Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă…
Într-o lume unde bicicletele de şosea la sub 5 kg au început să apară, bicicletele de munte ultra-uşoare nu sunt cu mult în urmă. Însă ce greutate trebuie să aibă un mtb pentru a fi considerat foarte uşor? Odată cu introducerea roţilor de 29 inch acestea au devenit mai grele însă cred că suntem ok dacă spunem că orice sub 7,2 kg ar trebui să fie considerat ultra uşor. Şi mai ales dacă echiparea include pedalele. Astfel ajungem la fabricantul R2BIKE cu modelul Opencycle 1.0 care cântăreşte doar 6,9 kg cu tot cu pedale!
Pornind de la cadrul Opencycle 1.0 compania a adăugat o furcă rigidă 3T Team. Pentru cockpit s-au folosit component MCFK. Frânarea este asigurată de Formula R1 Racing cu discuri Ashima. O alegere interesantă o regăsim la transmisie unde compania a folosit un angrenaj Sram XX 2×10 în loc de omniprezentele 1x, la acest nivel de top. Este posibil totuşi ca această opţiune să aibă legătură cu alegerea angrenajului Clavicula M3 complet echipat cu powermeter SRM.
Pentru a obţine o greutate cât mai redusă la roţi s-au folosit butucii Tune Prince/Princess legaţi la jantele clincher AX Lightness peste care s-au instalat anvelopele Schwalbe Thunder Burt. Pedalele, pe care toţi producătorii nu le adaugă când afişează greutăţile, sunt Bebop din oţel.
Greutatea totală este de 6,9 kg!
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.