Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete…
Haibike s-a numărat printre producătorii excentrici prezenți la Eurobike, prin prisma bicicletelor de top, dar scumpe, prezentate în stand. Desigur, gama nemților este foarte largă și acoperă modele de la entry-level până la high-end, însă câteva biciclete joacă într-o ligă superioară, aproape inaccesibilă.
Unul dintre exemple este full-suspension-ul Sleek, construit integral din carbon. Chiar și roțile BikeAhead, în versiunea de 29 de inch sunt construit din carbon, cu 6 spițe. Bicicleta echipată cu un sistem de transmisie Sram XX1 cu 1 foaie și 11 pinioane va fi utilizată și de către echipa de fabrică a producătorului în cursele din sezonul următor. Prețul de achiziție pentru cei care vor să posede o bicicletă cu adevărat rară nu este tocmai mic: 3.000 de euro doar pentru cadru sau 8.999 de euro pentru bicicleta completă.
Tot din domeniul bicicletelor de top, dar dedicate leneșilor sau celor mai în vârstă, sunt electricele din gama Sduro. Motorul acestora furnizat de Yamaha este suficient de puternic încât să te susțină până la 25 km/h, iar în cea mai puternică versiune, acestea pot atinge viteze chiar și de 45 km/h. La deal. Modelele de top vor avea desigur și prețuri pe măsură însă se pare că Haibike a prins un segment interesant cu acest tip de biciclete, dat fiind faptul că gama a fost mărită considerabil de la lansarea de anul trecut a modelului pentru Enduro, XDuro. Astfel, în gama de All-Mountain, vor exista biciclete cu diverse niveluri de echipare, astfel încât să se muleze pe bugetele tuturor.
O altă noutate importantă este lansarea unui hardtail în cursa pentru cea mai bună bicicletă de Cross Country. Freed, pe numele său, va avea un cadru din carbon foarte atractiv din punct de vedere al aspectului dar și al finisajelor. Cablurile sunt trase prin interior, iar soluția adoptată pentru trasarea unei linii continue formate din top tube și seat stay arată chiar spectaculos în realitate. Mai spectaculos decât în fotografii în orice caz. Bicicleta va fi oferită în mai multe variante de echipare , printre care o versiune de top înzestrată cu noul Shimano XTR Di2 (cu schimbătoare electronice). Prețul pornește de la 2.799 de euro și se oprește la 6.999 de euro. Toate versiunile vor fi echipate cu cadrul din carbon, ce promite a nu depăși 1.1 kg în greutate.
Q.En 7.20 reprezintă modelul de vârf din gama bicicletelor de enduro. Cu o greutate de 14.3 kg, aceasta va fi echipată cu noua furcă Rock Shox Pike, un sistem de transmisie Shimano XT dar și cu un set de roți DT Swiss. Din gamă mai face parte doar un singur model, Q.En 7.10, care este cu 300 de grame mai greu și va avea o echipare ceva mai slabă. Ambele modele vor rula pe roți de 27.5 inch.
În gama bicicletelor de all-mountain vei avea la dispoziție noul Heet, cu un aspect cel puțin interesant, dar care se va diferenția de gama Q.EN prin formatul suspensiilor. Astfel, atât furca cât și cadrul vor oferi o cursă de 150mm, în condițiile în care roțile utilizate sunt de 29 de inch. Greutatea va fi chiar mai mică decât în cazul modelului de enduro, acul cântarului înregistrând o valoare de 12.8 kg în cazul lui Heet. Dimensiunea anvelopelor este de 29 x 2.35 inch.
Nu în ultimul rând, în segmentul hardtail-urilor cu roți de 29 de inch și cadru din carbon, modelul Greed va rămâne pe poziții. Cu o echipare consistentă dar și cu mici modificări aduse cadrului, bicicleta de doar 11 kg în versiunea 9.10 va fi dotată cu o furcă Fox 32 Float, dar și cu un sistem de transmisie compus din piese din gamele Shimano SLX și XT.
Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.