Acum citesti
Biciclete ieftine/vechi refuzate în service: ce rămâne de făcut?

Ultima lună a fost marcată de numărul mare de mesaje primite din parte cititorilor, menționând că în repetate rânduri, au fost refuzați de diverse service-uri de biciclete sau mai grav, au fost invitați să părăsească incinta acestuia.

Este vorba de cei care au venit la revizie sau pentru diverse reglaje, cu biciclete low-cost sau mai vechi. Carevasăzică, pe scara ierarhică, doar cei privilegiați pot avea acces în orice service de biciclete. Cel puțin, așa ar gândi orice client căruia i se închide ușa în nas.

Din fericire am avut timp suficient încât să diger pe îndelete situația iar cu riscul de a primi două lovituri concomitente, din două părți distincte, pot spune că ambele părți au argumente de partea lor, prin care să-și justifice partea lor de dreptate. Începând cu service-urile, îți pot spune că se feresc de unele lucrări dintr-un simplu motiv: timpul consumat pentru reparația unei biciclete. Dacă o frână pe disc sau un schimbător modern se pot regla într-un interval de timp foarte scurt, unul low-end sau Made in China, cu siguranță îi va răpi mai mult timp mecanicului. Să nu mai punem în calcul situația în care acesta centrează o roată iar spița de proastă calitate pur și simplu se secționează atunci când strânge niplul. Ceea ce urmează după, pentru rezolvarea problemei, este într-adevăr, un chin. Dar firește, acesta este doar un exemplu din lunga lista pe care o poate întocmi orice mecanic șef.

Pe de altă parte, eu în calitate de client, pot accepta că lucrarea mea nu poate fi preluată, dar în condițiile primirii unei explicații logice, fie ea și o minciună: suntem prea aglomerați! Ok, am înțeles, caut în altă parte. Însă de la această rezolvare amiabilă și până la a fi dat afară din service pare a fi o cale lungă, pe care unii mecanici preferă să o abordeze din scurt, amintindu-mi cât de prost echipată este bicicleta mea, de parcă n-aș ști pe ce pedalez. Pe lângă această afirmație, pe care o consider un afront adus clientului, discuția mai poate fi completată de invitația mai dură de a părăsi service-ul.

Rezolvarea problemei este defapt foarte simplă iar ceea ce nu înțeleg este de ce unele service-uri recurg la această metodă, de a denigra bunul potențialului client. Așa cum subliniam și mai sus, un simplu refuz invocând un motiv cât se poate de realist, mi se pare soluția cea mai elegantă. Service-ul nu va rămâne cu obrazul pătat, iar clientul va căuta în altă parte deslușirea cazului. În plus, publicitatea de tip word of mouth se numără printre cele mai eficiente, deci, de ce ai dori să primești o recomandare negativă?

Mă întreb totuși dacă în perioada sezonului rece această situație este similară.

Dragoș Mitroi
editor-in-chief FreeRider.ro

Pe această cale am dori să aflăm și părerea ta, în calitate de client sau reprezentant de magazin.

 

Vezi Comentarii (25)
  • Mai e si o alta problema pentru service: daca regleaza sa zicem un schimbator sau o frana, iar peste 3 zile se deregleaza din nou din cauza pieselor proaste, tot imaginea service-ului este afectata.
    Bine, ar putea oferi aceasta explicatie, si service-ul, nu sa refuze clientul pur si simplu.

  • mda..nu am fost si nu cred ca voi ajunge vreodat la service. merg pe principiul „mai bine faci tu cu mana ta decat sa pui pe altii”. bicicleta nu e motocicleta ca sa fie complicatii mecanice, electrice… inveti putin si te descurci. cand ramai pe drum suni la 112 ?:))

  • Da interesanta situatie dar nu ma mira nimic. Eu am o furca Fox pe care nu reusesc sa o repar nicaieri, iar de promisiuni m-am saturat…chiar de la „renumite magazine si service-uri”. Ce sa mai zic de acei care au biciclete foarte slabe? Eu vad situatia asa: cei care ofera service la biciclete la noi in Romania sunt putin limitati in ceea ce fac…pe de o parte ii refuza pe cei cu biciclete foarte slabe ca sa scape de diverse batai de cap si pe cealalta parte ma refuza si pe mine pe motiv ca mecanicul nu se pricepe , nu stie etc. Eu ce sa mai inteleg? De fapt ce poate acel mecanic?Daca nici ce ii mai slab nu repara si nici ce ii mai bun??

