Acum citesti
Cum schimb o camera?

In acest articol iti vom prezenta o metoda cu ajutorul careia poti sa schimbi rapid si eficient o camera in cazul in care ai avut o pana de cauciuc sau o anvelopa, in cazul in care vrei sa le inlocuiesti pe cele vechi. Ai nevoie de ceva forta si in cel mai bun caz de unul sau doua leviere din plastic sau din metal. Noi le recomandam pe cele din plastic, deoarece sunt mai usoare si pot fi luate in trusa de scule oriunde ai calatori.

Metoda poate fi aplicata atat pentru anvelopele normale cu sarma cat si pentru cele folding, pe kevlar. Daca nu stii ce fel de anvelopa ai, cele pe kevlar au marginea moale putand fi pliate iar cele pe sarma au marginea foarte rigida si nu se pot compactiza.

Pasul 1 : In prima instanta va trebui sa demontezi frana daca detii V-brake-uri. Daca nu, poti sa treci la pasul 3. Strange de bratele V-brake-ului din ambele parti, atat cat iti permit.

Pasul 2: Trage de furtun pina ce acesta trece de piedica de metal (in cazul nostru cea pe care este stantat brandul Alhonga). V-brake-ul ar trebui sa fie desfacut acum si sa-ti permita sa scoti roata.

Pasul 3: Trage de cheita rotii (quick release) in jos. Daca ai un ax cu piulita va trebui s-o desfaci.

Pasul 4: Desurubeaza surubul de pe partea opusa cheitei de roata. Pentru siguranta, ar trebui sa-l lasi putin insurubat, astfel incat sa nu-l pierzi. Atentie, in caz ca-l desurubezi definitiv, intre acesta si furca exista un arc, pe care ar fi bine sa nu-l pierzi. Apasa pe roata in jos, astfel incat s-o scoti de pe furca.

Pasul 5: Scoate aerul din camera. In caz ca ai o pana de cauciuc, trage de anvelopa in directia opusa tie, astfel incat s-o desprinzi de janta. In unele cazuri acesta este usor lipita de janta.

Pasul 6: Foloseste levierul pentru a scoate anvelopa de pe janta. Trebuie sa-l fixezi sub anvelopa, astfel incat sa creezi o parghie folosindu-te de janta. Trage apoi spre exterior. Te poti ajuta de un al 2lea levier pentru a scoate anvelopa mai repede.

Pasul 7: Dupa ce ai desfacut de pe janta doar o parte a anvelopei, trebuie sa scoti camera. Apasa pe valva in sus, astfel incat s-o scoti de pe janta si scote-o in afara acesteia.

Pasul 8 : Tine de roata si trage camera in afara. Apoi trage de anvelopa pentru a o scoate definitiv de pe janta. Atentie! Daca ai o pana de cauciuc nu este nevoie sa scoti toata anvelopa, las-o prinsa de janta. Verifica insa interiorul acesteia, astfel incat sa nu ramana vreun obiect ascutit care se poate sa fi cauzat pana de cauciuc. Apoi treci direct la pasul 12.

Pasul 9 : Monteaza noua anvelopa. Trebuie sa fii atent la sensul de rotatie al acesteia. Sensul de rotatie este marcat cu o sageata si textul ROTATION. Directia sagetii trebuie sa corespunda directiei de deplasare a rotii (spre fata).

Pasul 10: Introdu anvelopa pe janta. Poti sa incepi cu partea de jos, in timp ce tii roata dreapta, la fel ca in poza.

Pasul 11: Foloseste levierul pentru a introduce toata anvelopa pe janta. Trebuie sa-l introduci pe sub anvelopa si sa creezi dinnou o parghie cu ajutorul jantei.

Pasul 12: Umfla camera putin, cat sa prinda forma. Apoi introdu valva in locasul special din janta.

Pasul 13: Ajutandu-te de ambele maini, introdu camera intre anvelopa si janta. Apasa pe laterala anvelopei pentru a aseza corect camera.

Pasul 14: Utilizeaza unul sau ambele leviere pentru a introduce si partea laterala a anvelopei pe janta. Apoi poti umfla roata si sa-ti continui linistit traseul.

Vezi Comentarii (23)
  • La Pasul 7 nu se scoate doar o parte a anvelopei….se scoate toata partea respectiva!,iar apoi camera iese f. usor; la Pasul 8, daca ai o pana de cauciuc trebuie scoasa anvelopa de tot de pe janta si verificata interior cu ”buricele” degetelor din mm. in mm. ca poate avea o sarma de otel f.subtire si degeaba lipesti camera, pt. ca o poti intepa din nou!

  • Pt.MD: Sensul de rotatie al anvelopei trebuie respectat pt. ca asa impune profilul crampoanelor. Exista situatii cand avem dubla sageata . Configuratia crampoanelor este identica, numai ca in varianta REAR anvelopa pusa conform sagetii va avea gripul mai mare…de ex. vezi SCHWALBE FURIOUS FRED.

  • Cand postati un material asemanator si pentru schimbarea unei camer/anvelope pentru roata din spate.Roata din fata e floare la ureche, adevaratul test e pentru roata din spate.

  • Eu am o problema..tot timpul imi iese anvelopa de pe janta si imi iese si camera pe afara..Ce pot sa fac ca sa nu se mai intample asta?

  • Am intalnit o asemenea situatie de cateva ori numai la anvelope pe sirma si se poate rezolva, nu este ceva imposibil ci doar pt. cele folding nu se mai poate face nimic in acest sens.

  • Se pune anvelopa la intamplare dar de regula daca crampoanele sunt asimetrice ar trebui sa aiba sens de rotatie; numai in cazul crampoanelor simetrice nu este nevoie de sens de rotatie pt. ca anvelopa va avea acelasi grip indiferent cum o montezi.

  • N-am mai folosit de mult bicicleta si vad ca a stat pe pana in garaj. O sa schimb camerele dar anvelopele au facut niste cute pe extriorul lor unde au stat pe pamant. Nu sunt gaurite, sunt ca niste vergeturi….Mai pot fi folosite anvelopele?

  • Dimensiunea rotilor bicicletei mele vechi de oras(3 viteze in butuc spate si in 30 de ani nici o reparatie) sunt 26″ x 1 1/2 (40-584 mm 650x38B)
    Pot inlocui la roata spate cu anvelopa 26″ x 1,75 ( 47-559mm). E4 88R- 002022 cu kevlar si camera 26″ x 1,75?

    • 47 e ceva mai lată, se poate cu condiția să încapă în cadru, lucru pe care trebuie să îl aproximezi tu. Nu e mare diferență dar există, dacă ai și aripi de protecție s-ar putea să fie cam complicat și să nu încapă. În afară de spațiu în cadru și în aripi nu sunt alte probleme deosebite.

  • Salutare,postati va rog si secretul centrarii anvelopei pe kevlar…mie mi-a luat enorm pana sa reusesc sa-l centrez bine.Trebuie sa fie un secret,altfel,o pana iti ia timp aproape cat o tura…Mersi.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

20 + 5 =