Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei…
Cea mai importantă competiție ciclistă din România, Turul Ciclist al Sibiului, pornește azi la drum pentru a 4-a oară. Rutieri de pe 3 continente se vor lupta pentru supremația în munții din sudul Transilvaniei, dar mai întâi au de trecut de un prolog tehnic pe străzile din centrul orașului Sibiu.
Transfăgărășanul pus în umbră
Debutul cursei se va face prin clasicul prolog din centrul Sibiului, în lungime de 2,2 kilometri. Ostilitățile vor debuta cu adevărat în prima etapă, când plutonul se îndreaptă spre Bâlea Lac în etapa de 146 de kilometri.
În ciuda asprimii sale, Transfăgărășanul nu va reprezenta cea mai grea încercare a Turului, etapa secundă, lungă de 215 kilometri, câștigând această distincție. Programată între Sibiu și Păltiniș, traseul va ajunge la Alba Iulia, va trece prin Sebeș și va parcurge Mărginimea Sibiului, unde urcarea criminală din Jina va cerne sita favoriților. Dar piatra de hotar a etapei, în contextul acesta probabil și a cursei, va fi cățărarea de la Păltiniș, care va trebui urcată de sportivi având deja 200 de kilometri în picioare și oboseala urcărilor anterioare.
Favoriții sunt protagoniștii de anul trecut
Dominaţia echipelor CCC Polsat și Christina Watches Kuma este pusă sub semnul întrebării, căci Gianni Savio joacă cu cărțile pe față în acest an și își va conduce el însuși formația Androni Giocattoli la Sibiu. Câștigătorul en-titre, Davide Rebellin (CCC Polsat) a scăpat de un rival puternic, Franco Pellizotti nemiavenind în cele din urmă la Sibiu, dar va trebui să-i țină piept lui Emanuele Sella.
Două loturi, o singură țară
Și cum nicio știre din peisajul ciclist autohton nu era completă fără o urmă din scandalul în care e prinsă Federația Română de Ciclism, la Turul Ciclist al Sibiului 2014 asistăm la o premieră destul de stranie. Reprezentanții Uniunii Cicliste Internaționale prezenți în România au luat la cunoștință situația complicată a forului român, dar, printr-un act de înțelegere mai rar întâlnit, au acceptat să primească două echipe ale României la start, câte unul din partea fiecărei tabere care își dispută șefia.
Articolul complet poate fi citit pe Velo Cafe
Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.