Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă…
Sezonul este pe final și aproape am încheiat și noi cu testele pentru remorci. Spunem „aproape” pentru că temperaturile sunt încă peste zero grade, dar mai ales pentru că într-o astfel de remorcă cei mici sunt mult mai bine protejați de intemperii. Dacă este frig cel mai util lucru este că cel mic poate fi învelit cu o păturică pentru a rezista fără probleme în tura pe care părinții vor să o facă pe bicicleta.
Este și cazul remorcii de față, Thule Chariot CX, extrem de confortabilă și utilă pentru copii. În fapt Chariot CX m-a șocat puțin când am scos-o din cutie. Exagerând puțin aș spune că este „luxul întruchipat” al remorcilor de copii. Blăniță sintetică, confort, reglaje și protecții peste tot. Impresia mi-a fost confirmată când pe site-ul oficial am văzut că modelul este descris a fi „the elite performer in comfort, style and technology”.
Cu Thule Chariot CX se poate transporta un singur copil. Specificațiile oficiale spun că cel mic trebuie să aibă maxim 111 cm înălțime și da, în realitate asta este cam maximum acceptat. Mai mare de atât și va fi cam înghesuială la interior. Vârsta maximă ar fi cam de 5,5 ani în funcție de constituția corpului.
Tot din specificațiile oficiale aflăm că Thule Chariot CX este o remorcă aerodinamică sport „for the most active family”. Ei bine da. Cum am despachetat-o am și imaginat-o legată de cea mai rapidă cursieră posibilă, „pedalată” de un super-dad. Forma este într-adevăr aero, dar și mai interesante sunt anvelopele Schwalbe Tracer super slick de 20 inch.
Sunt niște anvelope extrem de rapide absolut perfecte pentru asfalt. Calea de rulare a roților este destul de mult îngroșată pentru a fi cât mai rezistentă la pană. Totuși asta nu m-a împiedicat să testez remorca și offroad. Imaginea sport este completată și de poziția pe care copilul o are la interior. Stă întins și confortabil, ca într-un Ferrari.
Remorca emană lux, confort și performanță prin toți porii. Bancheta, chingile și centurile din interior sunt căptușite cu cea mai fină blăniță sintetică pentru ca cel mic să se simtă înconjurat de puf. Sincer îmi venea să intru eu în interior și să mă culc. Fiind o remorcă versatilă, căptușeala poate fi detașată pentru a face loc unui copil mai mare. Dacă o lăsăm instalată atunci putem transporta și un copil de vârstă mai mică.
La capitolul confort nu pot să nu vorbesc despre suspensie. E drept că este un sistem pe care îl găsim la orice remorcă de calitate, însă este un sistem pe cât de simplu pe atât de eficient. Vorbim de două lamele elastice din oțel pe fiecare roată. Fiecare poate fi reglată la rândul ei să fie mai fermă sau mai moale în funcție de greutatea transportată sau de preferințele celui mic, dacă ne spune că drumul e prea denivelat.
În ultima vreme am văzut că remorcile de top sunt echipate cu frâne pe disc. În general aceste remorci dispun într-adevăr de frâne însă doar pe post de „frână de mână” în sensul că o acționezi când ești deja staționar, pentru ca ansamblul bicicletă-remorcă să nu o ia la vale. Așa că n-am înțeles rostul unor frâne „performante” pe disc având în vedere că remorca în sine nu va frâna niciodată. Și totuși frânele pe disc sunt utilizate atunci când folosești remorca la jogging, când ieși la alergare alături de cel mic. Greutatea unei remorci la care se adaugă greutatea celui mic, poate fi mare. Iar atunci când aceasta este împinsă de o doamnă, este într-adevăr mai greu să o oprești, să tragi de ea. În acele momente frâna pe disc reprezintă o idee foarte bună.
Chariot CX dispune de multe opțiuni de aerisire respectiv protecție. În partea frontală avem plasa principală, care poate fi folosita când e cald, mergem cu viteză și vrem să-l protejăm pe cel mic de insecte sau de ce mai aruncă roata spate a bicicletei. Aceasta poate fi integral ridicată dacă mergem mai încet și vrem ca cel mic să beneficieze la maxim de aerul curat. Dar dacă este mai frig, sau dacă plouă, peste plasă putem trage protecția din plastic. Aceasta îl protejează pe copil de vânt, ploaie moderată, dar și de frig.
Husa principală a remorcii are un sistem de prindere special. Dacă la alte remorci prinderea se face cu tridenți sau doar cu velcro, aici avem niște prinderi din plastic ce se fixează de o țeavă din aluminiu. Este un sistem mai special și care oferă o închidere mai completa a remorcii.
Când este cald și putem folosi remorca fără protecții, husa centrală poate fi rulată complet spre spate. Însă în situația asta soarele va bate direct în capul copilului. Pentru a rezolva problema Chariot CX dispune de un parasolar ce poate fi instalat în 2 etape. În prima faza poate acoperi doar capul copilului, iar dacă vrem protecție și mai mare îl putem derula complet pentru a face și mai multă umbră. A 2a parte a parasolarului este transparentă pentru ca cel mic să mai vadă totuși ceva în față.
