Acum citesti
KTM Knoxville 2010

Un prim contact cu un brand relativ nou pe piata din Romania : KTM. Foarte cunoscut din lumea motocicletelor, producatorul se ocupa si cu fabricarea si comercializarea bicicletelor. Am vrut sa vedem ce poate oferi modelul KTM Knoxville, o bicicleta ce poate fi utilizata in anumite conditii atat pentru street cat si pentru un freeride lejer la munte. Pretul acesteia se invarte undeva in jurul sumei de 2.200 de lei, o oferta foarte tentanta daca o raportam la aspectul placut al bicicletei.

Aspectul bicicletei, atrage prin combinatia dintre culorile alb si maro. Forma este una agresiva, completata si de anvelopele ceva mai groase de 2.2, furnizate de Continental. Modelul Knoxville este oferit in mai multe dimensiuni, insa noi am optat pentru cea mai mica marime a cadrului, pentru a-i testa cu adevarat capacitatile urbane. Dupa cum bine se stie, o bicicleta cu un cadru inalt este mult mai greu controlabila in cazul unor activitati extreme.

Cadru / Pe traseu

Modelul Knoxville beneficiaza de un cadru cu aspect agresiv, care este completat de coloritul acestuia. Bineinteles ramane o chestiune de gust, insa jantele albe confera un look interesant bicicletei. Cadrul este foarte bine construit, beneficiaza de finisaje bune care se regasesc atat la nivelul sudurilor cat si la vopseaua bicicletei.

Tevile cadrului par a fi foarte solide : bascula beneficiaza de tevi in forma patrata pentru o rezistenta sporita la sarituri, iar in partea frontala a cadrului, teava superioara cu cea inferioara beneficiaza de o forma eliptica si sunt sudate pe o portiune mai lunga, contribuind de asemenea la o rezistenta superioara. Cel mai probabil ca o sa te impresioneze grosimea tevii superioare.

Urechile cadrului sunt CNC, dar nu sunt masive deci nu cresc greutatea bicicletei. Unghiurile cadrului sunt potrivite pentru activitati urbane. Acestea ajuta la realizarea unui bunny-hop sau al unui 180 insa ne-am fi dorit o bascula ceva mai scurta pentru realizarea mai facila a „wheelie”-ului. Este o problema generala, intalnita la foarte multi producatori. Daca ne gandim, putem numara pe degetele de la o mina producatorii care ofera cadre cu bascule foarte scurte.

Tot unghiurile cadrului dicteaza si distanta intre angrenaj si sol, care este una buna si care ajuta la trecerea peste obstacole mai mari. Mai ales daca se utilizeaza un angrenaj cu o singura foaie si nu cu trei cum este cazul lui Knoxville.

Echipare

Daca Knoxville se prezinta cu un cadru foarte solid, nu acelasi lucru il putem spune si despre echipare. In primul rand, un angrenaj cu trei foi este dupa parerea noastra total nepotrivit pentru acest tip de bicicleta. Inlocuirea acestuia cu un angrenaj cu o singura foaie si demontarea schimbatorului de foi, va conferi bicicletei un aspect mult mai agresiv si ii va scadea semnficativ din greutate.

Franele sunt furnizate de Shimano, modelul M416. Sunt mecanice, deci forta de franare nu este chiar brutala. Odata rodate, adica dupa aproximativ 100 de km de utilizare, acestea incep sa opreasca mai bine bicicleta. Avantajul acestora fata de un set de frane hidraulice este ca sunt mai usoare si nu au nevoie de mentenanta.

La capitolul furca, ne intalnim cu un vechi prieten, Suntour XCM V2, de data aceasta insa in versiunea 2010. L-am testat de curand, iar concluziile testului pot fi citite aici. Furca se integreaza bine cu bicicleta, amortizeaza acceptabil, insa nu cunoastem cum se prezinta durabilitatea acesteia pentru modelul anului 2010. Producatorul a promis schimbari pentru 2010, iar acestea se simt in general la amortizari, ceea ce ne face sa fim optimisti in ceea ce priveste durata acesteia de functionare.

Schimbatorul spate este Shimano Deore 2010 si ofera schimbari bune insa nu foarte rapid. Si este un pic zgomotos. Dar se incadreaza in limite normalului, mai ales daca discutam de aceasta clasa de pret. Ghidonul ni s-a parut un pic cam ingust, dar cu toate acestea obtii un feedback si un control bun din partea bicicletei. Anvelopele furnizate de Continental, modelul Mountain King 2.2 ofera o aderenta buna si sunt pe deasupra si usoare. Rotile beneficiaza de o calitate rezonabila, oferita in special de jantele Rigida Taurus 2000 si completate de spitele DT Swiss. Aceasta combinatie de componente ofera o rezistenta buna rotilor, foarte importanta daca tinem cont de felul in care aceasta bicicleta urmeaza a fi exploatata.

Saua este un model KTM si ofera un confort bun pe deplasarile mai lungi.

Concluzie

KTM Knoxville este o bicicleta echipata cu un cadru foarte bun si rezistent, insa cu o configuratie de piese entry-level. Din punctul nostru de vedere este un punct de pornire excelent pentru cei care vor s-o achizitioneze si sa efectueze diverse upgrade-uri in timp : frane mai puternice, un angrenaj nou, iar daca este cazul o furca noua. O bicicleta foarte buna pentru incepatori, care nu vor trebui sa investeasca sume fabuloase intr-un model rezistent.

Este potrivita si pentru plimbarile pe poteci sau pe drumurile de munte, putand fi exploatata in conditii de All Mountain fara sa puna probleme. De asemenea, cadrul mic este potrivit si reprezentantelor sexului frumos, pozitia pentru acestea fiind una ideala, iar urcarea si coborarea pe si de pe bicicleta fiind foarte facila datorita dimensiunilor reduse.

Daca esti dispus sa-ti achizitionezi o bicicleta cu echipare entry-level, intr-un buget foarte bun si poti sa faci si diverse upgrade-uri in timp, atunci aceasta este bicicleta perfecta pentru tine. Iar sloganul „urban geometry” de pe cadru nu este doar pentru aspect. Chiar descrie perfect cadrul lui Knoxville.

Vezi Comentarii (7)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

4 × three =