Acum citesti
Trek 4300 D 2010

Prezentam in exclusivitate un test cu bicicleta Trek 4300, modelul 2010, model ce inca nu a fost lansat pe piata. Am avut aceasta ocazie prin amabilitatea importatorului Trek in Romania, Surmont Sport, ce ne-a pus la dispozitie acest model in avanpremiera pentru teste.

Bicicletele producatorului american Trek din seria 4 (4 series), sunt un nivel mai sus decat modele de entry level din seria 3 (3 series). Noutatea absoluta pentru 2010 este cadrul bicicletei, complet nou dezvoltat si nu doar din punct de vedere coloristic ci si mai important, din punct de vedere al unghiurilor cadrului, al sudurilor dar mai ales al rezistentei. Dar cadrele bicicletelor Trek nu au avut niciodata probleme de fiabilitate si rezistenta, legendele spunand ca este aproape imposibil sa rupi un cadru fabricat de Trek.

Am fost incantati de noile forme, componentele care alcatuiesc cadrul avand in acest an o nota sportiva : aceasta este accentuata in partea frontala, unde partea inferioara a cadrului este usor curbata. Pe langa aspect, aceasta are rolul de a oferi o rezistenta si mai buna la solicitari mari. Diferita fata de modelul anului trecut, este si bascula, adica partea din spate a cadrului, care a suferit diverse modificari, tot cu acelasi scop de a oferi o rezistenta mai buna. Pentru mai multe detalii consulta pozele. Geometria cadrului este neutra, denotand o nota sportiva.

Pozitia pe bicicleta este una buna, nu neaparat tipica pentru Cross Country, dar comoda. In gama de piese ce echipeaza modelul Trek 4300 D 2010, predomina componentele producatorului japonez Shimano si componente Bontrager. Tinem sa precizam faptul ca toate componentele furnizate de Shimano sunt model 2010. Chiar si schimbatorul de foi care un Shimano SIS, reprezinta o noutate : modelul SIS, cunoscut de aproape toti riderii din lume, a suferit modificari pentru anul viitor, reusind sa ramana un produs low cost, dar care aduce un plus de calitate si de performanta fata de anii anteriori. Dar nu-ti imagina ca acest lucru l-ar pune pe acelasi loc cu un schimbator Shimano Deore. Este un schimbator care-si face treaba atunci cand ai nevoie.

Schimbatorul de spate Shimano Alivio, nu pare sa fi suferit niciun fel de modificari, totusi in timpul testului nu ne-a lasat impresia ca ar suferi ceva hibe ca modelele anilor trecuti. Acest fapt va iesi in timp la iveala si atunci se va vedea exact daca Shimano i-a imbunatatit calitatea sau a ramas la acelasi nivel. In orice caz, Shimano Alivio nu este unul din preferatele noastre.

Franele pe disc mecanice sunt furnizate de Shimano, modelul M415. Nu te speria daca acestea nu vor opri bine din start. Au nevoie de un reglaj adecvat, ca apoi sa se rodeze. Am testat aceste frane in umra cu ceva timp, concluziile nefiind pozitive, insa ne-a fost atrasa atentia de catre multi utilizatori ai freerider.ro ca au nevoie de aproximativ 100 de km pina isi fac corect rodajul. Daca reusesc sa opreasca un rider de 110 kg, atunci putem afirma ca sunt chiar OK.

Ajungem la capitolul furca: este vorba despre un RST Gila T8 model 2009 cu o cursa de 100 de mm ce beneficiaza pentru anul in curs si de lockout. Butonul de lockout este montat pe partea dreapta a furcii, dar nu beneficiaza de control aditional pe ghidon. Nefiind una din preferatele redactiei noastre, datorita insensibilitatii ce o manifesta la trecerea peste diferite obstacole, modelul 2009 nu pare a aduce foarte multe imbunatatiri fata de modele anilor trecuti. Totusi, este o furca entry-level care nu ridica pretentii, aceasta isi face treaba in limita posibilitatilor tehnice. Pentru o bicicleta ca Trek, suntem de parere ca merita tinuta o perioada ca apoi sa fie inlocuita cu ceva mai performant. Dar nu este chiar o furca de aruncat, poti merge la munte linistit cu aceasta, doar ai grija s-o exploatezi in scopul pentru care a fost creata si anume Cross Country.

Rotile sunt in regula, butucii sunt furnizati de Shimano si isi fac treaba, cercurile sunt Bontrager double wall series 6000, deci n-o sa ai suprize daca vei lovi roata in pietre sau borduri. Saua este comoda, putand fi exploatata fara probleme pe distante lungi.

