Acum citesti
Test – senzori fără magnet Bryton (2017)

Pentru mulți cicliști din ziua de azi contează mult nu doar plimbarea, antrenamentul sau concursul ci și cifrele care rezultă în urma activității, fie în timpul sau după. În timpul pedalării avem nevoie să știm poate, viteza, pulsul sau mai recent, puterea cu care pedalăm. După pedalare mulți dintre noi privim cifrele înregistrate și încercăm să înțelegem cum ne-am descurcat, eventual pentru a le compara cu sesiuni anterioare de antrenament sau cu performanțele prietenilor.

În afară de situația când un computer de bicicletă se bazează exclusiv pe GPS pentru viteză, pentru ca acesta să-ți ofere orice alte informații are nevoie de senzori. Până acum senzorii de cadență și viteză erau cei cu magnet. Corpul principal se fixa pe furcă respectiv pe țeava chainstay, iar magnetul pe spițe respectiv pe brațul pedalier. Deși sistemul funcționa, nu de puține ori reglarea distanței între magnet și senzor era problematică, iar toată treaba devenea frustrantă. De asemenea cu ocazia transportului bicicletei sistemul se deregla sau pur și simplu în timpul cursei senzorii încetau să mai transmită după ce treceai printr-o groapă mai serioasă.

Din fericire există acum senzorii de viteză și cadență fără magnet. Din punctul meu de vedere sunt o invenție excelentă! După ce i-ai fixat nu trebuie să mai faci nimic, doar să ieși la pedalat. Un alt avantaj al acestui tip de senzori este că pot fi transferați foarte ușor de pe o bicicletă pe alta. Nu mai trebuie să te chinui de fiecare dată să reglezi micrometric distanța dintre senzor și magnet ca în trecut și nici nu mai trebuie să consumi bride din plastic, pentru că noii senzori se fixează cu coliere elastice. Spre deosebire de senzorii clasici cu magnet, aceștia noi funcționează cu ajutorul unui senzor de inerție. De fiecare dată când roata sau angrenajul se învârte, senzorul simte și numără.

Senzorii fără magnet de viteza și cadență de la Bryton nu sunt primii de acest tip însă fac ceva în plus față de setul similar de la Garmin spre exemplu. Cei de la Bryton permit conexiune ANT+, dar și Bluetooth. În plus au și un preț mai mic. Desigur, sunt compatibili cu orice computer sau telefon smart, care dispune de conexiunea ANT+ respectiv Bluetooth.

În cutie vei găsi cei doi senzori, 6 coliere din cauciuc pentru senzorul de cadență, protecția din cauciuc pentru senzorul de viteză și un mini preșuleț din cauciuc pentru senzorul de cadență. Colierele din cauciuc sunt de mărimi diferite, pentru a putea instala senzorul indiferent de mărimea brațului pedalier. Preșulețul din cauciuc este necesar sa-l pui între brațul pedalier și senzorul de cadență, pentru ca acesta să aibă aderență bună și să nu alunece. Senzorul de viteză se introduce mai întâi în carcasa din cauciuc după care se prinde de butucul roții față (sau spate dacă faci antrenamente în casă pe trainer).

Înainte de a te apuca de împerecheri, trebuie să scoți bateria din cei doi senzori cât și protecția din plastic. Există așa ceva pentru că senzorii se activează la orice mișcare. Dacă bateria nu ar fi fost protejată, până ar fi ajuns produsul la tine aceasta s-ar fi consumat.

Imediat ce miști puțin de senzori aceștia “se trezesc” și un LED mic verde se aprinde de câteva ori când senzorul simte o rotație. Pe computerul de bicicletă mergi la meniul de senzori. În câteva secunde îi vei vedea afișați pe ecran. Îi împerechezi și gata, poți ieși imediat la tură. Dacă ciclocomputerul este nou, sau anvelopele sunt noi, mai este nevoie să stabilești circumferința roții, pentru ca viteza afișată să fie corectă.

Dacă pentru senzorul de cadență primești o mulțime de coliere, din care unul sigur se potrivește cu brațul tău pedalier, pentru senzorul de viteză nu ai decât două opțiuni. Carcasa protectoare din cauciuc dispune doar de două găuri în care poți prinde cârligul de fixare. Pentru butuci cu diametru mare este bine, însă dacă ai un butuc față cu diametru mic atunci fixarea este mai slabă. Totuși, testat pe un butuc cu diametru foarte mic, de doar 16 mm, senzorul stă suficient de strâns pentru a nu cădea. În plus carcasa din cauciuc moale oferă suficientă aderență.

Senzorul de viteză are o lățime de 39,5 mm. Dacă vrei să-l instalezi la roata spate, pentru a-l putea folosi și indoor, asigură-te că butucul spate este suficient de lat. De asemenea este de preferat ca butucul să aibă o formă regulată pentru ca prinderea să se facă ușor. La butucul meu forma este neregulata și cu greu am reușit o fixare acceptabilă. În plus fixarea era strâmbă. Totuși senzorul funcționează și așa.

Cei doi senzori sunt foarte ușori. Cel de viteză are 15 g cu tot cu carcasă, iar cel de cadență doar 12 cu tot cu elementele de fixare. În total cei doi sunt mai ușori decât un senzor „combo” CAD+SPD, care are în general în jur de 31 grame. Recomand cu căldură acești senzori în detrimentul celui clasic cu magnet chiar dacă acesta din urmă este puțin mai ieftin.

Importator: Bikefun
Preț recomandat: 269 Lei

Vezi Comentarii (3)
  • Au aparut si pe saiturile chinezesti produse asemanatoare, cu preturi intre 10 euro cele simple (1 senzor) pana la 35 euro setul viteza + cadenta

    • Da merge si de acolo daca nu te deranjeaza sa-i astepti o luna sau sa nu mai vina dar sa ramai cu banii dati. Sau sa se strice si sa plangi ca n-ai garantie, sau sa mearga prost, sau sa nu se imperecheze :))

  • Ajung întradevăr într-o lună dar ajung cu siguranță. Am comandat de mai multe ori și de fiecare dată a ajuns coletul. Prețul la un senzor e de 70 de lei și se conectează instantaneu , după împerechere, la dispozitivul Garmin.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

thirteen − 1 =