Acum citesti
Sprint Apolon Pro 29 LTD (2016)

Apolon este fără doar și poate unul dintre cele mai testate modele de la Sprint. L-am văzut crescând, în toate variantele sale, inclusiv cea cu roți de 27.5 inch, însă în 2016 acesta s-a întors cu o nouă versiunea: Pro 29 LTD. Dacă LTD provine de la limited sau nu, n-am aflat, însă am insistat să testăm modelul deoarece prețul este foarte atractiv raportat la echipare. Practic, pentru cei 2.599 de lei trecuți pe eticheta produsului, primești o bicicletă echipată suficient de bine încât să poți participa și la competiții mai dificile. Totodată, dacă aruncam o privire asupra modelului Pro, testat anul trecut, pentru o sumă modifcă în plus primești nu doar o furcă Rock Shox în locul uneia Suntour, dar și un angrenaj Shimano sau un schimbător cu tehnologia Shadow. Dar, suficient cu introducerea. Să vedem cum s-a comportat noul Apolon pe munte.

Cadru/Pe traseu

Cum cadrul lui Apolon este tânăr, bulgarii nu au considerat că este cazul să modifice ceva pentru noul sezon. Are aceeași greutate de 2.02 kg, iar rigiditatea este foarte apropiată: 95 față de 97 Nm/grad, cât avea versiunea anterioară. Cei 2 Nm/grad reprezintă o diferență de neglijat.

Nu mizează pe un headtube conic, care probabil ar fi ridicat costurile semnificativ, însă sudurile rămân în continuare de calitate. Din punct de vedere vizual acesta îi va încânta cu siguranță pe cei pasionați de combinația negru-roșu, însă la detalii s-ar mai fi putut lucra un pic (spre exemplu, textul Hard Tail Frame de pe țeava superioară nu pare foarte bine conturat). Urechile scobite erau prezente și anul trecut, având rolul de mai scădea din greutate, iar două prinderi pentru bidonul cu lichid sunt standard, așadar dacă vrei să dai o tură lungă, ești acoperit.

Poziția pe bicicletă este orientată către confort, plasându-te cu spatele mai drept. În acest sens, nu am insistat să demontez cele două distanțiere de sub pipă, ci am preferat să văd cum se simte poziția standard. Aceasta va fi cu siguranță apreciată de cei care fac ture lungi, dar fără urcări solicitante. La vale, bicicleta este ponderată și nu excelează la capitolul agilitate, compensând însă prin stabilitate mai mare. În acest caz, roțile de 29 de inch și un ampatament mai lung fac ca lucrurile să fie sigure atunci când pedalezi pe coborâri. Pipa dreaptă îi conferă un aspect mai sportiv, mai ales dacă te decizi să o montezi cât mai aproape de cadru, iar ghidonul cu o lățime de 680mm oferă un control bun.

Echipare

La acest capitol lucrurile s-au schimbat. Iar o furcă, este una dintre acele componente care-ți pot face viața mult mai ușoară. Este și cazul furcii Rock Shox XC 30 cu Lock-out și reglaj de rebound, care este superioară modelului XCM pe care-l regăsim pe versiunea testată anterior. Ba chiar este mai ușoară cu 400 de grame, o economie serioasă. Cei 100 de mm disponibili te vor scoate și din situații ceva mai dificile și chiar dacă este o furcă pe arc, aceasta lucrează rezonabil.

Sistemul de transmisie 3×9 are în noua sa componență un schimbător de pinioane Shimano Deore, același ai spune de pe modelul Pro, însă trebuie să amintesc că este vorba despre versiunea Shadow, un detaliu foarte important. Are o construcție mai robustă și este mai compact, fără să depășească gabaritul cadrului. Schimbătorul de foi provine din noua gamă Alivio, oferind o prestație bună pentru segment. De amintit este faptul că ambele schimbătoare sunt legate la un set de manete Altus, care sunt responsabile pentru un reprize mai lente de schimbare a rapoartelor, mai ales că nu pot fi acționate din ambele direcții. Angrenajul, cum spuneam și în introducere, este furnizat tot de Shimano, modelul Acera.

Dacă la versiunea anterioară mă plângeam de greutate mare a roților, de data aceasta chiar nu am avut ce să mai completez: 5.54 kg, adică mai grele decât cele de pe versiunea Pro. Cum butucii sunt furnizați tot de Shimano, tind să cred că diferența de greutate provine din jante. Cei care vor să mai scadă din greutatea acestei biciclete, de aici trebuie să înceapă. Un set de roți mai ușor îi vor spori și accelerația simțitor.

Nu în ultimul rând, frânele provin din gama de intrare M396 de la Shimano și trebuie să știi din capul locului că nu îndrăgesc prea mult coborârile lungi sau pe cele tehnice. Căci, în fond, nici măcar nu au fost construite pentru așa ceva.

Concluzie

O variantă de luat în seamă pentru cei care fac primii pași în lumea mountain biking-ului, care sunt în căutarea unei biciclete de buget, menită să ofere o echipare decentă. Cu noile dotări, Sprint Apolon Pro LTD este un 29er care poate aborda și trasee de concurs de munte, cu condiția să se desfășoare preponderent pe un drum forestier. Furca oferă un confort mult mai bun decât în cazul versiunii anterioare, iar sistemul de transmisie lucrează mai omogen. Lucru pentru care câștigă puncte în plus. Roțile grele însă înclină un pic balanța, frânele nu tolerează abuzuri, iar greutatea totală, în ciuda pieselor mai bune, nu este foarte diferită. Prețul rămâne însă aproape imbatabil, chiar și în fața produselor din marile lanțuri comerciale. Dacă Sprint va reuși să schimbe regulile jocului cu versiunea LTD a lui Apolon Pro, rămâne de văzut.

Date relevante  

Greutate totală: 14.44 kg
Greutate cadru: 2.020 grame
Greutate roți*: 5.544 grame
Greutate furcă: 2.458 grame
Lățime ghidon: 680 mm
Greutate angrenaj: 1.300 grame cu BB
Rigiditate headtube: 95 Nm/grad
STW**: 47 Nm/grad/kg

*Greutatea roților cu anvelopă, pinioane, disc și quick release
**SWT (Stiffness to weight): raportul între rigiditatea cadrului și greutatea acestuia

Pentru: Recreațional, Cross Country
Pe urcări: 5/10
Pe coborâri: 7/10

Galerie foto:

Vezi Comentarii (11)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

seventeen − one =