Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie,…
Raleigh, renumitul producător de biciclete din Marea Britanie, a abordat o altă filozofie pentru gama de biciclete din 2016: nu contează inovaţiile tehnice şi componentele super-performante de pe o bicicletă dacă aceasta nu te face să te simţi bine. Nu înseamnă că au renunţat la bicicletele de top, dar vor avea în gamă multe biciclete cu componente corecte şi preţuri acceptabile care să ofere plăcere la pedalatul prin oraş, pe şosea sau pe off-road.
În 2016, Raleigh va avea în gamă un fat bike. De fapt chiar două. Ei speră să fie competitivi pe această piaţă în creştere cu preţuri decente fără compromis la componente. Modelul superior Rumson foloseşte butuci cu ax thru de 197×12 mm în spate şi 150×12 mm în faţă, cadrul fiind pregătit să primească furcă cu suspensie dar venind standard cu o furcă rigidă tapered.
Rumson este printre puţinele biciclete ce vin standard cu jante de 100 m şi anvelope de 4.9 la acest preţ, deşi anvelopele Chao Yang nu sunt chiar cele mai uşoare. Transmisia este SRAM X5 2×10 iar frânele sunt TRP Spyke mecanice, preţul fiind de 1499 USD.
La un preţ mai mic este disponibil modelul Pardner. Acest fat bike de oţel foloseşte butuc spate de 170 mm şi 135 mm în faţă, ambii de tip bolt on. Jantele sunt de doar 73 mm cu anvelope de 26×4.0. Transmisia este Shimano Alivio 3×9 iar preţul este de doar 849 USD.
Modelul de carbon Skarn Pro este gata de a ataca potecile. Cadrul de carbon foloseşte link tot de carbon dar chain stay-uri de aluminiu şi oferă o cursă a suspensiei de 100 mm faţă/spate. Cablurile sunt rutate atât intern cât şi extern şi există posibilitatea de a monta deraior faţă şi cabluri interne pentru tijă reglabilă. Skarn va fi disponibil în două modele de carbon, Pro la preţul de 4799 USD şi Expert la preţul de 3799 USD. Va exista şi un model de aluminiu la preţul de 2699 USD.
Pentru oraş, modelul Redux pare a fi foarte distractiv. Se doreşte a fi o bicicletă de navetă mai agresivă şi va fi disponibilă în trei echipări, toate cu transmisii 1x.
Partea distractivă a Redux-ului vor fi anvelopele late Schwalbe Big Ben de 27.5×2.0 pe jante de 28 mm. Toate modelele dispun de chain guide şi bash guard pentru a putea sări fără grijă bordurile în drum spre serviciu. Preţurile încep de la 599 USD pentru Redux 1, 749 USD pentru 2 şi 949 USD pentru Redux 3 cu transmisie 1×10.
Pentru drumuri neamenajate va exista Rocker carbon. Cadrul de carbon şi furca folosesc ax thru de 142×12, respectiv 100×15 mm iar în cadru încap anvelope chiar mai mari de 40 mm, precum şi aripi. Preţul pentru modelul Sport este de 2499 USD, pentru Comp este de 3299 USD iar pentru LTD e de 5299 USD.
Pentru cei ce nu intenţionează să părăsească asfaltul, răspunsul e Merit Open Road. Dorindu-se a fi evoluţia uşoară a cursierei tradiţionale, Merit este o cursieră cu frâne pe disc ce acceptă anvelope de 28-32 mm. Echiparea este interesantă, cu pipe şi tije TranzX AntiShock care deşi există din 2013, nu prea au fost văzute ca echipare standard pe biciclete.
Gama Merit va cuprinde trei modele de carbon cu preţuri între 2199 şi 3299 USD şi trei modele de aluminiu cu preţuri între 749 USD (cu frână pe jantă) şi 1399 USD. Va exista de asemenea şi un model special feminin, acesta se va numi Revere şi va cuprinde trei variante de aluminiu la aceleaşi preţuri.
Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.