Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete…
Cei de la Muc-Off au lansat în această toamnă două noi produse, care mi s-au părut interesante, așadar le-am cerut pentru o probă. Cel mai interesant și util dintre ele este desigur lubrifiantul pentru temepraturi extreme, botezat Muc-Off -50 C, care face exact ceea ce promite pe etichetă: să mențină lubrifiat nu doar lanțul, ci și cablurile, schimbătoarele sau manetele de schimbătoare. În plus, conform producătorului, oferă și protecție foarte bună împotriva coroziunii.
Din păcate, vremea de până acum nu mi-a permis să-l testez decât până la -8 grade, zic eu, o temperatură relevantă pentru sezonul rece în România. L-am folosit pentru lanț și pentru cabluri, schimbătoarele având încă suficientă vaselină din fabrică în punctele cheie. Secretul constă în faptul că nu vâscozitatea nu crește atunci când temperatura scade, păstrându-se foarte fluid chiar și în condiții de -50 de grade celsius. Desigur, este imposibil să pedalezi la astfel de temperaturi, dar din proprie experiență, pot spune că am ieșit de multe ori cu biciclete pe temepraturi de -10 grade, iar multe dintre componente nu mai funcționau corespunzător sau după caz, încetinit. Este vorba despre furcă și frâne în primul rând, apoi de schimbătoare. Lubrifiantul de pe lanț nu a pus vreodată probleme astfel încât să pedalezi mai greu, însă, acesta de față vine cu un plus care m-ar determina să-l achiziționez: protecție mai bună împotriva coroziunii (iar cum iarna rulăm mai mult pe șoseaua pe care se presară sare, este cât se poate de binevenit) dar și faptul că elimină sunetele din transmisie. Cel puțin în cazul celui de față, am putut să constat aceste două avantaje. merită să plătești cu aproximativ 10 lei mai mult decât pe un lubrifiant convențional? Diferența este minimă, așadar răspunsul este afirmativ. Mai mult decât atât, în cazul cablurilor care au o frecare pe cămașă, acesta este foarte eficient, permițându-le să ruleze mult mai ușor.
Ca orice alt produs de la Muc-Off și cel de față miroase foarte bine (atenție să nu-l ingerați) și arată bine (este de-un mov delicios). Are un capac care se deșurubează, apoi, prin apăsare, se aplică pe lanț sau pe componentele dorite. Dupăaplicare, am șters lanțul ușor cu o cârpă, ca să nu acumuleze mizerie de pe traseu, însă pentru cabluri am aplicat un strat foarte mic pe întreaga suprafață a acestuia, apoi l-am introdus în cămașă și l-am prins în schimbător.
Prețul este de 36 de lei, așadar unul decent, iar cantitatea livrată în recipientul de plastic este de 50ml. Poate fi văzut pe site, aici.
Detailer-ul este conform celor de la Muc-Off un produs pe care piața l-a cerut, de aceea a fost și lansat în această toamnă. Se livrează într-o sticlă generoasă, de 750ml, este de culoare turcoaz și protejează componentele vopsite în orice culoare mată. Eu l-am utilizat pentru cadrul din carbon, singura componentă a bicicletei în culoarea mată pe care o dețin, iar acesta a îndepărtat grăsimea de pe suprafața acestuia, acționând cu o peliculă protectoare împotriva mizeriei. Desigur, aceasta se poate acumula, însă nu la fel de repede precum ar face-o facă n-aș fi folosit detailer-ul. Totodată, nici urmele de degete nu vor mai apărea la fel de repede pe cadru. Se pulverizează pe suprafețele curate și uscate (curate, adică fără noroi sau fără un strat de praf consistent), se lasă câteva secunde să acționeze, apoi se șterge și se întinde totodată cu o cârpă pe o suprafață mai mare.
Este clar un produs orientat către cei care au grijă mare de bicicleta lor, pentru aceștia reprezentând o investiție de luat în seamă (costul este rezonabil, de 65 de lei). Produsul poate fi văzut pe site, aici.
Importator pentru ambele produse: Sprint Sports.
Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.