Bike Check (XIV): Aly Avram – Mondraker Podium R 2018

0

Zilele trecute l-am prins pe Aly Avram în curtea FreeRider, la Pumptrack, așadar am profitat de ocazie și am făcut câteva fotografii bicicletei sale, una ieșită din peisaj. Și pentru că mi s-a părut interesant de arătat publicului larg, i-am cerut și câteva vorbe despre Mondraker Podium R. Iată ce mi-a povestit:

Mondraker-ul lui Aly, după o zi grea de muncă.

Salutare tuturor, bicicleta despre care va voi povesti mai jos, este un Mondraker Podium R. Prima data cand am vazut un desing similar la o bicicleta a fost acum circa 4-5 ani cand ma apucam mai serios de mtb pe un LOOK, iar de atunci am ramas foarte impresionat de curbele si geometria cadrului, foarte proeminente si cu un stil aparte, greu de uitat.

Anul trecut, lasand in urma echipa Focus, m-am gandit ca este momentul pentru o schimbare de look in peisaj, asa ca m-am pus in fata calculatorului si am inceput sa caut ceva aparte. Avand in vedere ca nu voi mai participa la concursuri, si voi ramane la nivel de amator, cautam ceva pe placul inimii, caci dragostea de mtb, este adanc amprentata in suflet, asa ca am zis ca tebuie sa fie ceva “WOW”.

Pipă care pornește de fapt din headtube.
Și care poate fi observată mai bine în această fotografie.

Am luat la rand toate brand-urile, insa niciunul nu iesea cu nimic deosebit in evidenta. Nu multi sunt cei care stiu de Mondraker, mai ales pe zona de XC. Asa ca am extins putin cercul de cautare spre zona downhill, si asa am ajuns la spaniolii de la Mondraker, care detin ceva recorduri in zona de DH. Placut impresionat de brand, am cautat si in zona de XC, curios de ce  mai pot face baietii astia, si asa am ajuns la Carlos Coloma si varianta definitiva a bike-ului ce urma sa-l achizitionez.

Țevile din carbon nu sunt atât de groase pe cât te-ai aștepta. Un design chiar slim aș putea spune.
Și o zonă a BB-ului cu o grosime ca pe vremuri.

Ei bine, daca credeti ca gasirea bike-ului a fost grea, va inselati amarnic, gasirea unui dealer Mondraker pentru Romania, a fost si mai grea, dar in final am ajuns in locul potrivit, la baietii de la Playbike. Asteptarea a fost una destul de lunga, de circa 5 luni, insa a meritat cu varf si indesat!

Vorbim aici de un cadru de carbon cu o geometrie bine gandita din toate punctele de vedere, atat din punctul de vedere a pozitiei pe bicicleta, cat si din persepctiva rezistentei. Ca transmisie folosesc noul Sram Eagle, varianta GX, cu o foaie de 34T care este cat de cat decenta (pentru maratoane lungi recomand tot 32), insa pentru plimbarile la care o voi folosi 34 este exact de trebuie.

Furca este un Fox F 32 Performance cu un lockout pe ghidon, foarte la indemana, care vine in locul schimbatorului de foi. Rotile sunt de la Mavic, Crosslight (tubeless) cu anvelope Maxxis IKON, care nu sunt chiar top, dar sunt rezonabile (visez la un set de Crank Brother aurii). Franele sunt Sram Level TLM, cu discuri Sram de 160 fata/spate. Saua este un Fizik Antares, foare confortabila, iar pipa, tija de sa si ghidonul toate de carbon, marca Mondraker.

Ca investitii de viitor, pe langa rotile Crank Brothers, bicicleta ar da foarte bine cu niste manoane ESI galbene, variant gold a transmisiei Eagle si o furca Fox Kasima, in ton cu nuanta bicicletei, insa astea sunt cateva fantezii ce plutesc adanc pe un norisor in capul meu.

Greutatea bicicletei este de 9,3 kg fara pedale si suport de bidon.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

17 + 20 =