Acum citesti
Romet Rambler Fit 29 (2018)

O mare parte din cumpărătorii de biciclete își doresc un model universal: vor să meargă cu el prin parc, la plimbare, la serviciu, prin oraș, dar la final își doresc și să ”mai iasă din când în când la munte”. Acest ieșit la munte din păcate este peste ceea ce poate să facă o bicicletă de tip cross, de trekking, așa că în final majoritatea ajung să cumpere un MTB, deși îl folosesc în acest scop doar câteva zile pe an, în rest luptând zi de zi cu poziția sportivă specifică acestui tip de bicicletă, în mod inutil.

Producătorul polonez Romet vine cu o ofertă interesantă exact pentru acești clienți: în seria de MTB-uri cu un raport calitate/preț excelent Rambler ei au introdus modelul Fit 29. Spre deosebire de restul modelelor Rambler, Fit are un cadru cu o altă formă și geometrie ce oferă o poziție mult mai relaxată, cu ghidonul situat mult deasupra șeii și cu o selecție de componente confortabile, dar totuși bicicleta rămânând un MTB capabil să facă față provocărilor atunci când i se cere.

Pe scurt

  • hardtail cu cadru din aluminiu
  • furcă cu o cursă de 100 mm
  • preț de achiziție: 1.799 lei
  • roți de 29 de inch
  • pentru plimbări și ture ușoare la munte

Cadru/pe traseu

Fiind o bicicletă din gama joasă de preț, Rambler Fit 29 nu este foarte ușoară, dar totuși cadrul din aluminiu o face să se păstreze cu greutatea sub 16 kg. Cu un toptube foarte înclinat, geometria este foarte apropiată chiar de o bicicletă de damă, dar nu este cazul. Rambler Fit este o bicicletă unisex gândită să fie confortabilă, iar cadrul ajută mult la acest lucru. Urcarea și coborârea de pe bicicletă se fac foarte ușor, chiar și cu haine casual nespecifice ciclismului. Headtube-ul e foarte înalt, mult peste tija de șa. Acest lucru face ca poziția pe bicicletă să fie mai mult specifică unui model de oraș sau de trekking, ceea ce permite pedalarea pentru mai multe ore chiar și celor foarte puțini obișnuiți cu ciclismul.

Rețeta este în rest clasică: monobloc filetat, furcă cu gât drept, tijă de 30.4 mm. Cablurile sunt pe exterior. Calitatea cadrului este foarte bună, dar sudurile sunt la vedere, nefinisate, un lucru apreciat de unii dar mai puțin apreciat de alții.

Punctele de contact sunt axate pe confort, mai ales șaua care e moale și adaptată folosirii cu pantaloni fără bazon. Ghidonul lat de 720 mm nu e cel mai potrivit pentru strecuratul prin trafic, dar e perfect pentru control în offroad și pentru relaxare prin parc

Echiparea

Romet Rambler Fit vine echipată cu o transmisie Shimano 3×8, cu manete mari și ergonomice cu indicatoare clare pentru rapoarte și cu un schimbător spate Alivio care este recunoscut pentru funcționarea sa ireproșabilă, el folosind tehnologii care acum doar câțiva ani erau rezervate modelelor de top. Foile triple 42/34/24 și pinioanele 12-32 sunt o combinație perfectă pentru începători, care beneficiază de un raport suficient pentru a ataca pante abrupte dar și de posibilitatea de a rula la viteze de peste 40 km/h confortabil.

Frânele sunt hidraulice pe disc iar acest lucru face ca bicicleta să poată accesa teren abrupt și ceva mai denivelat. Ca orice frână hidraulică, modelul folosit, deși e un entry-level, are forță de frânare și modulație excelente. În condițiile în care bicicleta a fost proiectată să ruleze frânele vor fi mereu eficace și nu vor da bătăi de cap utilizatorului.

Furca cu suspensie SRSuntour XCT-DS nu este un model foarte performant, dar nu ar avea cum să fie la această gamă de preț. Ea funcționează corect atenuând eficient vibrațiile și micile șocuri, dar nu reușește să transforme bicicleta într-un offroader autentic, având probleme în a păstra aderența roții din față la viteze mari pe teren foarte accidentat. Oricum, nu a fost proiectată pentru așa ceva. Tăria arcului se poate regla din butoanele de preload de pe brațele furcii.

O surpriză plăcută sunt roțile de 29 care vin echipate cu butuci Shimano, un lucru rar la gama aceasta de preț. Jantele duble din aluminiu sunt marcă proprie dar par foarte rezistente, deși probabil nu sunt printre cele mai ușoare. Anvelopele cu care vine bicicleta echipată sunt de 29×2.25, ceea ce le face extrem de confortabile, atât datorită razei cât și datorită volumului mare de aer ce permite rularea la presiuni mai reduse. Profilul căii de rulare e interesant, aduce aminte de Schwalbe G-One, cu mici crampoane rotunde ce oferă în același timp viteză și aderență, dar prevedem că nu fac față foarte bine în noroi, unde genul acesta de profil se încarcă foarte repede și blochează roata. În cazul în care doriți să rulați prin noroi vă recomandăm niște anvelope alternative cu crampoane mari și rare.

Restul componentelor sunt marca proprie Romet. Ghidonul din aluminiu este suficient de lat, de 720 mm, oferind confort și control, pipa e destul de înclinată și are lungimea de 90 mm se încadrează în tendința de a pune pipe din ce în ce mai scurte chiar și pe modelele entry level iar tija de șa de 30.6 mm este lungă, de 400 mm, pentru a compensa panta mare a toptube-ului. Șaua este mare și confortabilă, proiectată să fie folosită fără bazon. Toate acestea contribuie activ la confortul deosebit al bicicletei.

Concluzie

Am folosit Romet Rambler Fit 29 prin oraș, prin parc și pe offroad ușor iar primul lucru care ne-a atras atenția a fost poziția extrem de confortabilă. Cu siguranță este bicicleta bună la toate, incluzând aici mici escapade montane sau chiar participarea la concursuri mai puțin tehnice, cum ar fi Prima Evadare sau chiar concursuri cu diferență de nivel dar care nu implică secțiuni extrem de tehnice. Dacă greutatea mai mare va trage greu la cântar și furca nu va face chiar cea mai bună treabă, transmisia și frânele vor compensa cu siguranță și vor face ca ziua să se termine cu bine și cu distracție!

Vezi Comentarii (7)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

fifteen − 13 =