Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă…
Deși toamna și-a făcut prezența deja de câteva săptămâni, prezența sa nu este încă simțită. Vremea bună continuă să ne prelungească sezonul velo acesta fiind și motivul pentru care am testat în ultimele săptămâni noua remorcă de bicicletă Qeridoo Kidgoo 1 pentru un copil. În specificații remorca este dată a fi pentru un copil, dar înclinăm să spunem că este pentru un copil XL întrucât spațiul interior este foarte generos.
Noua Qeridoo Kidgoo 1 nu este dintre cele mai ușoare remorci însă este una dintre cele mai încăpătoare. Spațiul interior este pentru 1 copil însă acesta nu va fi deloc înghesuit. Vorbeam mai devreme despre vremea tomnatică încă favorabilă însă chiar dacă s-ar răcori mai mult copilul va fi bine protejat la interior întrucât poate fi învelit cu o păturică, aceasta având suficient loc la interior. Cu alte cuvinte vremea rece nu te va împiedica să-ți continui escapadele în natură.
Qeridoo Kidgoo 1 este construită având la bază un cadru din aluminiu bine finisat. De fapt toate finisajele sunt de nivel premium. Nu am întâlnit ceva care să pară incomod, care să înțepe, să frece sau care să deranjeze copilul. Iar în turele pe care le-am făcut alături de junior acesta nu a pomenit vreodată că îl doare ceva sau ca i-a amorțit altceva.
Siguranța copilului este asigurată de centura de siguranță în 5 puncte. Am considerat-o tot timpul cam inutilă. Totuși nu mergi cu viteză pentru ca cel mic să fie în pericol. Totuși sunt șanse reale ca pe teren denivelat remorca să se răstoarne dacă iei un viraj cu viteză prea mare sau dacă pe potecă remorca sare peste o piatră sau rădăcină. Involuntar am testat și acest aspect, răsturnarea, iar în acele momente m-am bucurat că cel mic era asigurat cu centura de siguranță.
Confortul juniorului este asigurat și de ventilație. Noi, cei mari, ne închipuim că poate deveni un chin să stai în remorcă la fel ca într-o seră. Acesta este motivul pentru care noua Kidgoo 1 dispune de multiple opțiuni de aerisire. În primul rând este panoul frontal din plasă. Acesta îl protejează pe copil împotriva insectelor și eventualului pietriș aruncat de roata spate a bicicletei.
Însă dacă afară este mai frig, plasa se acoperă cu o folie transparentă din plastic rezistentă și la ploaie ușoară. Pentru ploaie torențială există o husă specială care se achiziționează separat.
Ventilația continuă în spatele remorcii cu o ferestruică specială care poate fi închisă sau deschisă. O lași deschisă dacă dorești să ventilezi bine interiorul când e cald afară sau o închizi când se face frig.
O ultimă specificație care ține de ventilație este pe lateralul remorcii în partea din față jos a ferestrei laterale. Este vorba de o mică ferestruică din plasă acoperită cu folie transparentă din plastic, ce se poate deschide atunci când este nevoie de ventilație suplimentară. Este ca atunci când deschizi puțin geamul lateral al mașinii.
Un alt element de confort obligatoriu pentru cel mic este protecția față de soare. Potrivit specificațiilor oficiale protecția este inclusiv împotriva razelor UV. Astfel ferestrele laterale sunt fumurii și-l apără pe cel mic de soarele puternic. Pe de altă parte dacă este înnorat cel mic vede bine afară, echilibrul dintre protecție și vizibilitate fiind bine gândit. În partea frontală remorca dispune și de un parasolar suplimentar ce poate fi instalat rapid cu bandă velcro atunci când soarele devine prea puternic.
Interiorul este bine capitonat și confortabil pentru cel mic. Spațiul generos din jurul său îi va permite să aibă lângă el sau ea orice, de la jucării, hăinuțe, perinițe la pături și mâncare. Pentru copii mai mici există și opțiunea inclusă pentru tetieră a cărei instalare poate fi reglată pe înălțime.
Tot la capitolul confort se încadrează și buzunarul interior unde părinții pot pune pentru cel mic, mâncarea și apă. Este un buzunar elastic în care au loc suficiente lucruri pentru o tură de cel puțin o oră.
Însă poate cel mai important aspect legat de confort este suspensia remorcii. Este vorba de o suspensie lamelară reglabilă în funcție de greutatea copilului și a bagajului transportat. Este o specificație pe care o apreciem foarte mult întrucât în timpul turelor pe drumurile forestiere am văzut cum lucrează și cum atenuează foarte bine gropile, pietrele și mișcările remorcii. Poate cel mic nu-și dă seama însă din exterior se vede clar.