  • E bine ca ati abordat subiectul. Sunt reprezentant de magazin, nu doresc sa dau numele si pot sa va spun ca cei cu biciclete de proasta calitate se supara degeaba cand sunt invitati sa paraseasca magazinul, deoarece este aproape imposibil sa stai sa pierzi trei ore din zi incercand sa reglezi schimbatoare care nu functioneaza sau sa reglezi frane de 2 lei…

  • „Clientul nostru stapanul nostru” e lozinca sub care se lucreaza la service-ul unde imi reglez/repar bicicleta,am fost si cu biciclete mai vechi pe care le-am lasat la mester si le-am ridicat dupa 1-2 zile fara probleme.Locuiesc intr-un oras mic(Medias) si poate asta e un avantaj si NU am fost refuzat NICIODATA pentru ca aveam o bicicleta veche din contra am fost tot timpul servit cu reparatia de rigoare si chiar cu sfaturi de la niste buni profesionisti.Respect

  • Nu cred ca v-ar conveni domnule Ixulescu daca vanzatoarea de la magazinul cu covrigi v-ar invita afara pentru ca nu ati scos banii dintr-un portofel de piele de crocodil de Nil. dupa cum a spus si autorul articolului sunt modalitati mai civilizate de a refuza un client fara sa pari crescut in jungla.

  • Adi, este o foarte mare diferente in a vinde covrigi, proces care dureaza 10 secunde si a regla niste frane de plastic, care dureaza 10 minute. Pentru covrigi platesti 5 lei, pentru reglajul franelor la fel, dar timpul pierdut… imi pare rau, chiar nu este acelasi. La urma urmei un service trebuie sa fie si productiv si nu cred ca exagerez cu nimic.

  • Dacă pentru a regla o frână e nevoie de 3 ore, îi spui clientului că s-ar putea să dureze 3 ore și 3 ore trebuie să plătească. Dacă mecanicului chiar îi sunt necesare 3 ore pentru o frână, nu cred că doar bicicleta e de vină…

  • Da foarte interesant articolul , de mult cautam asa ceva , e oribil ce se intampla , majoritatea serviceurilor fac asa, mam lovit nu odata de chestia asta de parca daca avem biciclete mai vechi bani nostri nu sunt buni , tot bani sint … asta cu timpu… ii o scuza aiurea daca esti service biciclete faci orice bicicleta , da si la noi cocalarismu e in floare si pe sectoru asta , nu inteleg carte e problema lor , am o bicicleta sa ma plimb in oras Pegas sa fie ce ARE??!?? ca nu inteleg…? daca eu ma simt bine pe ea dc daca ma duc la un service ma face sa ma simt incredibil de prost pe bani mei …?se uita esenta : !!BICICLETA E FACUTA SI CREATA PENTRU A FACE MISCARE!! asta ii esenta bicicletei nu sa am bicicleta cu 4000 ron sa moara vecinu :)) , unde am ajuns … daca vin cu o prastie la un service si vreau sa imi puna pa ea scumpeturi cel doare pa ala de ce vreau eu … mi egal ca imi explica ca nu o sa mearga … are si dreptate dar eu daca te platesc si iti dau bani faci cum vreau eu, chiar daca vreau prost … nu ma scoti afara ca am toagla veche … ii stupid , nai chef de reparat fa ti firma de biciclete de lux si o sa fie 10 clientzi care si le permit si care se dau cu ele prin orash , da ei au toagla de la 2000 ron in sus :)):)) , ajungem sa fim de rasu lumii … ce mentalitate avem… !!BICICLETA E PENTRU MISCARE NU PENTRU PARADA SI PROSTIE!!

  • @ixulescu daca la voi la firma se regleaza schimbatoarele in 3 ore inseamna ca problema nui la bicicleta , sau daca nu se poate regla niste frane vechi in cateva minute din nou saraca bicicleta cat de obosita ii nu cred ca are vreo vina ,astea sint scuze patetice pe principiul dureaza si nam chef de lucru FAAAAAAAAAAALS cum zicea si un coleg mai sus ii regleze toagla in 10 ore foarte fain sa plateasca 10 ore nui problema , mai bine gasim scuze decat sa spunem ca nu stim , tipic romanesc da inainte cum erau serviceuri si reparau orice …? aia crezi ca reglau sch in 3 ore? sau frana in juma de ceas …? si aveau plin de clienti… dc crezi ca erau asa multi? pentru ca traiesti in Romania unde bugetul pentru o bicicleta e foarte limitat si majoritatea au biciclete ieftine… da ei atat si au permis , da au luat ceva sa faca miscare… dc sa ii facem sa se simta prost????/ pe bani lor ???/ omu atat are care e problema ???? mai bine spuneti ca nu va pricepeti sa faceti …nu ca ii bicicleta ieftina si nu se poate regla… daca traiai afara acolo o sa ai numa clienti de care iti doresti …?? dc pentru ca acolo e alt nivel de trai deci implicit alte bugete pentru biciclete…. deci tot mentalitatea ii de vina nu bicicleta….

