Acum citesti
Cum demontez roata de spate a bicicletei?

Este una dintre cele mai banale operațiuni, dar este necesară atunci când trebuie să rezolvi o pană de cauciuc sau când vrei să înlocuiești anvelopa sau poate chiar pinioanele. Deoarece am primit mai multe solicitări pe poșta electronică, îți prezint astăzi un tutorial despre cum demontezi roata de spate a bicicletei.

Indiferent de prindere, cu cheiță de tip quick release sau cu piulițe, principiul este același, cu mici variații.

Pasul 1: așează bicicleta cu roțile în sus. Dacă o așezi pe asfalt, asigură-te că protejezi șaua cu o folie de plastic sau un ziar.

Pasul 2: din maneta de schimbători, trece lanțul pe ultima viteză (pinionul mic).

Pasul 3: desfă cheița de tip quick release sau desfă șuruburile. Dacă bicicleta ta este dotată cu V-Brake-uri, desfă-le ca să permiți roții să iasă.

Pasul 4: trage de roată în sus, ținând cu o mână de țeava inferioară a basculei.

Pasul 5: trage de patina schimbătorului în sus, astfel încât să facilitezi scoaterea roții.

Pasul 6: trage de roată în dreapta în timp ce ții patina întinsă.

Pasul 7: după ce rezolvi pana va trebui să montezi roata la locul ei. Întinde dinnou patina schimbătorului.

Pasul 8: fixează lanțul tot pe ultimul pinion. Se presupune că nu ai mai acționat schimbătorul de pinioane între timp.

Pasul 9: lasă roata să pătrundă în urechi. O va face singură. Atenție ca discul să fie poziționat între plăcuțele de frână!

Pasul 10: strânge quick release-ul spre interior (sau piulițele de prindere, după caz). Acesta trebuie să fie poziționat astfel încât să permită o închidere completă (să nu se opintească în cadru). Dacă ai V-Brake-uri, prinde-le în poziția inițială.

Vezi Comentarii (28)
  • Dupa pasul 10, pentru a te asigura ca roata este fix la locul ei in urechile cadrului, intoarce bicicleta in pozitie normala, desfa iar quick release-ul, pune ceva presiune pe sa si strange la loc.

  • In cazul in care roata este pusa la fel cum a fost scoasa dar cu toate astea discul/v-brake-ul nu mai este in aceeasi pozitie (atinge), desfa quick release-ul si invarte un pic de ax. Vei observa diferenta, chiar daca axul nu este stramb. 🙂

  • la ax pe piulite e mai naspa treaba..trebuie sa tii janta centrata (mana pe roata sprijinita de zona pedalierului si apasata in furca) in timp ce strangi uniform fiecare piulita. asa te asiguri ca nu vei avea necazuri.

    ps> daca ai avut multe pene sigur saibele (care vin intre piulite si cadru) de pe ax vor fi uzate, asa ca le schimbi sau strangi cu simt de raspundere sa nu iti fuga stramb axul de pe pozitie, in sarcina vei vedea efectul, cand tragi de pinioane, roata va atinge in partea stanga a furcii. vant domol si asfalt uscat 😉

  • Salut, eu am cadrul care a venit cu butucii la roti pe piulite, am trecut la roti ce au QR din pacate cand bag roata spate trebuie sa fortez furca spate pentru a intra roata apoi trebuie sa ma chinui sa aliniez pinioanele cu schimbatorul pentru a putea schimba precis apoi pe toate pinioanele. Sfatul meu pentru cei care isi cumpara prima lor bicicleta e sa isi ia din prima o bicicleta cu QR altfel vor avea bataie mare de cap. Practic la o tura de mtb pierd multa vreme in caz ca am parte de vreo pana. Spor la pedalat!

    Cristian .

  • Salut, trag de bascula spre exterior pentru a putea intra caseta de pinioane, la vechea roata am umblat cu un reductor dar din cauza asta imi limita numarul pinioanelor ce le puteam folosi, intra mai usor ce e drept dar acum am de furca cu roata spate, compromis la pus roata pe bicicleta dar numai am probleme la transmisie. Sper ca spre sfarsitul anului sa scap de chinul asta prin schimbarea cadrului.
    Bicicleta este un first bike la care i s-a schimbat toata transmisia cu o acera pe 8 pinioane cu tot cu o noua roata spate .

  • colegu cred ca ai luat un butuc mai mare, 135mm pentru cadrul tau de 130mm, distanta de interior dintre capetele furcii (over locknut distance), era sa fac si eu acceasi buba, dar m-am interesat cand am plasat comanda, 5mm dau dureri de cap. pune o poza ca sa fim siguri. upload pe imageshackpunctus sau unde stii tu.

