraparet al romanului. NU cumva sa aiba preturi speciale pe perioada targului. Toti vor sa vanda dar nu-si actualizeaza deloc preturile cu puterea de cumparare. Din punctul asta de vedere …fiasco total aceasta expozitie. Curios cate biciclete au vandut expozantii. Daca s-au vandut peste 15 biciclete ar fi o adevarata realizare. 🙂

  • Sorry, stergeti comment-ul dinainte. E vorba de Stevens bikes. S-a uitat gresit tipul pe „harta” expozitiei.

    Deci STEVENS BIKES s-au purtat naspa cu unul din clienti. Sper ca a fost singurul.

  • Frate… ce articol e asta? Doua randuri, doua surcele, conculuzii de 2 lei. Trist… Doar sa fie ceva acolo si sa-l ia google primul. Uite aici articol serios si documentat. Mai bate campii din loc in loc dar se vede ca a stat omul sa scrie. http://www.dirtbike.ro/mag/expobike-2013–impresii-maxime-de-final . In schimb Nedelcu bate campii rau de tot cu tristetea si parerea sa „obiectiva” http://www.biciclistul.ro/2013/04/15/expobike-2013-impresii/ Doamne cine a ajuns sa scrie pentru ciclism, iar oamenii mai pun si botul. Trist din nou

  • Salut „Ursu’ ” , sunt Andrei de la Stevens Bikes si vroiam doar sa-ti amintesc ca la standul Stevens ti s-a spus ca nu se dau bicicletele la test pentru ca ar fi irelevant sa faci un test cu o bicicleta de munte pe o portiune de 30 mp de ciment. Pot sa inteleg ca esti nemultumit ca noi am decis sa nu dam bicicletele la test, dar nu pot sa inteleg de ce trebuie sa minti si sa spui ca ti s-a smuls bicicleta din mana (bicicletele erau prinse de suporti,deci nu era cazul …)
    Iti doresc tot binele din lume si sa ai parte de cat mai multe teste.

  • Am vazut ca faza cu probatul era valabila la f. multi expozanti (adica nu prea se dadeau bicle la probat)….Expozantii amabil in genereal iar ce de la Stevens au fost chiar ok (in special fetele) :))

  • Interesant cum nici Freerider, nici Dan Mazilu (prin Dirtbike) nu spun nimic despre cresterea preturilor, in ciuda faptului ca nivelul de echipare al bicicletelor a scazut.
    In momentul de fata eu nu vad absolut niciun motiv pentru care mi-as cumpara bicicleta din Romania.

  • @Gica: am scris deja două articole pe tema asta, încă din toamna trecută de când s-a anunțat creșterea. Unul dintre ele aici: http://www.freerider.ro/editorial/singura-crestere-de-care-ne-temeam-41243.html (publicat în ianuarie), celălalt după Eurobike – te rog urmărește și celălalte articole înainte de a publica un comentariu. Suntem de altfel singurii care au adus această creștere de prețuri în atenția voastră, cu mult înainte ca ea să fie implementată. Toate cele bune!

  • Imi cer scuze, acel articol chiar l-am ratat. In general iarna ma ocup cu alte sporturi si nu mai urmaresc ce se intampla pe partea de ciclism – alti bani, alte distractii.
    Insa punctul meu de vedere ramane in picioare – tentativa voastra de a atrage atentia asupra fenomenului (si tacerea completa a altora in legatura cu el) nu este proportionala cu amplitudinea fenomenului.
    Daca luam spre exemplu modelele despre care vorbeste colegul nostru Dan Mazilu (spun colegul nostru pentru ca il putem intalni pe trasee, la competitii, la evenimente, omul nu sta intr-un birou), diferentele fata de anul trecut sunt enorme. Sa prezinti o bicicleta HT de 6500 RON full Deore cu asemenea entuziasm mi se pare deplasat. Cu banii astia anul trecut iti luai un FS full Deore si tot ziceai ca e prea scump. Cube-ul ala LTD care anul asta e 5000 RON tine locul LTD-ului Pro de anul trecut, care era Reba/XT/SLX/Elixir 1.
    De ce NU sunt comerciantii romani mai mult decat niste oameni de mijloc ce iau dintr-o parte ieftin si vand in cealalta parte mai scump (adica mie)?
    La Canyon sau Radon de ce nu au crescut preturile cu ~20% concomitent cu scaderea echiparii cu o gama? http://www.canyon.com/_en/mountainbikes/bike.html?b=3008#tab-reiter2
    Astea sunt lucrurile pe care m-as fi asteptat sa le prezinte presa, insa voi, ca si comerciantii romani, nu pareti sa tineti partea cumparatorului.
    Mie mi se pare absolut anormal sa platesc mai mult decat un salariu pe o bicicleta „X” sub-mediocra, avand in vedere ca bicicleta actuala m-a costat (luata din magazin + upgradeuri) ceva mai mult de jumatate din pretul de magazin al bicicletei „X” si e cu 2 clase peste.

