Acum citesti
Primăria din Timișoara a decis: interzis bicicliștilor în centrul orașului

Propunerea Poliției Locale din Timișoara a fost într-un final aprobată de primarul Nicolae Robu, iar prevederile în acest sens interzic accesul bicicliștilor în Piața Victoriei și pe strada Alba iulia, în perioada 1 mai – 31 octomrbie, între orele 18:00 și 22:00. Aceasta pare a fi varianta rezonabilă a propunerii, prin care inițial se interzicea accesul total al bicicliștilor în zonele mai sus amintite. Consilierii locali vor avea ultimul cuvânt de spus, marțea viitoare.

biciclete_timisoara

La baza acestor măsuri stă viteza exagerată a bicicliștilor care traversează respectivele zone, așa cum menționează reprezentanții Poliției Locale. Cei care nu se vor conforma, vor primi o amendă între 100 și 200 de lei. De asemenea, pe lângă această hotărâre, se face public un cod de conduită al bicicliștilor care este de fapt un extras de lege:

1.1.In circulatia pe drumurile publice bicicleta trebuie sa fie:

a) prevazuta cu dispozitiv de franare eficace;
b) prevazuta cu un sistem adecvat, functional, de directie;
c) dotata cu sistem de avertizare sonora; se interzic echiparea si folosirea sistemelor de avertizare sonora specifice autovehiculelor;
d) echipata in fata cu lumina de culoare alba sau galbena, iar in spate cu lumina de culoare roşie şi cu cel putin un dispozitiv fluorescent-reflectorizant, vizibil, de aceeaşi culoare;
e) echipata cu elemente sau dispozitive care, in mişcare, formeaza un cerc continuu, fluorescent-reflectorizant de culoare portocalie fixate pe spitele rotilor.

1.2 Se INTERZICE conducatorilor de biciclete:

a) sa circule fara a tine cel putin o mana pe ghidon si ambele picioare pe pedale;
b) sa circule in timp ce se afla sub influenta alcoolului, a produselor ori substantelor stupefiante sau a medicamentelor cu efecte similare acestora;
c) sa transporte o alta persoana, cu exceptia copilului pana la 7 ani, numai daca vehiculul are montat in fata un suport special, precum şi a situatiei cand vehiculul este construit si/sau echipat special pentru transportul altor persoane;
d) sa transporte sau sa traga orice fel de obiecte care, prin volumul ori greutatea lor, stanjenesc sau pericliteaza conducerea vehiculului ori circulatia celorlalti participanti la trafic;
e) sa circule cu defectiuni tehnice la sistemele de franare sau cu un vehicul care nu este prevazut cu avertizor sonor;
f) sa conduca vehiculul fara a mentine contactul rotilor cu solul.

1.3. Bicicletele, atunci cand circula pe drumul public, trebuie conduse numai pe un singur rand.

1.4. In zona pietonala conducatorul de bicicleta este obligat sa circule cu viteza maxima de 5 km/h, sa nu stanjeneasca ori sa impiedice circulatia pietonilor şi, daca este necesar, sa opreasca pentru a permite circulatia acestora.

1.5 Se recomanda ca, in circulatia pe drumurile publice, biciclistul sa poarte casca de protectie omologata.

1.6. Pe timpul circulatiei pe drumurile publice, conducatorii de biciclete sunt obligati sa aiba asupra lor actul de identitate.

sursa: stirileprotv.ro/stiri/timis/primarul-robu-da-lectii-de-mers-pe-bicicleta-vezi-care-sunt-regulile-pentru-pedalat-in-timisoara.html

Vezi Comentarii (13)
  • Sunt un biciclist pasionat din Sibiu. Cu toate acestea sustin ideea de a interzice accesul pe bciciclete in spatiile centrale ale oraselor DESTINATE DOAR ACCESULUI PIETONAL. Spun asta pentru ca atunci cand nu sunt pe bicicleta si imi scot copilul la o plimbare legera pe centru, nu sunt deloc incantat sa stau permanent cu privirea pe el, sa nu cumva sa il loveasca o bicicleta….etc.

  • Si terasele alea ce cauta acolo? Alea nu stanjenesc pietonii? Seara cand e plin in centru nu ai loc nici printre oameni sa mergi…

  • Flavius, biciclistii nu vor, la fel cum nici tu nu vrei, sa loveasca copii sau pe oricine altcineva, intr-adevar accidente se pot intampla. Se prea poate ca copilul tau sa fie lovit de o masina, chiar pe trotuar, se intampla mai des decat accidentele cu bicicleta, dar asta nu determina pe nimeni sa interzica masinile, care pe langa asta mai si polueaza si consuma resurse..Mersul pe bicicleta ar trebui promovat si transformat intr-o baza a conduitei civilizate(ex. Olanda, Belgia, Franta etc) si nicidecum scos in afara legii. Decat sa ne ingrijoram de accidentele de bicicleta mai bine ne-am educa inca din scoli si licee viitorii soferi sau ciclisti prin programe finantate de stat de educatie rutiera, sau/si mai bine am construi piste de biciclisti astfel incat ei sa poata sa umble prin orase nestingheriti de nimeni si fara sa deranjeze pe nimeni, contribuind astfel la un mediu mai sanatos si la o economie de resurse.

  • Ei, terasele poate stanjenesc pietonii, dar ele stau pe loc, nu „traversează respectivele zone cu viteza exagerată”, așa cum menționează reprezentanții Poliției Locale in cazul biciclistilor care circula in Piata Victoriei si pe str. Alba Iulia din Timisoara!

  • https://www.youtube.com/watch?v=Ru3ihPKzciU

    rusine robule rusine : CEI 2 MILITIENI SUNT PUSI DE ROBU SA RUPA AMENZI….aveau la ei un teanc de amenzi :)))) 2 muisti pusi de Un obosit sa ne amendeze:)))) nu ti-e rusine robule?????? asta este o problema minora///dar ma deranjeaza…..in timisoara se intampla o gramada de nenorociri….si voi puneti fraierii astia de paznici sa ne hartuiasca? ROBULE NU E BINE CE FACI !!!!!! CINE IMI DA MIE CELE 40 MIN care mi le-au rapid RAPANDULELE DE ANALFABETI ADUSI DIN SUDUL TARII CARE ISI FURA NISIPUL LOR!!!!! OLTENI
    rOBULE….eu imi doresc un PRIMAR BANATEAN!!!! NU OLTEAN!!!!

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

nineteen − seven =