  • Cred ca asta demonstreaza ca inca e loc destul pe piata pentru service-uri de biciclete.Daca ne uitam la service-urile de masini,vedem ca e o concurenta foarte mare.Acuma,ca e normal sau nu,moral sau nu,intereseaza prea putin,nu te primeste cu ea la reparat,sanatate,n-ai ce-i face,poti eventual sa initiezi o discutie despre mame,dar problema tot nerezolvata ramane.Pe de alta parte,exista service-uri mai mici,mai gasesti cate un nea mecanic pe vreo straduta,care nu se uita urat daca vii cu o bicla low cost sau mai veche de 10 ani.Sigur,e greu sa stii ce poate nea mecanicul ala cu adevarat pentru ca ajungi la el ori din intamplare ori la recomandarea unui prieten.Dar poate Freerider face un ride pe la astfel de ateliere si face un bine comunitatii biciclistilor cu bugete mici.Iar cei care au avut experiente placute cu astfel de ateliere,sa recomande locul.

  • nu stiu ce tot va vaicariti atata… pentru operatii simple va duceti la service? ii cred pe cei care au bicla de downhill sau mtb cu suspensii complexe ce necesita grija la intretinere si service, scule specifice .. dar pentru altele nu vad scopul. care e sofer si se plimba sambata cu bicla mana sus :)))…. e diferenta intre o reparatie la masina si una la o bicla ..de aici si sictirul romanesc intalnit . va recomand sa cititi TOATE articolele pentru service de pe freerider.ro si nu numai !

  • Daca aveti curaj faceti pe freerider un sondaj cu calificative pentru magazinele/service din Buc si din tara. Nu veti avea ptr ca, castigati bani din reclama la unele magazine care nu stau foarte bine la relatie clienti. Eu am avut experiente de la jalnic in jos cu cel putin 3-4 magazine din Bucuresti…

  • … e adevarat ca sunt si multi care au impresia ca daca au dat 7-8 milioane pe bicicleta e „de top”. O bicicleta servisabila incepe de la 12-13 mil si eu personal cred ca jumatate din placerea biciclitului sta in servisarea ei… o trusa care te acopera 100% e 2-3 mil + know-how youtube

  • @cristi: avem deja in plan un astfel de sondaj. Practic am inceput deja sa incurajam utilizatorii sa posteze comentarii la rubrica de magazine din cadrul site-ului nostru (poti arunca un ochi acolo daca ai comentarii de adresat unui magazin).

    Advertiserii de pe FreeRider.ro primesc servicii publicitare pentru suma respectiva, nimic in plus, prin urmare fiecare este liber sa-si exprime opinia despre un magazin sau altul (la fel cum si reprezentantii magazinelor sunt mereu invitati sa participe activ la discutii).

    La urma urmei chiar numele revistei noastre incurajeaza gandirea libera, prin urmare te invit sa oferi feedback util pentru alti utilizatori.

  • La ce preturi sunt prin service-uri, mai ales astea care iei permit sa refuze clienti (deci au suficienti), repararea unor componente ieftine gen frane, schimbatoare, etc e mai scumpa decat inlocuirea lor. E de vina si mentalitatea clientilor carpaci.

  • Domnule ixulescu…am inteles punctul de vedere asupra bicicletelor ieftine…dar in cazul meu cu componente de top, cum procedeaza service-ul dvs.? Ca eu m-am saturat de scuze gen „nu avem piese”, „nu stie mecanicul”, „nu reparam FOX”, si chiar am primit si replica…nu avem scule, desi se preta un service ultra-modern…

  • hai ca va zic eu ceva legat de asta,nu doar in bucuresti sau brasov sau cluj e vorba de asa ceva,si in timisoara,sunt 3-4 service-uri,toate practica acelasi sistem,e jeg nu ai ce cauta cu ea la ei,eu de exemplu,am toate sculele necesare,si mai pricep,imi fac singur,dar nu am jeg,ci bicicleta de competitie,dar nu toti sunt pasionati,si nu toti au bani de asa ceva,asa ca toti trebuie serviti in mod egal.
    Pe a mea ar lucra de drag,si stie ca eu sar cu banu,dar care are un cal de 200-300 lei,pe ala il trateaza ca pe un boschetar si efectiv il refuza total.

