Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă…
Noua bicicletă de DH LAPIERRE s-a aflat în evoluţie de ceva vreme, însă deja a obţinut un finiş de Top 5 la Mondiale folosită fiind de Sam Blenkinsop şi un loc 2 la Leogang sub conducerea lui Loic Bruni.
Cu asemenea rezultate este greu sa pui la îndoială performanţele bicicletei, noua geometrie agresivă , roţile de 27.5” şi noua suspensie.
Noua suspensie foloseşte tehnologia deja cunoscută a pivotului unic acţionat de link. Denumirea oficială este Supra Link Technology – SLT.
Noua platformă nu mai foloseşte sistemul Pendbox al lui Lapierre ci a fost gândită în jurul unei curbe a suspensiei care maximizează sensibilitatea la şocurile mici şi care apoi se întăreşte considerabil pe măsură ce cursa se apropie de capătul de 210 mm. Acest lucru ar trebui să reducă bottom out-urile dure.
Poziţia pivotului principal a fost regândită pentru a limita impactul pedalării asupra performanţei suspensiei.
Sistemul foloseşte axuri supradimensionate, pentru fiabilitate bună şi întreţinere mai facilă.
De asemenea există şi o mică aripă opţională ce poate fi instalată pentru a proteja suspensia de noroi.
Cadrul dispune de rutare internă a cablurilor şi un triunghi spate mai lat pentru a permite noroiului să cadă mai uşor şi folosirea anvelopelor mai mari .
Dropout-urile compacte spate sunt detaşabile şi, de asemenea, au fost introduse protecţii pentru ţevile seatstay şi chainstay pentru a reduce zgomotul provocat de lanţ. În plus au fost adăugate tampoane pentru furcă ce sunt acum integrate în cadru.
Cadrul va fi disponibil în mărimile S, M şi L, iar unghiul furcii este ajustabil în plus sau minus faţă de standardul din fabrică de 63.7.
Noua bicicletă va fi disponibilă în doua variante: top-ul DH Team şi cea puţin mai ieftină DH 727.
Modelul de top va veni dotat cu Boxxer WC, Vivid Coil, transmisie X01 cu 7 viteze şi componente Easton Havoc. Modelul mai accesibil va fi dotat cu Boxxer Coil, shock Fox Van R, transmisie SRAM X01 10 viteze, E13 LG1şi roţi şi cockpit Easton Havoc. Preţurile încă nu au fost anunţate.
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.