  • Eu îți înțeleg punctul de vedere, dar cum putem influența noi evoluția prețurilor (care ține de costurile materialelor, mâinii de lucru etc.) când totul pornește de sus, de la producător, iar prețurile sunt în principal aliniate la nivel mondial? Bună întrebare, nu? Alții? Când vine vorba de alte site-uri mici, se pare că unora le este destul de greu să rămână independenți, lucru ce poate fi văzut de la o poștă. Noi pe principiul unei publicații independente am pornit, pentru că așa este normal, iar progresul înregistrat până astăzi cred că este mai mult decât evident.
    Canyon, Rose, Radon și alții de gen au o altă metodă de vânzare, pe care o poți înțelege rapid din această imagine: http://www.canyon.com/_en/about_us/directsales.html – de aici și prețurile mai mici.
    Legat de restul de mențiuni (cu prezența la concursuri), mă abțin pentru că nu face subiectul discuției și nici nu cred că are vreun sens să dau vreo explicație.
    Toate cele bune!

  • Legat de restul de mentiuni, nu am vrut sa bat niciun apropo :). Pe Dan Mazilu il observ pe la concursuri pentru ca in Mbike aparea in toate pozele si i-am retinut fata :)) Cu voi nu cred ca am vazut poze. Nu spun ca voi nu va dati sau ceva.
    Stiu care e diferenta intre modelul de business direct si cel cu reprezentante, insa din nou, sa luam in calcul si amploarea. Diferenta este imensa daca e sa comparam acel model de Canyon de mai sus cu acea bicicleta full Deore de la Expobike, nu? De ce e atat de mare? Daca e atat de mare, de ce nu creste Canyon preturile? Ca au loc.
    Cum sa influentati voi (Freerider) preturile, nu pot sa spun. Nici cum ar putea sa le influenteze comerciantii romani. Eu doar va atrag atentia asupra unei discrepante foarte mari intre ce dai si ce ti se ofera. Nu eu trebuie sa gasesc solutiile, eu doar ma gandesc daca merita sau nu si dau banii sau nu. Si in momentul asta sunt hotarat ca banii nu o sa ii dau in Romania.

  • @Gica: Prețurile acestea nu vor reveni niciodată la nivelul celor din trecut, la fel cum se întâmplă cu foarte multe produse de pe piață. În continuare pentru un televizor performant trebuie să scoți bani din buzunar, pentru un iPhone de generație nouă idem. Benzina? La fel.
    Despre ceea ce vorbești tu este o lume ideală în care încasările producătorilor ar trebui să scadă simțitor în condițiile date. Un producător nu-și fabrică singur țevile din aluminiu ci le cumpără de la un furnizor. Chinezii și taiwanezii de asemenea nu mai vor să lucreze pe 1$/zi, dar asta este greu de perceput în Europa unde de bine de rău avem un nivel de trai decent. Nu înțeleg de ce unii privesc toată aceste creșteri ca pe un plan malefic, prin care proudcătorii vor să bage mâna adânc în buzunarul cumpărătorului.