  • Dupa parerea mea daca afacerea ta se numeste „service de biciclete” atunci va trebui sa onorezi orice cerere de reparare a unei biciclete. Mi se pare inuman sa faci o asemenea selectie. Adica daca vine un individ cu un Cannondale Lefty, recunosc ca este o placere sa o reglezi, dar totusi, in cazul prezentat acesti mofturosi ar putea pune un panou: „Nu reparam biciclete de peste 20 de ani!”. Repet, parerea mea este ca si Tohanurile trebuie reparate, iar in cazul in care starea lor este mai putin buna, clientul trebuie informat ca oricand se poate prduce noua dereglare. Pana la urma tot la partea financiara ajungem!

  • „Cum ii turcu si pistolul”!Comertul din Romania practicat de romani e de foarte slaba calitate!Serviciile prestate de romani sunt la ani lumina de cele din lumea civilizata!In occident de iti permiti sa tratezi un client cu masura diferita fata de altul e ca si cum iti pregatesti falimentul!Evident ca patronii romani au o atitudine proasta fata de clientul ce pare a-i aduce pe cap o problema tehnica mancatoare de timp=pierzatoare de bani!Insa asta e doar o aliniere la mentalitatea generala patronala care spune ca in maxim un an trebuie sa amortizezi investia in afacere ,iar in trei deja sa ai BMW si vila de pe urma ei!De aici plata execrabila a angajatilor(„dai dracu,cat sa le dau,minimul pe economie!”),atitudinea discretionara fata de clienti(refuzarea arbitrara a solicitarilor de service,neachitarea de obigatiile impuse prin contractul de garantie(intotdeauna vor incerca sa dea vina pe client pt defect)!Toate astea sunt posibile prin lipsa unor jucatori mari pe piata,care prin eclipsarea celor foarte putine,fata de necesar,magazine-ateliere de biciclete,ar face ca patronul ce mananca o paine din afacerea lui sa accepte(chiuind de bucurie) in service si un prajitor de paine,numai sa ii mai intre si lui ceva bani in casa!Acu..,boiereala,e logic cand ai la coada 20 de clienti,din care 4 au reparatii la bicle vechi ce mananca timpul echivalent tuturor celorlalte 16,sa faci trierea si sa ii indepartezi pe aia din schema(cum ii indepartezi tine de educatie,evident ca poti a o face elegant,sau taraneste)!Concluzia e doar una:luati-va scule,furati meserie,faceti-va service-ul singuri!

  • Fac parte din categoria patron de magazin impreuna cu un prieten (suntem asociati) . Nu pot sa zic ca nu ii inteleg pe cei care refuza bicicletele vechi (depinde , ca si un specialized din 2006 poate fi considerat vechi ) ori modele mai slabe care le cunoastem toti (nu e nevoie sa le numesc) .

    Daca omul vine cu ea la service nu pot sa il dau afara ca si eu am avut asa ceva la inceput si stiu cum este , le explic de la inceput ca nu o sa mearga brici in viata ei decat daca ii pune o linie mai rasarita si dupa o rezolvam cat de bine este posibil … la toate problemele exista o rezolvare decat de rabdare este nevoie .

  • Domnule ixulescu, aveti o mentalitate pur balcanica. V-ati atarnat singur crucea de gat. As vrea sa stiu ce service reprezentati, sa stiu cand am probleme sa va ocolesc.

  • tibi a avut mare dreptate, pacat de tara asta ca este locuita,comertul in romania se bazeaza doar pe vinzare,serviciile postvinzare nu exista la noi,tratarea clientului dupa ce i-ai luat banul nu mai conteaza.
    Cum ai zis si tu tibi,daca nu faci 2 vile in 3 ani,nu are rost sa deschizi ceva,si oricum adaosurile practicate in romanica,sunt mult peste cota nesimtirii,nu le ajunge 20-30%,vor 50-100% sau mai mult.
    Si nu sunt controlati de nimeni,fac ce vor ei,ca si garda si opc,vor biciclete si au biciclete la carpit.
    Vorba aia romaneasca,o mina spala pe cealalta,asa ca sistemul merge ca si uns.
    Nu trebuie sa existe discriminari de nici un fel,pentru ca toti plecam de la gunoaie de metro si poate ajungem la rachete cu xtr daca ne da buzunarul si avem cunostinte acumulate de-a lungul anilor,privind piesele si accesoriile.

  • Degeaba postam noi comentarii la magazinele de biciclete, atata timp cat acestea pot disparea pur si simplu de pe site cu tot cu comentariile noastre.
    De exemplu bicishop.ro, din cauza ca lumea isi spunea ofu, dupa cateva mesaje negative, magazinul a disparut.
    Freerider n-ar trebui sa permita acest lucru.

  • Nu tine de noi din pacate, ci de dorinta magazinului. Noi nu putem include pe nimeni cu forta in lista de magazine, cine doreste sa fie prezent este, cine nu, nu este. Pentru discutii libere despre magazine exista in continuare forumul.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

8 − seven =