Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă…
UPDATE – urmare a acţiunii noastre şi a Asociaţiei Adevăraţii Veloprieteni de ieri seară pista de biciclete de pe Calea Victoriei, Bucureşti, a fost curăţată de zăpadă în întregime. Aşadar se poate, dar chiar trebuie să arătăm cu degetul tot timpul?
—
La iniţiativa Asociaţiei Adevăraţii Veloprieteni şi a revistei noastre ieri bicicliştii din Bucureşti, după ce au văzut că firmele de salubrizare responsabile nu au curăţat pistele de bicicletă nici la 4 zile după ultima ninsoare, s-au mobilizat pentru a deszăpezi în mod simbolic pista de biciclete de pe Calea Victoriei.
În jur de 20 persoane şi 9 lopeţi au curăţat aproximativ 400 metri de pistă într-un timp destul de scurt. Acţiunea a fost însă una simbolică dorind să atragă atenţia autorităţilor locale şi firmelor responsabile de deszăpezire că nu-şi fac datoria. Nu este o noutate că deplasarea ecologică pe bicicletă în Bucureşti este tratată cu lejeritate de autorităţi, iar acest lucru s-a văzut încă o dată cu ocazia primei ninsori din 2016 când pistele de biciclete din Bucureşti nu doar că nu sunt deszăpezite ci sunt folosite pe post de loc de depozitare a zăpezii strânsa de pe străzi şi bulevarde.
Pe pagina sa de Facebook Razvan Sava, primarul interimar al capitalei, spune că este foarte nemulţumit de cum a decurs deszăpezirea în Bucureşti şi că a împărţit amenzi în stânga şi în dreapta. Din păcate pistele de biciclete probabil nici nu au intrat în discuţia deszăpezirii, amenzile fiind date pentru nedegajarea străzilor.
Este drept şi suntem conştienţi că iarna numărul celor care folosesc bicicleta în oraş scade însă potrivit Codului rutier pista de bicicleta este „subdiviziunea părţii carosabile” aşadar trebuie deszăpezita la fel ca strada. Pe de altă parte sunt încă destui biciclişti care pedalează şi iarna în oraş indiferent de condiţiile meteo atâta vreme cât suprafaţa de rulare nu este acoperită cu „zăpadă, gheaţă sau polei”.
Aşadar curăţaţi stimabililor pistele de biciclete pentru a putea circula legal!
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.
In primul rand felicitari pentru spiritul civic.
Insa, doua lucruri cu care nu sunt de acord:
1. In poze se vede cum voluntarii arunca zapada pe trotuar. Pietonii nu mai conteaza acum?
2. Personal cred ca se cam exagereaza cu drepturile biciclistilor, chiar din momentul in care autoritatile au dedis ca pe un bulevard atat de circulat din inima Bucurestiului cum este Calea Victoriei, sa taie o banda rutiera si sa o dedice bicicletelor. N-as considera insa ca se exagereaza daca o data cu drepturile ar veni si responsabilitatile: impozite si taxe pe drum precum platesc soferii, scoala sa-i invete regulile de circulatie pentru ca si ei reprezinta un risc pentru auto nu numai invers, sanctiuni pe bune samd.
1 – Zapada era depusa pe o suprafata de 1m din trotuarul lat de cel putin 10m. Binenteles ca pietonii conteaza
2 – Taierea unei benzi din bulevardul atat de circulat face parte din strategia de descurajare a folosirii transportului motorizat individual. Deci da, chiar asta e ideea, sa fie cat mai greu pentru soferi pentru ca intr-un final sa renunte la masina proprie si sa foloseasca transportul in comun (inclusiv taxi) sau bicicleta. Impozitele si taxele pentru biciclisti nu sunt luate in calcul tocmai pentru ca se incurajeaza utilizarea acestor mijloace ce transport (vezi in tarile civilizate din vest unde viata soferilor este ingreunata din ce in ce mai mult pentru a renunta la masina proprie in timp ce li se ofera alte avantaje cum ar fi impozit si taxe zero daca folosesc bicicleta sau transportul in comun). Masurile astea sunt luate nu pentru ca oamenii au innebunit ci pentru ca totul se refera la reducerea poluarii. Cat priveste regulile de circulatie de invatat la scoala, da, trebuie facut acest lucru. Se face si in Romania insa la un nivel modest.
Dar oare codul rutier nu interzice circulatia biciclistilor daca este zapada, polei sau gheata? Si eu circul cu bicicleta zilnic in oras dar am pus-o in cui de cand ninge. Doar intrebam.
Exact. Asta este motivul pentru care pistele trebuie deszapezite, la fel ca strazile