Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei…
După ce GT a lansat o foarte atent elaborată bicicletă de off-road, care se descurcă bine în special la capitolele viteză și greutate, replica nu a întârziat să apară, Van Dessel fiind printre primii producători care au pregătit-o. Mai exact, era deja pregătit, căci bicicleta de care vorbim nu e nou-sosită în gamă, însă pentru 2015 câteva îmbunătățiri au fost adăugate. Modelul pe care americanii se vor baza poartă numele abreviat WTF, dar nu vă lăsați imaginația să facă presupuneri eronate, căci inițialele vin de la Whiskey Tango Foxtrot.
Ar fi greu și poate inutil de plasat WTF într-o categorie anume, iar faptul că nici măcar producătorul nu se obosește să o facă transformă bicicleta în spiritul pur al ciclismului: doar regulile rutiere (dacă mergi pe șosea, desigur) sunt de respectat, în rest ai libertate totală. Van Dessel nici măcar nu pomenește de categoria gravel grinder pe care GT susține că a resuscitat-o, ci doar precizează că WTF e genul de bicicletă bună la toate, acum îmbunătățită
Echiparea bicicletei vine să confirme aceste spuse. Anvelopele late de 2.2 inch (roțile sunt de cursieră, deci merg și anvelopele pentru 29er-e) te pot purta pe oriunde, iar cadrul de oțel a fost tratat cu o substanță anti-coroziune, pe când setul Shimano Ultegra, cu a sa rezistență de referință, e o garanție că nu vei fi oprit în loc (prea ușor) de un defect mecanic.
Whiskey Tango Foxtrot beneficiază de câteva versiuni standard, însă echiparea este complet personalizabilă, având la dispoziție și opțiunea unei transmisii pe curea, în timp ce un cadru costă 699$.
Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.
Adica e un ciclocross cu anvelope groase?
+ ghidonul ala nu o sa te ajute absolut deloc pe o coborare tehnica. Asa ceva merge doar la offroad cu diferenta de nivel de o cifra.