Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă…
Săptămâna trecută a apărut pe mai multe site-uri de știri o listă cu 61 de străzi pe care ar fi urmat să se construiască 100 km de piste pentru biciclete în București. Aceasta este însă doar o listă nicidecum un proiect avizat și aprobat. Cum lucrurile păreau a fi prea frumoase că să fie adevărate am luat legătura cu Marian Ivan, reprezentant al OPTAR și expert infrastructură pentru biciclete al PMUD. Din păcate într-adevăr era prea frumos pentru a fi adevărat. Așadar nimic nu este oficial până când nu va exista un proiect avizat și aprobat.
Iată ce ne-a transmis OPTAR:
„Vineri, 23 octombrie 2015, presa a făcut publică o listă cu străzi pe care se presupune că Primăria Municipiului București va realiza piste pentru biciclete în lungime totală de aproximativ 100 de kilometri. Cu aproximativ două săptămâni înainte, o listă similară a fost trimisă de Primăria Municipiului București către echipa care realizează Planul de Mobilitate Urbană Durabilă București – Ilfov. De precizat că lista nu era însoțită de un proiect avizat și aprobat.
În calitate de expert infrastructură pentru biciclete al PMUD, Marian Ivan, reprezentantul OPTAR, a solicitat echipei care realizează Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) București – Ilfov să nu ia în considerare lista cu străzi în elaborarea Planului, până când nu sunt prezentate soluțiile de implementare, elaborate într-un proiect avizat și aprobat.
Dezvoltarea transportului non-motorizat (mersul pe jos și mersul cu bicicleta) și accesibilizarea spațiului public și al sistemului public de transport sunt obiective principale ale unui Plan de Mobilitate Urbană Durabilă. Astfel că, echipa PMUD București-Ilfov trebuie să combată măsurile care contravin obiectivelor unui astfel de proiect și să propună măsuri care să asigure creșterea calității vieții locuitorilor.
În București nu există trotuare suficient de late care să permită realizarea de piste viabile pentru biciclete pe trotuare și, în același timp, să rămână suficient spațiu conform setului minim de criterii stabilite de dispozițiile Normativului 51/2012. În perioada 2007 – 2015, Administrația din București a mai încercat să realizeze piste pe trotuare sau prin îngustarea trotuarelor, dar toate proiectele s-au dovedit a fi doar o risipă de bani.
În urmă cu câteva săptămâni, OPTAR a pus la dispoziția echipei PMUD București-Ilfov un Ghid de realizare a infrastructurii pentru biciclete care cuprinde un set minim de reguli care trebuie respectate pentru realizarea unei infrastructuri viabile pentru biciclete.
OPTAR (Organizaţia pentru Promovarea Transportului Alternativ în România) este o asociaţie care susţine dezvoltarea mobilităţii urbane prin oferirea de alternative viabile de deplasare pentru cetăţeni, indiferent cum aleg să se deplaseze: pe jos, cu bicicleta, cu transportul public sau cu autoturismul.
ActiveWatch este o organizație de drepturile omului, implicată în campanii de advocacy cu privire la dezvoltarea urbană sustenabilă.”
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.
1. Sunt necesare intai benzi unice #ratb1
2. Vedeti in brasov si sibiu ce ieftin se pot face benzi de biciclete