Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete…
Kero Bike lansează propria gamă de accesorii, devenind astfel unul dintre producătorii locali de căști, mănuși, manșoane, lumini de bicicletă, coliere chiar și frâne pentru BMX. Noi am avut ocazia să pipăim și să testăm o pereche de mănuși, BikeForce Rider și o cască (BikeForce Arrow 2).
Mănuși BikeForce Rider
Mănușile, oferite la 59 de lei, au făcut față cu brio maratonului la care am participat, menționând faptul că albul nu te ajută prea mult să le ții curate. Podul palmei are un strat mai gros care oferă mult confort, dar dacă ești obișnuit cu mănușile ceva mai subțiri, vei avea nevoie de puțin timp pentru acomodare cu acestea, căci vei avea impresia că ghidonul este mai gros. Această construcție este de asemenea utilă atunci când cazi și trebuie să te sprijin în palme. Reprezintă garantul lipsei zgârieturilor ulterioare, ceea ce este îmbucurător, însă este clar că nu te vor ține pe deplin conectat la ghidonul bicicletei.
Cusăturile sunt bine realizate, însă durabilitate lor se va vedea în timp. Ce-i drept, am întâlnit și mănuși care s-au descusut după prima tură, dar nu este cazul celor de față. Pentru un plus de aderență ai mai multe zone cu silicon, atât pe degete cât și în palmă, însă pe degeteul cu care acționez frânele nu există aderență suplimentară. Aerisirea este bună, dar nu extraordinară, făcându-le astfel mai potrivite pentru sezonul de primăvară și toamnă. Nu este un dezastru să le ai pe mână și vara, însă în timpul concursului nici nu am avut parte de cea mai bună vreme, căci cele 40 de grade ne-au cam dat de furcă.
Nu în ultimul rând, trebuie să precizez că prinderea se face cu arici, iar astfel îți poți seta singur puterea de strângere peste încheietură, o variantă mai rezonabilă decât mănușile fără această prindere. În concluzie, pentru prețul cerut, nu poți obține ceva mai bun, iar prețul este cât se poate de decent. Potrivite desigur pentru bicicletele de munte, mai puțin sau deloc pentru mediul urban. Rămâne doar de văzut pe termen lung cât de rezistente sunt, iar în acest sens vom reveni cu update-uri în acest articol.
Cască BikeForce Arrow2
În ziua de astăzi, așteptările de la o cască sunt mari: nu este suficient să ofere protecție, căci asta fac toate căștile, ci să ofere o aerisire bună, să aibe o greutate mică, să fie confortabilă etc. Pentru nici 100 de lei, BikeForce oferă casca Arrow2, un produs care arată bine de la distanță, însă pe măsură ce te apropii vei înțelege și prețul ceva mai mic (ducând povestea în latura sa extremă, o cască POC Octal Avip ajunge chiar și la peste 500 de euro).
Fără a utiliza tehnologii speciale sau consacrate, Arrow2 este un produs finisat decent în partea superioară și mai puțin în partea din spate, unde se poate vedea materialul din care este construit. Desigur, această construcție vine cu avantajul unei greutăți mai mici, însă vizual nu este neapărat pe gustul meu. Dispune de reglaj, care este funcțional și se află plasat tot în spatele căștii, facilitând strângerea sau desfacerea acesteia pe cap. Materialele (plasticele) nu se numără printre cele mai finisate, însă își duc treaba la bun sfârșit.
Cozorocul și o plasă împotriva insectelor sunt incluse în pachet, acesta din urmă lipsind de pe căști mult mai scumpe. Confortul oferit este bun, iar reglajul oferă o plajă destul de mare, căci s-a potrivit perfect atât pe capul colegei mele cât și pe al meu. Ventialția este bună, casca dispunând de 12 guri de ventilație în partea frontală și în cea superioară și nu am avut probleme din cauza supraîncălzirii în timpul turei.
Imitația de carbon de pe carcasă poate că nu este cea mai fericită soluție, însă luând în considerare prețul de achiziție, se înscrie în aceeași categorie de produse ca și mănușile: raportul dintre preț și ceea ce oferă nu prea poate fi criticat. Potrivită pentru cursele de cross country sau plimbări montane, pentru cei care nu sunt în căutarea ultimelor tehnologii în materie de protecție, pentru care nu contează aspectul atât de mult sau celor care dispun de bugete reduse.
Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.