Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie,…
Am primit pentru teste un set de lumini de bicicletă premium de la compania Meilan, o marcă ce dorește să ofere produse inovatoare pentru cicliști cărora să le ofere funcții și facilități greu de găsit la alte produse de pe piață, totul la un preț foarte avantajos.
Pachetul conține două lumini smart de top din oferta producătorului, este vorba de lumina de spate X5 și cea de față X1. Ambele sunt modele puternice, robuste, cu un aspect modern, cu acumulator intern și cu încărcare pe USB.
Lumina pentru față X1 aș încadra-o la cele cu putere medie, fiind net superioară luminilor ieftine de pe piață dar nu are aceiași putere cu luminile de top. Prețul însă nu o încadrează între cele de top care sunt cu mult mai scumpe, astfel că putem spune fără nicio problemă că Meilan X1 este un far cu o putere foarte bună la prețul său.
X1 însă are și o serie de funcții interesante care o diferențiază de alte modele de pe piață din aceiași categorie de preț. În primul rând, fascicolul luminos este foarte bine studiat pentru a oferi intensitatea luminoasă necesară atât în fața bicicletei cât și la distanță, oferind o iluminare foarte bună fără a deranja ceilalți participanți la trafic.
Ca intensitate, în modul maxim X1 are o putere de 60 Lux, dar există și două moduri de funcționare de putere mai mică, precum și un mod de funcționare intermitent.
Pe lângă lumina principală, X1 are și o lumină auxiliară în zonele laterale, de culoare galbenă, ce are ziua un rol asemănător cu cel al farurilor de zi de la mașini, adică acela de a face bicicleta mai vizibilă în trafic fără a consuma inutil acumulatorul. X1 are un senzor de iluminat și este capabilă să își regleze puterea în funcție de nivelul de iluminare exterior și în funcție de viteza bicicletei.
Carcasa pare extrem de rezistentă, din materiale de calitate. Acumulatorul intern are 1800 mAh și asigură o autonomie declarată de 4,5 ore, în teste reușind să folosim intensitatea maximă aproape 2 ore fără ca bateria să se termine. La terminarea acumulatorului lumina trece într-un mod economic ce asigură o autonomie foarte bună în continuare.
Sistemul de prindere oferit este bun, nu necesită cheie și asigură un montaj drept sau la 90 de grade, în funcție de poziționarea pe bicicletă. Încărcarea se face pe microUSB iar farul poate funcționa și în timp ce este încărcat de la un acumulator extern. Impermeabilitatea respectă standardul IPX5.
Modelul X5 de spate este cu siguranță cel mai complex far de acest gen pe care am pus mâna. De dimensiuni generoase, acesta are o bară de LED-uri foarte interesantă, cu un aspect futurist, imitând stopurile autoturismelor de top. Iluminarea e oferită sub forma unei bare lungi roșii și a două mici zone galbene în capăt. Bara roșie oferă posibilitatea de iluminare într-o mare diversitate de moduri.
Comanda luminii X5 se poate face fie de la butonul situat pe carcasă, fie de pe telecomanda wireless inclusă în pachet. Pentru a folosi toate funcțiile este însă nevoie de această telecomandă. Funcțiile sunt multe și le vom descrie pe rând.
Funcția de iluminare de siguranță, practic cea de bază, se poate accesa și de pe corpul luminii și funcționează în 3 moduri: normal, intermitent și un mod dinamic ce arată foarte bine. Din păcate e greu de reprodus în imagini cât de bine arată lumina în realitate.
O funcție interesantă și utilă e cea de semnalizare a schimbării direcției. Pentru a o activa se folosesc cele două butoane specifice de pe telecomandă. Semnalizarea se face folosind un mod dinamic ce aduce aminte de luminile de direcție de la Audi.
X5 are inclus un accelerometru și detectează automat frânarea, trecând într-un mod dinamic foarte bine vizibil. Acest lucru aduce un plus important de securitate în trafic și din constatările noastre funcționează foarte bine!
Nu în ultimul rând, X5 are și două LED-uri laser ce trasează pe sol două linii ce reproduc o bandă virtuală ce sugerează șoferilor spațiul de siguranță necesar ciclistului. Benzile acestea nu sunt o funcție originală, existând și la alte lumini, dar la X5 acestea nu doar că au două moduri de funcționare, continuu și intermitent, dar pot fi pornite și oprite de pe telecomandă.
Și X5 are un acumulator intern de 2000 mAh, cu încărcare pe microUSB, o carcasă de calitate superioară, vine cu două sisteme de prindere, unul clasic și unul de prindere pe șinele șeii (incompatibil cu borsetele ce se montează sub șa), iluminarea are o putere de 80 lux iar impermeabilitatea respectă standardul IPX4.
Am încercat să prezentăm funcționarea acestora noaptea, într-un mic video, dar cu siguranță în realitate veți fi mult mai impresionați de calitățile acestora ce nu pot fi redate corespunzător într-o filmare de amatori.
Importator: Meilan Romania
Preț: X1 – 169 lei, X5 – 199 lei (redus la 179 lei), pachet X1+X5 – 368 lei (redus la 334,48 lei)
Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.
Panarame…nu tin mult acumulatoarele si nu functioneaza fluid si la apasarea butoanelor din telecomanda…Nu stii daca sa aprins semnalizarea stanga-dreapta.Pe telecomanda cand arata cand nu ca semnalizeaza.Are insa senzor de intuneric.DECI PANARAME 80%-20% BUNE
Comentariul Moșului este aberant.
Salut! Cum pot comanda un STOP X5 ?? As dori sa achizitionez si eu unul .