Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete…
A venit randul franelor pe disc Magura Julie pentru un test de anduranta, iar rezultatele au fost mai mult decat surprinzatoare.
Magura este unul din liderii de piata in domeniul franelor hidraulice, pe saboti sau pe disc, indiferent. Modelul pe disc Julie face parte din gama entry level al producatorului german. Cu toate acestea, franele s-au comportat admirabil in diverse conditii de traseu, fiind la dispozitia increderii riderului tot timpul. De la downhill la dirt jump si de la cross country la urban riding, acestea si-au facut datoria exemplar.
Desi sunt un model de intrare in gama (fiind defapt cel mai jos pozitionate in gama de frane pe disc Magura) forta de franare este foarte buna, comparat spre exemplu cu un model similar de la Tektro – tot hidraulic. Pe fata franele beneficiaza de discuri de 180 de mm iar pe spate de 160 de mm. A durat intr-adevar aproximativ o saptamina pina ce franele si-au facut cu adevarat rodajul si si-au aratat adevaratele performante.
Manetele sunt si ele reusite, fiind printre singurele ramase cu o forma ce aduce cu manetele de frana pentru V-Brake-uri, adica se incadreaza in continuare in linia clasica. Imediat langa maneta se afla si rezervorul pentru lichidul de frana Magura, pe care este indicat : „use only magura mineral oil”. Un sfat demn de urmat. Cu timpul insa manetele au capatat un mic joc, in conditiile in care nu au fost lovite sau zgariate, ci doar exploatate in diverse conditii.
Placutele de frana sunt si ele durabile, nefiind necesara schimbarea acestora nici dupa an de exploatare. Mentionam ca in general tot sistemul de frana, de la manete la etriere foloseste foarte mult plastic dur, ceea ce creaza si unele avantaje : sunt mai usoare, nu se zgarie atat de usor si sunt mai rezistente, pe alocuri chiar indistructibile. Bineinteles, nu vor atinge niciodata greutatea unui sistem din aluminiu cu carbon. La Magura Julie, doar lever-ul manetei de frana se bucura de o constructie din aluminiu.
Un alt atu al acestor frane este constructia cu doua pistoane, alt factor care reduce greutatea (fata de cele cu 4 pistoane), Julie cantarind 480 de grame pe fata si aproximativ 490 de grame pe spate – si asta datorat cabului ceva mai lung si lichidului de frana, care este folosit intr-o cantitate mai mare.
In conditii de umezeala isi fac treaba bine, dar nu excelent, am testat modele mult mai reusite. Singura investitite imediata pe care o poti face dupa ce le achizitionezi este sa- schimbi sabotii. Aceasta operatiune te va ajuta pe viitor cand vei exploata bicicleta in conditii de umiditate si ploaie.
Usor de montat, deoarece vin deja gata asamblate, este nevoie de cunostiinte minime pentru a fi instalate. Reglajul se face si el relativ facil. Le recomandam datorita pretului scazut, puterii de oprire si a rezistentei in timp. Exista bineinteles si alte alternative ceva mai performante, dar nu neaparat cu aceleasi costuri.
Greutate : 480 grame (fata)
Utilizare : Enduro, Cross Country, All Mountain
Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.
Frana aceasta are reach adjust?
Are, dar cu imbus nu cu robinet.
Multumesc. Hei,ce rapid ai fost! 🙂
Buan seara. Am si eu 2 seturi din franele ma sus mentionate insa am o problema si nu pot sa-i dau de cap. Franele pur si simplu nu opresc bicicleta decat daca strang foarte tare de maneta, insa chiar si atunci nu reusesc sa blochez roata. Am schimbat placutele de frana insa situatia nu sa imbunatatit. Am folosit spray pentru curatat discul insa nimic. Am o greutate de 70 kg si nu reusesc sa franez optim sau sa blochez roata. Situatia se schimba complet in momentul cand umezesc discul si placutele. Acestea devin extrem de brutale, mai brutale decat as dori insa efectul dispate cand discul se usuca. Am incercat si alte discuri insa problema persista. Daca are cineva idee ce se intampla cu franele as fi recunoscator sa ma ajute si pe mine. Multumesc
salut,e posibil ca problema sa fie la pistonase,sa ramana blocate la cald si-n momentul in care arunci apa sa se raceasca si sa-nceapa sa lucreze..incearca desfacerea etrierilor,curatarea pistonaselor si schimbarea lichidului de frana,problema ar trebui sa se rezolve…bafta.