Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă…
În ultima vreme am fost martorii unei explozii de ture de cicloturism. Acum, la început de sezon, sunt mai mult planuri, dar deja Facebook-ul este plin de poze și discuții legate de ture pe bicicletă, între prieteni, cu familia. Însă cum în vacanță pe bicicletă nu poate pleca tot timpul întreaga familie, unii sunt prea mici să țină pasul, remorca de bicicletă este o opțiune viabilă.
KTM Trailer este gândită să transporte unul sau doi copii. Dispune de centuri de siguranță pentru doi copii însă acestea pot fi rearanjate pentru a acomoda un singur copil, eventual mai mare.
Remorca se poate atașa foarte ușor la orice bicicletă, la roata spate, indiferent dacă aceasta este prinsă cu ax QR9 sau QR12. Dacă ai o bicicletă mai nouă, din cele moderne cu ax spate QR12, va trebui să achiziționezi un ax special care să permită prinderea remorcii. Noi am testat și recomandăm Robert Axle.
În primul rând KTM Trailer se pliază foarte ușor, fiind facil de transportat cu mașina, cu trenul chiar și cu avionul. Plierea se realizeaza dintr-o singură mișcare. Nepliată remorca încape chiar și întreagă în portbagajul unei mașini mai mari în timp ce pliată încape inclusiv într-o mașină de dimensiuni foarte mici.
Cu alte cuvinte remorca este mică, așadar și greutatea totală este mai mică. În specificațiile oficiale remorca este trecută cu 16 kg, însă noi am cântărit-o la doar 12, cu tot cu roți și proțap. Singurul dezavantaj al dimensiunilor mai mici este că încap mai greu doi copii. Așadar putem avea doi copii de 2-3 ani sau unul de 5-6 ani. Totuși specificațiile spun că remorca poate transporta 45 kg, asta însemnând totuși doi copii mai mari.
A plăcut faptul că proțapul de remorcare poate fi instalat pe ambele părți ale remorcii, stânga sau dreapta. Instalarea implicită este pe stânga, dar dacă dorești cealaltă parte a bicicletei, poți și acolo. Și alte mărci de remorci oferă această opțiune stânga-dreapta, însă la KTM Trailer nu este nevoie de nicio sculă pentru a face instalarea.
Remorca este dotată cu frâne pentru momentele când ești la munte și pauza de bicicletă nu este făcută pe plan orizontal. Pentru ca ansamblul bicicletă-remorcă să nu plece la vale, KTM Trailer dispune de două frâne ce pot fi acționale manual pentru fiecare roată în parte. Frânele sunt camuflate în protecțiile pentru roți. Protecțiile sunt niște dispozitive robuste din plastic care feresc roata remorcii de un eventual impact dacă, spre exemplu, treci printre doi copaci prea apropiați sau treci prea aproape de stâlpișorii de pe trotuarele din oraș.
Roțile și proțapul se demontează ușor și fără să fie nevoie de scule speciale. Roțile se scot cu o simplă apăsare de buton în timp ce proțapul are o siguranță pe post de quick release. Toată plierea se termină în nici un minut.
Un aspect important la remorcile de bicicletă pentru copii este ventilația interioară și protecția față de soare. În cazul remorcii KTM Trailer ventilația se realizează mulțumită plasei care acoperă întreaga parte frontală a remorcii, intrarea. Această plasă este protejată de o husă transparentă din plastic ce poate fi rutală în jos dacă plouă, bate vântul sau este frig. Celelalte aerisiri ale remorcii sunt amplasate în spate, în asa fel încât aerul încălzit din “habitaclu” să fie ușor eliminat.
La interior copii au la dispozitie două buzunare, instalate stânga-dreapta, unde ei pot păstra jucăriile sau o sticlă de apă, snack-uri.
Remorca dispune și de portbagaj ce este accesat prin spate. Aici poți pune diferite lucruri pe care dorești să le iei în excursie, un pled, mâncare, niște scăunele de camping, sau poți introduce direct un rucsac de dimensiuni medii, de 25-30 litri.
Capacul portbagajului dispune și de un buzunar mai mic unde poți păstra, spre exemplu, cheile de la mașină sau de la casă.
Locul de picioare al copiilor este de dimensiuni suficiente. Acesta este căptușit cu un material robust și rezistent, în ton cu abuzurule de care va beneficia în timp. Însă textura materialului nu este tocmai una fericită. Striațiile respective se curăță destul de greu dacă dorești să dai remorcii un aspect nou. Praful și noroiul se acumulează în acele striații și este mai greu de scos.
Din punct de vedere al vizibilității remorca dispune de patru catadioptri amplasați față-spate și încă o pereche pe fiecare roată. În plus există o bandă reflectorizantă situată pe laterale și în partea din spate. Nu în ultimul rând remorca este dotată și cu un mâner mare în spate pentru a putea fi mai ușor de manevrat. Remorca nu dispune de suspensii așadar este de preferat ca plimbările cu bicicleta să se facă pe suprafețe cât mai line, asfalt sau drum forestier de bună calitate.
În timpul mersului remorca s-a simțit foarte robustă și bine închegată. Fiind mai mică și transportând greutate mai puțină, nici efectul elastic nu a fost prezent.
Preț | 1.850 lei |
Greutate (cu roți și proțap) | 12 kg |
Înălțime totală (cu roți) | 95 cm |
Lățime totală (cu roți) | 77 cm |
Înălțime spătar | 56 cm |
Lățime banchetă | 54 cm |
Adâncime banchetă | 24 cm |
Loc picioare | 27 cm |
Importator: Biciclete-ktm.ro
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.