Acum citesti
Lumini pentru bicicletă de la P2R

P2R este o companie din Slovacia, reprezentată în România de către AfiSport și care printre multe alte accesorii, au în portofoliu și lumini pentru biciclete. Cum sezonul întunecat deja a început să se așterne, am considerat că nu ar strica să vedem cam ce oferte mai sunt prin piață. Inițial am vrut mai multe seturi de lumini scumpe, însă la propunerea AfiSport cu P2R, am acceptat ca fiind o idee bună să facem o trecere în revistă a unor produse care nu-s atât de scumpe. Iar majoritatea luminilor de la P2R s-au dovedit a fi remarcabil de puternice raportate la prețul de achiziție. Așadar, în cele ce urmează, vei putea vedea o prezentare succintă cu fotografii a produselor primite la prezentare, iar mai jos, filmul în care le-am pus la proba practică.

Carcateristici comune: toate se încarcă via USB, toate au colier de prindere (integrat sau separat), sunt rezistente la apă, toate luminile au carcasă din aluminiu (exceptând unele stopuri desigur, căci nu au nevoie de răcire), toate au mai multe faze (de la slab la puternic sau de tip stroboscop – dar acesta din urmă nu este recomandat deoarece nu mai înțelegi nimic).

Primul pe listă, modelul Nition 10, care este de fapt un set cu o lanternă de 200 lumeni pe față și un stop de 8 lumeni pe spate. Ambele se prind cu colier, au o greutate mică (54, respectiv 15 grame) și costă împreună 75 Lei.

Trecem la modelul Specton, cu 350 de lumeni, cântărește 47 de grame și costă 79 de lei.

Foton 400 este următorul model, iar așa cum o spune și numele, are o capacitate de 400 de lumeni. Costul este de 100 de lei. Din punctul meu de vedere, aceasta este modelul care oferă cel mai bun raport performanță/preț și este perfect dacă te deplasezi în zone slab iluminate, dar este decent și pe munte.

Penultimul este Foton 800. Dimensiunile sunt mai mari, corpul alungi și necesită o prindere mai mare, care se montează separat pe ghidon. Acesta se poate detașa, iar prinderea poate să rămână pe ghidon. Generează 800 de lumeni și are un preț de 209 lei. Practic, costă dublu decât Foton 400, însă luminează de 2 ori mai puternic.

Așa arată prinderea pentru Foton 800:

Aceeași prindere este utilizată și pentru modelul de vârf Foton 1000. Capacitatea de vârf este de 1.000 de lumeni, dar are niveluri intermediare de 500, 200 sau 100 lumeni, ca să economisești acumulatorul. Pe modul maxim, acesta poate sta aprins aproximativ 2 ore, iar greutatea sa este de 159 de grame.

Pentru cei care vor un sistem foarte compact, au la dispoziție modelul Freyo. Costul este de doar 22 de lei (set – față și spate) și este suficient pentru a te face vizibil în trafic. Pe timp de noapte, farul nu oferă suficientă vizibilitatea pentru a putea fi utilizat în zone întunecate sau în offroad.

În ceea ce privește stopurile, există 3 variante:

Spectic, modelul oferit la setul Nition, care poate fi achiziționat separat pentru 25 de lei.

Apoi, Talix 30, cu senzor de frână integrat, care are un design foarte fain, fiind rotund – cu buton de acționare chiar în centrul stopului și care costă 109 lei.

Și lista este încheiată de modelul Talix 15, cu un preț de 75 de lei și care are de asemenea senzor de frânare integrat.

Iată și testul în condiții de întuneric:

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

nineteen + 8 =