De când am început să testez aceste remorci m-am tot gândit că ar fi mai bine dacă ar exista aerisire pe lateral și nu direct din față. Din față aerul bate cu putere, iar cel mic poate fi deranjat. Pe laterale în general geamurile remorcilor sunt total închise fiind din plastic. Ar fi fost excelent ca geamurile laterale să se poată deschide ca la mașină. Aerisirea s-ar fi putut face mult mai eficient. Iată că la acest Chariot CX se poate. Geamurile laterale sunt din plasă acoperită cu plastic ce poate fi integral detașat. Poți acum fie să lași lateralele complet deschise, iar aerisirea din față închisă sau invers, sau lateralele parțial închise/deschise șamd.
La interior cel mic este fixat cu o centură în 5 puncte, iar remorca în sine formează un adevărat „roll cage” în jurul său. Așadar protecție maximă. Tot la interior găsim și spațiu de stocare unde copilul poate ține ceva mâncare, apă sau jucării.
Portbagajul acestui model este exemplar. Nu știu câți litri are însă poți transporta multe lucruri. Într-o tură făcută în perioada mustului am oprit într-un sat și am cumpărat 4L. Sticlele au încăput făra probleme în portbagaj alături de celelalte bagaje pe care le mai aveam și alături de alte câteva kilograme de legume pe care le cumpărasem din alt sat.
Fixarea remorcii de bicicletă se face printr-un sistem pe care l-am văzut momentan doar la Thule. Este un sistem simplu, eficient și sigur care permite legarea sau detașarea foarte ușor a remorcii de bicicletă. Odată legată bicicleta, există încă un sistem de securitate suplimentar care menține remorca legata de bicicletă dacă cumva sistemul principal cedează.
Plierea remorcii este bună. Chariot CX se face foarte plată. Fiind și îngustă, aceasta va intra ușor în practic orice mașină. De asemenea acasă o poți păstra inclusiv sub pat. Procedura de pliere este și ea foarte facilă. Trebuie să tragi doar de 2 mânere și totul se comprimă.
Ce nu mi-a plăcut la remorcă este mânerul din spate. Mânerul sau ghidonul de care ții remorca atunci când o folosești pe post de cărucior de alergare. Este foarte mare și din păcate nu poate fi detașat, decât pentru transport în mașină, pentru că de el este fixată maneta frânei. Ar fi fost mult mai bine să poți scoate complet ghidonul ăsta mare și inestetic atunci când remorca este folosita la bicicletă, adică mai tot timpul. Dimensiunile exterioare ar fi devenit și ele mai mici. La fel și greutatea ar fi scăzut pentru că mânerul ăsta l-ai fi lăsat acasă.
La drum remorca Thule Chariot CX se simte excelent. Desigur există o elasticitate atunci când pedalezi în forță ridicat din șa, însă asta nu se datorează remorcii ci faptului că cel mic se mișcă și el la interior. În rest sistemul de prindere de bicicletă este fix și dispune de toleranțe foarte mici ceea ce oferă ansamblului o rigiditate foarte bună. Este într-adevăr o remorca perfectă de utilizat alături de cursieră. Pe offroad s-a comportat de asemenea foarte bine, suspensia a funcționat impecabil. Totuși pe poteci înguste trebuie mai multa grijă întrucât și remorca este îngustă și se poate răsturnă. Ceea ce s-a și întâmplat de câteva ori. Am testat atunci și eficiența roll-cage-ului. Cel mic era puțin dezorientat, dar teafăr.
Prețul remorcii da, nu este unul mic. Însă echivalentul unei cursiere ar fi ceva cu cadru din aluminiu și echipare Shimano Tiagra. Așadar nimic prea bombastic gen carbon sau Ultegra. Justificat sau nu, vorba din străbuni „obrazul subțire cu cheltuială se ține” este cât se poate de valabilă. Trebuie să existe pe piață și opțiuni pentru cei care pot mai mult. Până la urmă pentru banii ceruți Thule Chariot CX oferă extrem de mult. Iar de la o marcă pe care foarte ușor o poți compara cu Volvo, nici nu te-ai aștepta la mai puțin.
Lungime fără mâner spate | 108,5 cm |
Lungime cu mâner | 132 cm |
Lățime | 61 cm |
Lățime cu roti | 67 cm |
Înălțime | 88 cm |
Înălțime cu mâner | 110 cm |
Înălțime pliat | 29 cm |
Lățime banchetă | 30 cm |
Adâncime banchetă | 26 cm |
Înălțime spatar | 55 cm |
Greutate | 14,35 kg |
Preț la data publicării | 4.953,33 lei |
Importator | SC. TOPTOOLS SRL. |
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.