Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei…
Confirmându-și renumele de marcă de prestigu, Bianchi răspunde noului val de cursiere de anduranță, destinate în principal curselor clasice pe pavate, prin Infinito CV. Și cum simpla aliniere la trăsăturile deja existente era prea puțin din partea companiei italiene, aceasta plusează la capitolul inovație cu niște tehnologie astronomică.
Cuvântul astronomic nu este nicidecum o hiperbolă, căci principala noutate care este introdusă odată cu Infinito este folosirea materialului Countervail, dezvoltat de firma Materials Sciences Corporation care colaborează în majoritatea timpului cu NASA. Countervail, de unde și prescurtarea CV, are principala proprietate de a reduce vibrațiile, menținând în același timp rigiditatea cadrului. Compoziția acestuia nu a fost dezvăluită complet, anunțându-se doar că este alcătuit din inserții de cauciuc și izolatori și că are proprietăți vîscoelastice, adică sub presiune prezintă trăsături specifice materialelor vâscoase și elastice. Astfel, beneficiile directe sunt manevrabilitatea sporită și controlul ridicat chiar și sub sarcină mare, reducerea oboselii mușchilor ca urmare a diminuării vibrațiilor și transfer îmbunătățit de putere prin prisma rigidității nealterate a cadrului.
Cum doar materialul nu ar fi fost suficient, și geometria cadrului a fost proiectată pentru confort sporit. Tehnologia BAT permite triunghiului posterior să fie mai rigid sau mai flexibil în funcție de sarcina aplicată asupra acestuia, pe când tehnologia C2C implică un head tube mai înalt și un ampatament și chainstay mai lungi, pentru extra stabilitate, aceasta fiind o trăsătură comună cursierelor endurance. Un ultim plus al Infinito CV este compatibilitatea cu frânele pe disc hidraulice, dar și posibilitatea de a folosi anvelope late de 28mm.
Bianchi a colaborat aproape de la început cu rutierii care i-au folosit biciclete, iar acest sezon nu face excepție. După o perioadă de testare și analiză din partea staff-ului tehnic și al sportivilor, mai jos se poate vedea rezultatul final, adică modelul pe care Juan Antonio Flecha (Vacansoleil-DCM) l-a folosit în această campanie de primăvară și cu care a obținut locul 8 în Paris-Roubaix. Mărimea cadrului este de 57cm, este echipat cu Campagnolo Super Record mecanic și o pereche de roți FFWD cu profil de 40mm, dotate cu baieuri Vredestein de 27mm. Special pentru Infernul Nordului, angrenajul a fost de 53/45, în loc de clasicul 53/39, iar ghidolina fost de tip Lizard Skin pentru aderență sporită.
Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.