Acum citesti
Testate: produse de curățare și întreținere de la Muc-Off

Dacă mă gândesc la un brand care mă face să mă simt precum un adevărat chimist atunci când curăț sau lubrifiez bicicleta, atunci Muc-Off este fără doar și poate pe primul loc. Niciun alt producător nu mizează atât de mult pe partea de imagine, iar o simplă privire pe fotografia de mai jos o să te facă să înțelegi imediat la ceea ce mă refer.

Yummy! Vrea și eu două porții de Drivetrain Cleaner și una de Bio Grease, pe post de desert vă rog.

Grafice faine, culori nebune și nu în ultimul rând, parfumuri demne de a concura cu cele mai consacrate brand-uri franțuzești: Nina Ricii, Givenchy, Paco Rabanne sau poate chiar un Thierry Muggler. Marketing-ul se află deci pe lista de priorități a britanicilor de la Muc-Off, nefiind de mirare faptul că sponsorizează echipe mari precum Team Sky, Trek Factory Racing, Team Wiggins, Rocky Mountain, Canyon Factory Enduro și DH, GT Factory dar și atleți renumiți precum Danny MacAskill, Jerome Clementz, Remy Absalon sau Tom Reynolds, doar pentru a aminti câteva nume din lista nesfârșită.

Așadar, pe partea de imagine, totul se prezintă fain și optimist, sporind astfel plăcerea de a avea grijă de bicicletă mai des. În ultimii doi ani am folosit constant produsele lor, iar în acest articol o să prezint concluziile. Voi începe cu primul produs, cel pentru curățat lanțul.

Muc-Off Drivetrain Cleaner

Oferit în recipiente mai mici sau mai mari, este necesar să ai în primul rând o sticluță de dimensiuni mici, pentru a-l putea împrăștia corespunzător pe lanț. Asta înseamnă că este indicat să cumperi mai întâi micul recipient, ca apoi să treci la cel mare, căci acesta din urmă nu are un cap cu pulverizator. De la culoarea de un galben fosforescent, care nu este redată așa cum trebuie de obiectivul camerei, la forma capului pulverizator și până la parfumul inconfundabil, acest produs se înscrie în stilul celor de la Muc-Off.

Acesta este recipientul mic. Cel mare, apare în prima fotografie.

Este foarte eficient așa cum reiese și din fotografia de mai jos, două mici pulverizări fiind suficiente pentru a înlătura mizeria de pe lanț. Evident, trebuie șters cu o cârpă, căci aceasta nu dispare doar în urma pulverizării, însă rezultatul este unul foarte bun. În cazul unui lanț mai murdar, va trebui să insiști mai mult, decpinde cât de multă grijă ai avut de el sau depinde în ce condiții te-ai dat.

În stânga, lanțul murdar, în dreapta, aplicat o dată Drivetrain Cleaner și curățat cu cârpa.
O aplicare și pe rotiță și e ca nouă.

Muc-Off Bio Grease

Înainte de a lubrifia lanțul, vreau să mă asigur că voi mai putea scoate pe viitor tija de șa din cadru. În unele cazuri, când aceasta rămâne pentru mult timp prinsă pe cadru, iar tu speli bicicleta într-o veselia, aluminiul din care este construită aceasta poate să oxideze, iar atunci scoaterea acesteia poate deveni imposibilă.

Aplicare simplă, recipient generos.

Un exemplu foarte bun este chiar tija din fotografie, care încă păstrează urmele oxidării. Pentru a preveni acest nefericit eveniment pe viitor, am folosit această vaselină, aplicând o peliculă fină și subțire pe întreaga tijă. Apoi am montat-o pe cadru. Vaselina am utilizat-o și pentru cuvete, pe bicicleta de enduro, și pentru că îi schimb mai des furca (cu unele venite la test), pot să spun că a trecut cu brio testul timpului și al mizeriei, rulmenții cuvetei fiind bine protejați, chiar și de apa care ar putea pătrunde la spălare. De reținut că este necesar ca după 3-4 spălări să mai arunci un ochi din când în când, pentru a fi sigur că totul este în ordine. Parfumul lui Bio Grease? Hmmm, alături de culoare seamănă cu ursuleții Haribo.

Pe bune, chiar nu-ți seamănă cu un Haribo gustos? Doar că n-are formă de urs, e drept.

Este waterproof, este biodegradabilă, este cât se poate de eco și este folosită de echipa Team Sky. Nu este comestibilă.

Muc-Off Dry Lube

Am trecut apoi la lubrifierea lanțului. Dry Lube a sosit la test sub formă de spray, într-un tub destul de mare, mai greu de manevrat. Din acest punct de vedere, prefer varianta cu lubrifiantul în recipient mic, care se întinde pe lanț (este mai cremos, nu sub formă de spray). Cu cel de față, va trebui să ai grijă să nu sară pe discuri, căci în caz contrar, lucruri neplăcute se vor întâmpla la prima coborâre.

