Acum citesti
Merida lansează noul One-Twenty, complet reproiectat și cu versiuni din carbon

Merida urmează să introducă o versiune complet nouă a modelului lor de trail cu cursa de 120 mm, aceasta fiind mai ușoară, mai rezistentă și mai distractivă. Modelul One-Twenty se întoarce la rădăcinile MTB-ului, dorind să fie o bicicletă ce să satisfacă toate nevoile proprietarului, de la XC agresiv până la trail adevărat, iar cu trei versiuni din carbon și una din aluminiu pentru cadru bicicleta se va încadra într-o gamă largă de bugete.

Merida și-au dorit să aibă o bicicletă polivalentă adevărată pentru trail, așa că au redesenat complet modelul One-Twenty. Acum suspensia spate reproiectată cu cursa de 120 mm e împerecheată cu o furcă de 130 mm fiind o bicicletă solidă pentru trail însă și una ușoară pentru maratoane lungi.

Din exterior bicicleta seamănă mult cu vechiul One-Twenty (care nici nu avea de fapt versiune cu cadru complet din carbon) și împarte cu acesta același design al suspensiei, folosind însă un amortizor trunnion.

Bicicletele din noua generație sunt mai rezistente, fiind folosiți rulmenți măriți pentru chainstay și pivotul principal.

Chainstay-urile sunt mai scurte cu 10 mm pentru a mări agilitatea iar spațiul pentru anvelope a crescut acum la 2.35 cu jante cu lățimea internă de 30 mm. Noile stay-uri au acum doar 435 mm pe modelele 29 (disponibile în mărimi S-XL) în timp ce modelele 27.5 au stay-uri de 430 mm (disponibile în mărimile S și M). Geometria e mai alungită pentru curse tehnice iar unghiul furcii la modelul 29 e mai mic cu 1.7 grade ajungând la 67.3 grade, ceea ce îl face stabil pe coborâri.

Pe lângă adaptarea la trasee mai agresive, trecerea la carbon salvează destul de mult la greutate. Chiar dacă bicicleta nu e proiectată ca fiind una ușoară, noul cadru CF4 e cu 400 g mai ușor decât vechiul One-Twenty.

Noul One-Twenty e optimizat pentru transmisii 1x iar pivotul principal e plasat strategic pentru a optimiza folosirea foilor de 32T.

Bicicleta folosește un monobloc BB92, are butuci Boost, prindere de etrier post mount pentru disc de 180 mm pe spate și cuveți integrați pentru gât conic. Modelele din carbon sunt compatibile doar cu transmisii 1x în timp ce pe cadrele din aluminiu se poate monta și deraior față.

Dacă vechiul One-Twenty a fost disponibil doar cu cadru din aluminiu, noul model are trei opțiuni de cadru. Modelele de top One-Twenty 9000 și 8000 au același cadru cu ambele triunghiuri din carbon, cu brațul suspensiei din aluminiu. Greutatea anunțată pentru cadrul One-Twenty 9000 cu accesorii este de doar 2102 g în mărimea M și ajunge la 2417 g complet echipat.

Modelul One-Twenty 6000 are același triunghi față din carbon dar triunghiul spate e din aluminiu pentru a reduce prețurile.

Modelele din aluminiu vor fi mai multe, între One-Twenty 800 și 400, toate având un cadru nou din aluminiu LITE cu părți forjate din aluminiu 6061 și tuburi din 6066, toate având aceiași geometrie cu variantele din carbon.

Mai multe informați găsiți pe pagina producătorului.

Informații și imagini de pe bikerumor.com

 

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

sixteen + twenty =