Acum citesti
MAVIC Mektronic – transmisie wireless din 1996!

20150826_124335Prietenii de la magazinul BiciTime, un nou magazin deschis în Bucureşti, sunt deosebit de pasionaţi de biciclete vintage, participând chiar şi la concursuri Eroica unde se merge pe cursiere din anii 60 sau 70. Astfel, ei au colecţionat un adevărat muzeu de biciclete vechi şi rare, unele recondiţionate exemplar.

20150826_124350La invitaţia lor, am fost să văd o bicicletă de şosea mai nouă, din 1996, dar echipată cu o transmisie… electronică wireless! Este vorba de un grupset MAVIC Mektronic pentru cursiere în stare estetică excelentă şi care funcţionează aproape perfect!

Transmisia include un set de manete, un computer şi deraiorul spate. Din păcate, deraiorul din faţă a fost păstrat mecanic.

20150826_123849Ceea ce este cu totul deosebit la acest sistem (în afară de faptul că a fost dezvoltat acum 20 de ani) este că proiectanţii s-au gândit să amplaseze standard comenzi pentru schimbarea vitezelor speciale pentru toate cele trei poziţii ale mâinii la cursieră. Acest lucru nu a mai fost realizat de nimeni standard, toate comenzile existente la ora actuală putând fi acţionate fie cu mâna în drop-urile ghidonului (jos în curbură), fie sus pe manetă (Shimano oferă totuşi un set de butoane „climber control” care se montează pe ghidon). La MAVIC Mektronik, vitezele pot fi schimbate şi cu mâna în partea de sus a ghidonului, poziţia de relaxare şi căţărare, cu ajutorul a două butoane de pe computer. Din drop-uri, există un buton amplasat pe maneta de frână.

20150826_123926Deosebit este şi butonul amplasat sus pe manetă, corpul acesteia fiind modelat pentru o prindere ergonomică într-o poziţie oarecum de contratimp.

20150826_123753Deraiorul faţă are o formă deosebită, destul de voluminoasă, deoarece… funcţionează cu o baterie normală care încape în interior.

20150826_124016Foile se schimbă de la o manetă metalică neindexată dar aflată într-o poziţie foarte ergonomică.

Am testat funcţionarea sistemului şi, în afara faptului că 2-3 butoane fac contact prost şi ar trebui un pic curăţate, merge impecabil. E drept, viteza de schimbare a treptei e vizibil mai lentă decât la sistemele moderne dar hei, vorbim aici de 1996!

20150826_123940Nu ştiu să zic de ce nu a prins sistemul pe piaţă, probabil avea probleme de fiabilitate în funcţionarea normală. E păcat totuşi că nu s-a lucrat mai mult la el, vă puteţi închipui ce sisteme aveam acum pe biciclete dacă cele electronice ar fi existat deja de 20 de ani??? Şi să nu uităm, până la ora actuală nu există lansat oficial pe piaţă NICIUN SISTEM WIRELESS de transmisie, doar cu fir. SRAM lucrează momentan la ceva asemănător dar de-abia a fost prezentat pentru prima dată la Eurobike.

Pentru o discuţie despre biciclete vintage la o cafea, poate în timp ce vă lăsaţi propria minune tehnică pe mâna lor pricepută la reparat, sunteţi aşteptaţi în Prelungirea Ghencea Nr.25, la BiciTime sau pe Facebook.

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

fifteen + 17 =