Recipient cam mare. Atenția este necesară.

Este eficient și o aplicare pentru două ture mai lungi este suficientă. Dacă pedalezi mai mult în condiții dificile, adică umede și cu noroi, îți recomand versiunea Wet Lube.

Muc-Off Fast Action Bike Cleaner

Urmează soluția mea preferată, pe care o consider de departe una dintre cele mai eficiente pe care le-am testat până în prezent. Este roz și drăguță, dar acesta este un detaliu care nu contează foarte mult la final, când îți dorești ca bicicleta să rămână curată. Se aplică prin apăsarea unei manete care împrăștie soluția pe cadrul bicicletei. Deși cei de la Muc-Off ne spun că această soluție nu topește vaselina, eu sunt de regulă mai preventiv și încer că nu o solosesc pe lanț, cuvete sau rulemnți (fie că-s de la Bottom Bracket, fie că-s de la butucii roților).

Aplicăm! Am greșit un pic ținta, dar nici trei mâini n-am. Ați înțeles voi ideea.
Lăsăm frumos să acționeze.

Dacă se întâmplă să dai pe discuri, nu este nicio problemă.

În mod normal, după ce-l aplici pe bicicletă, direct peste pământ, uleiuri sau alte substanțe colectate de pe traseu (chiar și răsțină de brad – cei care pedalează la munte știu exact la ce mă refer), trebuie să aștepți vreo 5 minute. Nu te panica dacă acesta se usucă, nu-i nicio problemă. El pătrunde în mizeria acumulată și o dizolvă. În momentul în care speli bicicleta, aceasta dispare complet, dar este posibil ca pe unele pete să insiști un pic cu cârpa.

Ceea ce este de apreciat la această substanță este faptul că odată ce pui furtunul pe bicicletă, nu mai rămân acele urme fine de pământ pe care de regulă le mai întâlnești la soluțiile mai ieftine. Ca să mă fac înțeles, am aplicat Muc-Off-ul pe o parte din anvelopă și am spălat-o cu apă. Cealaltă parte a anvelopei doar am spălat-o cu apă. Așa se vede cel mai bine acea peliculă de pământ care rămâne pe cadru și trebuie ștearsă ulterior.

Exemplul cu anvelopa: așa arăta la început.
Așa arată spălată doar cu apă.
Așa arată spălată cu apă, zonă pe care s-a aplicat Muc-Off. Fără cârpă, fără ștergere.

Muc-Off Silicon Shine

L-ai văut în prima fotografie, este acel spray pe care e desenat o gagică din anii 60. Acesta este ultimul tratament pe care-l aplici după curățarea bicicletei, doar pe cadru, de preferat. Are un miros puternic de gumă de mestecat și-ți vine să dai câteva fâsuri și-n ceru gurii, dar îți recomand să contracarezi puternica dorință prin cumpărarea unui pachet de Hubba Bubba.

În partea din dreapta jos a pozei se vede cel mai bine luciul care rămâne în urma tratamentului cu Silicone Shine.

Acesta dă un luciu cadrului sau componentelor, bicicleta arătând nu ca nouă, ci mai degrabă ca de show room. Genul acela de aspect pe care vrei să-l dai unui produs când te pregătești să-l vinzi. Sau când vrei să atragi privirile invidioase ale celor din grupul de prieteni.

Concluzie

Din păcate, produsele Muc-Off nu sunt comestibile și mă gândesc la asta de fiecare dată când le folosesc. O adevărată încântare pentru simțuri, dar pe care va trebui să ți-o potolești, chiar dacă-s biodegradabile. Toate sunt eficiente și toate arată bine, iar britanicii se pare că au înțeles că nu doar un ambalaj frumos vinde ci acesta în combinație cu eficiența sporită. Nu pot decât să le recomand pe toate, cu mențiunea că pentru lubrifiantul de lanț, aș alege oricând recipientele mai mici, cu soluția cremoasă decât cele în recipiente mari, de tip spray. Ce-i drept, este posibil ca unele particule din spray să treacă și peste gard, la vecini, un semn clar că îți cureți bicicleta în ziua respectivă.

Vezi Comentarii (2)
  • Buna ziua
    In diferite tutoriale , dupa pulverizarea cu Muc-Off Drivetrain Cleaner se asteapta cca 2 minute pt ca degresantul sa actioneze asupra mizeriei dupa care se indeparteaza prin stropire cu apa. Apoi se sterge lantul cu o carpa uscata. Ca o masura suplimentara, inainte de stergerea lantului, as recomanda folosirea unui detergent universal (cel mai bun e neutral) aplicat pe un burete cu care se freaca lantul dupa care se clateste cu apa. Recomandarea suplimentara se bazeaza pe un video tutorial de la mecanicii de la KATUSHA 🙂 https://www.facebook.com/katushacycling/videos/947231431999293/

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

eleven + 2 =