In conlcuzie, Trek 4300 D modelul 2010 este o evolutie fata de modelul anului trecut, mai ales prin prisma unghiurilor cadrului reproiectat. Asta inseamna o bicicleta cu rezistenta sporita ce poate aborda diferite trasee fara a-ti lasa impresia ca nu se descurca. Intr-adevar nu te astepta la prea multe din partea furcii, depinde foarte mult si de pretentiile tale. Dar cum pretentiile pentru calitatea unei biciclete sunt strans legate de pret, aceast model oferit pentru 2150 Lei, este o afacere buna. Este echipata cu unele componente entry-level, dar care o sa-si faca treaba bine daca nu le vei tortura pe trasee de downhill sau extreme. Daca iei in calcul si greutatea acesteia, de 12 kg, rezulta un produs solid, durabil si relativ usor. O recomandam tuturor celor care vor sa inceapa o cariera in Cross Country sau pur si simplu isi doresc o bicicleta de munte care sa nu fie oferita la un pret exgerat.

Vezi Comentarii (7)
  • Cred ca ar fi interesan sa faceti niste teste/analize comparative intre diverse marci care se situeaza cam la acelasi pret. De exemplu, un concurent al Trek-ului 4300 este Kona Fire Mountain Deluxe, care vine echipata cu furca RockShox Dart2 de 100mm, lant, schimbatoare, pinioane Deore, frane Hayes MX4 mecanice. Modelul 2009 beneficiaza de o reducere si se vinde acum cu 2000 de lei. Am adus in discutie acest model deoarece ma tenteaza sa-l achizitionez si as dori sa stiu parerea voastra despre produsul in sine, cat si in comparatie cu alte modele ce se gasesc la noi in aceeasi gama de pret.

  • Avem in plan rubrica „Comparativ”, o vom introduce in momentul in care vom opera mici modificari de „facelift” site-ului, deoarece dorinta noastra este sa le dedicam o rubrica separata. Vom posta la rubrica de news, aparatia rubricilor noi – vor urma si altele nu doar „Comparativ”. Modelul Kona Fire nu l-am avut la test, ce pot sa-ti spun este ca din punct de vedere al cadrului Trek-ul este mult mai bine pozitionat si mai performant. In orice caz, multumim pentru sugestie.

  • Mi se pare ciudat ca laudati acest Trek dandu-i un calificativ aproape maxim, in conditiile in care ati testat multe piese ce-l alcatuiesc cu rezultate cel mult nesatisfacatoare. Doar pentru ca are un cadru bun? Ce inseamna cadru mult mai performant decat cel de la Kona? Alin are dreptate, Fire Mountain Deluxe este MULT mai bine echipata, in conditiile in care pretul este cu doar 200 de lei mai mare. Pastrand un raport corect intre pretul/calitatea componentelor celor doua biciclete, Trek-ul ar trebui sa fie maxim 1200-1300 de lei.

  • Comentariul tau este justificat in conditiile in care unele din piesele care alcatuiesc bicicleta au intr-adevar rezultate slabe la teste. De aceea am acordat si 3 din 5 stele la capitolul piese. Din punct de vedere al cadrului, da, Trek-ul este superior, prin constructia si fiabilitatea sa. Din pacate nu noi stabilim politica de preturi a celor de la Trek, se stie ca aceste biciclete fac parte din segmentul premium si sunt cotate corespunzator. Pretul nu este insa dat de piese ci de calitatea cadrului. Suntem de parere ca un test comparativ va lamuri toate aceste aspecte. Multumim pentru interventie.

  • Trek-ul are cadrul ceva mai bine lucrat decat Cube-ul iar aspectul este mai glossy. Poti citi si testul cu Cube Aim 2010 de pe site ca sa-ti faci o idee. Din punct de vedere al componentelor Trek-ul beneficiaza de frane mecanice pe disc si de o furca RST Gila ceva mai buna. Insa si furca de pe Aim, SR Suntour XCM, este mai bine plasata din punct de vedere calitativ decat modelele anilor anteriori. Teoretic cele doua nu se claseaza in aceeasi categorie de pret, Trek-ul este mai scump (preturi fara reducere) dar beneficiaza si de componente mai bune.

  • freerider imi poti zice care dintre modelele merida matts 20-MD 2011, giant yukon disk si trek4300D care dintre acestea 3 este o alegere mai buna?

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

two × 4 =