Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei…
Gamele pentru 2015 vor ajunge curând pe rafturile magazinelor, așa că în puținul timp rămas până atunci, producătorii care încă nu au ieșit la rampă cu noile modele își joacă așii din mânecă. În materie de șosea, Merida vine cu o singură îmbunătățire față de 2014, care este mai degrabă o diversificare și chiar una previzibilă, adăugând modelul de anduranță Ride cu frâne pe disc. Însă producătorul taiwanez are vești mult mai bune pentru triatloniști, cărora le-a pregătit Warp Tri, o bicicletă iterată din Warp TT, care însă nu a trebuit să se conformeze rigorilor UCI, fiind destinată triatlonului.
Prezentată ca o bicicletă mai degrabă de touring, ceea ce reprezintă o oarecare abatere de la tentativa marilor producători de a plasa cursierele de anduranță pe același palier de performanță cu cele convenționale, Ride Disc a fost concepută de la zero, conform celor de la Merida. Bicicleta beneficiază de cablaj intern, atât pentru cablurile corespunzătoare pieselor mecanice, cât și pentru cele ale pieselor electronice, inclusiv furtunul/cablul frânei de față trecând prin interiorul furcii. Tot legat de furcă, aceasta este dotată cu un ax de tipul thru axle de 15mm, pentru rigiditate suplimentară, în timp ce frânele care nu au nevoie de adaptoare pentru montare opresc rotoare de 160mm. Cadrul Ride Disc este compatibil cu seturile electronice Shimano Di2, dar și cu cele mecanice, iar cursiera completă va fi disponibilă în versiunile 7000, 5000 și 3000, toate de carbon. Dacă 7000 și 5000 sunt ambele echipate cu setul Shimano Ultegra, diferența o fac frânele, prima versiune având hidraulicele Shimano RS-685, pe când cealaltă cele de la Tektro, HyRD, tot hidraulice, doar versiunea 3000 având frâne pe disc mecanice, sub forma Tektro Spyre. Firește, vorbind despre o cursieră de anduranță, avem parte și de o geometrie mai relaxată, Merida optând pentru un head tube mai înalt și top tube mai scurt, iar anvelopele de 25mm încap fără probleme.
Cursiera Reacto Evo, una din clasa aerodinamică de felul ei și calul de bătaie al Lampre-Merida în tot acest sezon, va fi disponibilă publicului larg în mai multe variante de echipare. Versiunea de bază a Reacto va fi 4000, echipată cu Shimano 105, însă mare știre vine din lumea metalelor, Merida dezvoltând o variantă din aluminiu a Reacto, botezată Reacto Lite. Cadrul din aluminiu respectă în mare formele și trăsăturile celui de carbon, include aceeași furcă de carbon, dar ca echipare, Reacto Lite este o idee mai modestă, pentru a se menține în ton cu ideea de bicicletă accesibilă. Astfel, poți alege între Reacto Lite 300, echipată cu Shimano Tiagra, Reacto Lite 400, echipată cu Shimano 105, și Reacto Lite 500 echipată cu un mix de componente Shimano Ultegra și componente non-series.
Nu în ultimul rând, Merida se extinde puternic spre triatlon, lansând Warp Tri, iterația specială pentru acest sport a Warp TT. Poziția a devenit una mai lejeră și, deci, mai puțin solicitantă, în timp ce caracteristicile aerodinamice au fost menținute cu ajutorul țevilor cu profil NACA, a frânelor de tip direct mount, cablajului intern și a unui head tube atent modelat. Compatibilă atât cu seturile electronice, cât și cele mecanice, Warp Tri permite, de asemenea, reglarea unei poziții dintr-o varietate largă, posibilă grație distanțierelor tijei de ghidon, a tijei de șa, precum și a șeii în sine.
Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.