  • Comparatia cu industria IT este absolut nefericita. Cand iti cumperi noua generatie a unui produs IT chiar obtii performanta mai buna decat daca ai cumpara acelasi produs din generatia anterioara, pe cand la biciclete se vede cu ochiul liber regresul de la an la an. Si toate astea in conditiile in care „progresul tehnologic” in domeniu este infim. Vrei sa facem o comparatie piesa cu piesa a modelelor Cube 2012 si 2013 si sa iti arat cu degetul unde s-a coborat o gama de echipare?
    Cred ca am purtat discutia asta suficient si nu ajungem nicaieri. Intre mine („cumparatorul”, nu eu persoana care scrie) si „industrie” aparent e o falie mare in perceptie – unde eu vad o bicicleta HT full Deore, de 14 kg, la 6500 RON un lucru absolut inadmisibil, industria nu vede nimic ce merita mentionat din punctul asta de vedere. Si asta inseamna ca nu vom ajunge niciodata la un consens.
    Consider ca mi-am argumentat suficient punctul de vedere si nu vreau sa mai obosesc sau sa supar pe nimeni cu discutia asta. Daca veti considera ca intr-adevar este un subiect de discutie ce merita abordat, sunt sigur ca aveti acces la surse din industrie care sa va aduca argumente solide impotriva a ceea ce am expus aici.

  • Din punctul meu de vedere, a-ti cumpara bicicleta noua in ziua de azi, e curata prostie. Sa dai pe ea mii de lei sau mai rau, mii de euro, in conditiile in care ti-o poti achizitiona second la un pret foarte bun… Eu unul mi-am cumparat intotdeauna din magazine numai componentele vitale care se uzeaza mai repede (pinioane, lant, saboti), „vanand” adevaratele scaderi de preturi din iarna. Le urez asadar multa bafta comerciantilor in incercarea de a vinde „gogosi” scumpe la fraieri.

  • Da, din nou iese la suprafata un trist adevar. Suntem o natie saraca si frustrata. Normal ca daca nu ai bani ti se pare scump. Daaa.. si daca altul are bani si isi permite sa-si cumpere e fraier. uaauuu!!! Si cine se chinuie si lucra sa isi faca un bussiness e hot… Bine GOGULE !!! Bravo!! Si mie mi se pare scump, si laptele, sincer, 5 lei o cutie e cam mult. Daca compari cu salariul romanului care e de 1500 de ron ce bicicleta sa iti iei de 6000ron? Ca nu iti ajung bani sa mananci o luna. Unde mai pui la socoteala o chirie? Si e adevarat, cu 6000 de ron iti iei o porcarie daca vrei sa te dai serios pe bike.Dar asta este, si preturile pentru biciclete sunt aliniate pe langa cum spune adevarat de altfel colegul moderator de la freerider in functie de materii prime etc, sunt aliniate sunt gandite pentru vest, nu sunt promovate biciclete performante in pakistan sau vietnam congo etc. Sunt destinate pietelor dezvoltate. Daca un spalator de vase neamt castiga 2000 de euro pe luna, oare e asa mult pentru el 4000 de euro pt un bike? Si cu 4000 euro iti iei ceva cam tare, niste bani pe care el si poate strange. Strange in romania 4000 de euro cu un salariu de 1500 ron, salariu pe care il castigi aici cu facultate la bord.

  • Cam asta e parerea mea, nu e vorba de inadmisibil, nue vorba de hotie, e doar felul lucrurilor de a fi, la nivel mondial. Asa e bogatia in prezent impartita. Nu suntem nici cea mai bogata tara, dar nici ce mai saraca. Avem lucruri la care altii ravnesc. Eu tot ce imi doresc e sa fim mai deschisi si mai zambitori, sa incercam sa nu ne uratim ca oameni.

  • Cand or invata si cei care fac comert cu biciclete, cei care detin magazinele, sa angajeze la oficial oameni, nu la negru, atunci mai vorbim. Pana una-alta, cei care detin magazine castiga enorm de pe urma vanzarii de biciclete, dar mai ales in urma vanzarii de componente si in urma service-urilor. Eu sunt unul dintre cei care a fost angajat la astfel de comercianti si salariul il aveam de doar 250 de lei declarat, cu program de lucru de 2 ore pe zi pe hartie. In realitate, se lucreaza cate 10-12 ore pe zi, la unii si sambata si chiar duminica, iar banii sunt cat sa nu mori de foame (maxim 1500 de lei pe luna).
    Patronii acestor magazine castiga enorm din vanzari, isi pun adaosuri de peste 30% la biciclete, iar la componente de 50% pana la 100%, sau chiar 300% (cu cat componentele sau accesoriile scad in dimensiune).
    Asa ca de ce sa nu cumparam SH-uri?

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

eleven − ten =