Acum citesti
Kilimanjaro Tec Hr. 29 (2016)

Kilimanjaro este marca proprie de biciclete a magazinelor Hervis, prin aceasta ei încercând să ofere produse de calitate superioară la un preț cât mai competitiv. Modelul Tec Hr. 29 încearcă să ofere performanțe superioare și o echipare decentă la un preț cât mai avantajos. Reușește oare acest lucru? Urmează să vedem…

Cadru/pe traseu

Această bicicletă pare construită pentru ciclistul experimentat, nu pentru cel începător, lucru confirmat atât de echiparea medie cât și de poziția pe bicicletă, destul de sportivă. Pe de altă parte, componentele nu o recomandă pentru trasee foarte tehnice și dificile. Astfel, am considerat că un loc potrivit pentru a ne familiariza cu ea este drumul până la Cabana Cozia, un drum forestier dar destul de denivelat, care urcă aproape 1500 m în 16 km până în vârful muntelui.

Încă din primul moment pe bicicletă am observat că aceasta are o geometrie axată destul de mult pe performanță. Nu avem la dispoziție dimensiunile și unghiurile exacte ale cadrului, dar poziția este destul de aplecată, aerodinamică și eficientă. Folosirea unei pipe nu foarte lungi, de 100 mm și a unui ghidon de 760 mm cu rise mic ne indică faptul că bicicleta a fost concepută după standarde destul de moderne, controlul oferit fiind foarte bun. Bicicleta este sportivă pe urcare și ușor de controlat chiar la și la viteze mari pe coborâre.

Greutatea măsurată a cadrului este de 1.98 kg, destul de bună pentru un cadru din aluminiu mid-level. Rigiditatea sa este de 96,17 Nm/grad este în zona superioară, ceea ce dovedește că avem de-a face cu un cadru de bună calitate. Raportul STW (Stiffness to Weight) este de 48.5 Nm/grad/kg.

Echiparea

Furca RockShox XC30 reprezintă modelul de bază al producătorului. Amortizarea este pe arc, cu un reglaj de pretensionare aflat pe brațul stâng. În zona inferioară există și un reglaj de rebound. Furca are și buton de blocare totală, pe brațul drept. XC30 este o furcă fiabilă, cu o funcționare corespunzătoare, făcându-și treaba atât pe denivelările mari cât și pe cele mici, fără însă a excela.

Transmisia este un mix de componente Shimano Alivio 3×9, dar cu un deraior Shimano XT pe spate. Angrenajul este de tip octalink, destul de bun, dar ne-ar fi plăcut să vedem un model cu rulmenți exteriori. Deraiorul XT funcționează impecabil. Manetele Alivio sunt confortabile, dar nu beneficiază de sistemul 2 Way Release, așa că detensionarea cablului se poate face doar cu degetul arătător. Bicicleta are un angrenaj triplu 22-32-44 și pinioane 11-34, ceea ce îi dă o gamă largă de rapoarte care acoperă cam orice situație.

Frânele sunt de asemenea la nivelul Alivio și, deși sunt hidraulice, nu oferă chiar aceiași putere de frânare în comparație cu modelele mai scumpe, motiv pentru care nu le-am recomanda pentru coborâri foarte lungi și abrupte. Dar pentru turele normale de munte, frânele fac față fără probleme.

Roțile sunt singurele care ne-au făcut probleme în test. Acestea sunt construite cu butuci Shimano pe conuri și foarte probabil contrapiulițele butucului din spate nu au fost strânse. Astfel, conurile s-au strâns și au blocat total butucul, motiv pentru care a fost nevoie de recuperare cu mașina. Totuși este vorba de o problemă la componenta Shimano apărută chiar de la prima utilizare, deci putem considera că este o defecțiune acoperită de garanție. Anvelopele Schwalbe Rapid Rob sunt perfecte pentru un teren nu foarte tehnic. Ele preiau profilul vechiului model Racing Ralph, dar materialul din care sunt construite este specific modeleleor ieftine. Astfel, ele oferă un rulaj bun și o aderență decentă, dar nu se ridică la nivelul unor anvelope de top. Per total, roțile sunt destul de grele.

Restul componentelor, respectiv ghidonul, pipa, tija de șa și șaua, sunt de o calitate bună. Ghidonul de 760 mm ridică cu mult confortul și controlul bicicletei.

Concluzie

Kilimanjaro TEC Hr. 29 este o bicicletă potrivită celor ce vor să treacă de la plimbarea în parc și pe forestiere ușoare la turele de munte. Este potrivită atât pentru urcare cât și pentru coborâre, iar componentele îi asigură o funcționare foarte bună. Considerăm totuși că ar fi fost binevenit un angrenaj cu rulmenți exteriori și o transmisie cu 10 pinioane pe acest cadru. Prețul de 4.199 lei este totuși cam mare pentru o bicicletă cu această echipare (redus în această perioadă la 3.359 Lei)

Date relevante  

Greutate totală: 14.26 kg
Greutate cadru: 1.980 grame
Greutate roți*: 5.505 grame – 2441 în față, 3064 în spate
Greutate furcă: 2.300 grame
Lățime ghidon: 760 mm
Greutate angrenaj: 860 grame cu rulment de 280 grame
Rigiditate headtube: 96,17 Nm/grad
STW**: 48.5 Nm/grad/kg

*Greutatea roților cu anvelopă, pinioane, disc și quick release
**SWT (Stiffness to weight): raportul între rigiditatea cadrului și greutatea acestuia

Pentru: Competiție, Cross Country
Pe urcări: 6/10
Pe coborâri: 8/10

Galerie foto

Vezi Comentarii (5)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

4 × 5 =