Frânele acestei remorci sunt pe disc. Poate fi considerată o specificație inutilă având în vedere că remorca nu va frâna singură. Însă aceste frâne pe disc sunt utile atunci când faci jogging și-l iei și pe cel mic cu tine în remorcă.
Qeridoo Kidgoo 1 poate fi transformată într-un astfel de buggy mulțumită celei de-a 3a roți inclusă. Dacă alergi, iar remorca are greutate compusă din cel mic plus alte bagaje, o poți găsi greu de oprit mai ales dacă trebuie să o faci brusc. Aceste frâne pe disc s-au dovedit foarte folositoare în acele momente.
Modele anterioare ale acestei remorci dispuneau de frâna clasică cu tijă. Aceasta era mai mult o „frână de mână” întrucât nu o puteai acționa în mers ci doar după ce remorca era staționară. Noua frână pe disc este și protejată. Discurile de frână nu pot fi deteriorate atunci când pliezi remorca și scoți roțile, mulțumită sistemului special inclus.
Însă dacă pleci la drum lung noua Qeridoo Kidgoo 1 poate transporta nu doar un copil ci și destul de multe bagaje. În spatele scăunelului există un portbagaj încăpător în care intră ușor un rucsac de dimensiuni medii. În acest portbagaj cei doi părinți pot pune toate lucrurile pe care altfel le-ar fi cărat în spate în rucsac.
În plus mai există încă două buzunare în care poți păstra lucruri mai mici, cum ar fi cheile de la mașină, aparatul foto etc.
Așa cum spuneam și la început totul este de nivel premium la această remorcă. În comparație cu alte mărci de pe piață Qeridoo nu este așa de cunoscută, însă acest brand german pare a fi singura care oferă cel mai bun raport preț / calitate / opțiuni. Toleranțele sunt mici, iar asta oferă remorcii un foarte bun control în timpul mersului cu bicicleta. Desigur, simți că o ai în spate, însă mulțumită acestor toleranțe mici efectul „elastic” este mult diminuat.
Qeridoo Kidgoo 1 este foarte bine vizibilă în trafic mulțumită catadioptrilor de pe spițele roților și al elementelor reflectorizante amplasate pe toate cele patru laturi ale remorcii. Nu în ultimul rând există și stegulețul portocaliu care oferă o și mai bună vizibilitate în trafic. Dacă dorești, acest steguleț îl poți înlocui cu steagul României pentru a oferi remorcii un plus de personalitate.
Unul dintre aspectele foarte importante la astfel de remorci este plierea. Noua Qeridoo Kidgoo 1 nu este una dintre cele mai pliabile remorci testate până acum. Pliată are o înălțime de 39 cm în comparație cu 24 cât are remorca Qaba, cea mai pliabilă testată de noi. Cu toate acestea nu vei întâmpina probleme la transport sau stocare. În funcție de dimensiunea mașinii, în portbagaj va mai fi loc suficient și pentru restul de bagaje pe care le iei în concediu.
Însă procedura de pliere în sine este simpla și directă. Tot ce trebuie să faci este să tragi de cadru până când două siguranțe fac clic. Și roțile sunt ușor de scos printr-o simplă apăsare de buton. În ultimul rând proțapul se scoate demontând o siguranță și un șurub pe care-l poți scoate fără scule.
În pachet vei primi și o a 3a roată care se instalează în față. Proțapul se scoate și se stochează într-un loc special dedesubtul remorcii, iar această roată se instalează în partea frontală. Astfel remorca devine cărucior cu care poți intra în magazin la cumpărături. Dacă însă rămâi în natură poți folosi căruciorul dotat cu a 3a roată pentru plimbări relaxate pe plajă la malul mării, sau pe forestiere la munte în ritm relaxat. Sau, poți face jogging.
Concluzia testului este cât se poate de pozitivă. Noua Qeridoo Kidgoo 1 s-a ridicat la nivelul așteptărilor și chiar le-a depășit. Așa cum am spus deja Qeridoo, oferă un foarte bun raport între ce oferă și prețul pe care îl cere.
Qeridoo Kidgoo 1 | |
Înălțime | 93 cm |
Înălțime pliată | 39 cm |
Lățime | 75 cm |
Lățime fără roți | 65 cm |
Lungime fără proțap | 104 cm |
Lățme banchetă | 41 cm |
Adâncime banchetă | 21 cm |
Înălțime spătar | 62 cm |
Greutate (cu roți și proțap) | 16,05 kg |
Preț | 2.400 lei |
Preț husă ploaie (opțional) | 140 lei |
Importator | Martin Velo Sport |
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.