Acum citesti
Maxxis Re-Fuse 700x32c (2016)

Cu piața gravel bike-urilor în continuă creștere în special peste ocean, Maxxis au fost printre primii care au oferit anvelope specifice acestui tip (relativ) nou de ciclism. Pe lângă modelul foarte performant cu mici crampoane Rambler pe care l-am testat deja, în gamă există și un model pentru teren mai ușor și viteză mai mare: Re-Fuse. Această anvelopă nu este nouă în colecția Maxxis ca profil, ea fiind prezentă de ani de zile în dimensiunile uzuale de cursieră și fiind cunoscută ca o anvelopă ceva mai grea dar extrem de rezistentă, după cum spune și sloganul inventat de producător pentru ea ”The tire that re-fuses to puncture!”.

În versiunea de gravel bike ea vine în dimensiunile 32 mm pentru cursierele endurance și ciclocros care nu au spațiu foarte mare în cadru și 40 mm pentru gravel bike-urile pur-sânge. De asemenea, structura de bază este complet modificată, astfel că dacă modelul de cursiere era unul ieftin, cel în dimensiuni de gravel bike reprezintă un produs de top. Avem doar modele foldable, cu structura internă din carbon, tubeless ready și cu strat de protecție la pană MaxxShield. Există chiar și un model pentur roți de 27.5.

maxxis_re-fuse_32c_00003Noi am testat modelul de 32 mm. Așteptările au fost foarte mari de la această anvelopă. Lățimea de 32 este un compromis ideal pentru asfalt și off-road ușor, așa că am plecat cu încredere pe traseu, după ce montajul s-a făcut foarte rapid cu pompa de picior și practic anvelopa s-a etanșat imediat, fără pori sau alte probleme. Un plus deci pentru calitate și structură încă din primul moment.

Pe asfalt însă anvelopa e bună, dar sincer nu excelează. Greutatea destul de mare de 390 g (alți producători au anvelope de aceiași dimensiune și stil chiar și la 320 g) se face simțită la accelerări, astfel încât rulajul la peste 30 km/h nu e chiar facil. Dar dacă nu există pretenții sportive, putem vorbi de o anvelopă destul de rapidă. Am folosit o presiune destul de mare, de 6 atm, dar nu am fost prea impresionați. Micile striații de pe suprafață ar trebui să mărească mult aderența în condiții ude și de mâzgă pe asfalt. Am avut însă surpriza ca roata să derapeze pe urcări pe un asfalt ud și puțin murdar, lucru care nu se întâmplă cu anvelopele de șosea de top. Am încercat chiar o tură la sub 0 grade, dar tot așa, pe pante peste 10% anvelopa nu era foarte aderentă pe ud. Părerea mea e că ar fi mers un compus de calitate mai bună la un astfel de model ce se dorește polivalent și e în gama de top ca preț.

maxxis_re-fuse_32c_00001Pe offroad însă, mai ales cu presiunea coborâtă pe la 3-4 atm, modelul își etalează calitățile de top. Trece ușor și sigur în viteză peste micile denivelări, asfaltul prost și gropile sunt abordate lejer și confortabil. Aderența e foarte bună pentru acest gen de profil. Practic putem spune că dacă nu avem parte de noroi, putem aborda cu aceste anvelope orice drum forestier sau trail ușor fără emoții. Evident, pentru lucruri mai serioase e nevoie de ceva mai cramponat, Rambler sau chiar un model de ciclocros dacă apare și noroiul.

Concluzia genereală e că Re-Fuse este o anvelopă polivalentă superbă, dar totuși nu trebuie să avem așteptări prea mari de la ea pe asfalt, în sensul că ar fi destul de greu să ne ținem după un pluton de cursieriști. Nu e ieftină, dar este de o calitate foarte bună iar greutatea suplimentară sperăm că se reflectă într-o rezistență mărită la pană și o durată mare de viață, lucru care se vede doar după multe mii de km rulate.

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

19 + seven =