  • Si eu zic la fel, tinand cont ca FirstBike-ul era gandit probabil pentru 6-7 pinioane, deci cu un ax mai ingust. Daca ai pus o caseta de 8-9, este clar ca axul este un pic mai lung.

  • Din pacate azi sunt la munca si nu am cum sa ii fac vreo poza, este ceea ce zici tu, masurat din ochi ar fi cam 5-7 mm. Data viitoare voi fi mai atent cand o sa mai schimb cate ceva la ea, momentan asa ramane pana vor mai fi bani de bagat in ea. Desi mai tot timpul schimb cate ceva. Multumesc pentru sfat si spor la pedalat

  • Salut din nou baieti de vreo 4 zile am rezolvat problema pentru totdeauna, adio chin la montat roata spate si apoi ajustarea ei pentru a veni bine pinioanele lantul si schimbatorul. Am achizitionat un cadru adevarat. Mare adevar Vali, culeg toate informatiile deacum pana mai cumpar ceva.

  • Am urmat tutorialul de schimbare a rotii din spate, dar din pacate acum cand lantul e pe anumite pinioane din spate are scapari, adica simt in pedala si se aude si un sunet ca si cand ar incerca sa schimbe viteza, dar evident ca nu actionez schimbatorul. Cand am scos roata am intalnit si niste arce de-o parte si de alta a axului. Nu am observat pozitia lor initiala si de aceea ma gandesc ca poate e din cauza lor. Daca nu, ce alta cauza ar putea fi?

  • salut am si eu o intrebare…am o bicicleta cu frane normale si asi vrea sa iau o roata de spate cu frana pe disc credeti ca merge?ms

  • salut ms pentru raspuns. am mtb si nu am prindere pentru frana disc. ce as putea face daca nu am, ai vreo idee? si as vrea sa montez frana pe disc. ms

  • salut. eu am prindere cu cheita…acum ceva timp am avut pana si m-am decis sa schimb camera. am desfacut cheita, am dat roata jos, am schimbat camera iar cand am montat roata din nou am observat ca exista joc in butuc. am facut eu ceva aiurea? cum pot scapa de joc?

  • strangi piulitele dupa ce scoti cheita cu ax . ai nevoie de scule speciale, pe spate trebuie sa scoti intai pinioanele.
    uitete pe siteul asta fabricant de scule…vei gasi si info >> http://www.parktool.com/blog/repair-help/hub-overhaul-and-adjustment

    chiar cazul tau prezenta pe youtube loose (descentrat, liber, cu joc) hub spate>> https://www.youtube.com/watch?v=Blx40i_ii5Q

    aici ai sevice roata fata https://www.youtube.com/watch?v=DMhQlqg7TDA

    roata spate pe caseta filet (pinioane sudate) https://www.youtube.com/watch?v=IrzlHjhckSU

    roata spate pe caseta normala (pinoane separate)

  • . . . va rog sa-mi spuneti daca se poate monta ” coronita ” din butucul rotii din spate , fara a demonta pinioanele rotii din spate ! ? ! VA MULTUMESC ! ! !

  • Eu am dat azi de acest site, am citit despre cum se domnteaza roata din spate – am inteles – SUNT UN NOVICE ABSOLUT, NU AM FACUT NIMIC TEHNIC PABA ACUM CU BICICLETA MEA, UN CTM 29” , 8×3 – si am aplicat.
    Mi-a iesit. Am reusit sa dau joas roata din spate, notand pe hartie ce am conspectat din pasi, si aplicand practic.
    Am fost incantat de reusita mea DIN PRIMA INCERCARE.

    A urmat „drama”.
    Am injurat putin autorul scenariului, cand am constatat ca – se pare – SIRMA MEA DE V-BRAKE este rupta; CRED CA NU AM IDENTIFICAT – nici nu aveam cum, in explicativa, la pasul respectiv, se mentioneaza numai, ca pentru profesionisti = „se slabeste cheita – asta am facut-o, se desurubieaza … inclusiv v-brake-ul – ori, eu, nu am STIUT CUM SA O FAC. NICI-O EXPLICATIVA IN POZA.

    In acest fel – am capatat – e adevarat – experienta – la demontare – cel putin – in plus, am avut acces la lant si partile murdare ale biciletei – pe care le-am sters manual si curatat – salvand vrei 20 de RONi, pentru o asemenea operatie – am reusit sa imi scot singur camera de pe janta, intai cauciucul – se pare ca este un cauciuc interesant, de buna calitate, nu am folosit leviere – doar degetele – voi cumpara un set de petice nemtesti TOMM… 8 Roni 5 petice, si voi incerca sa imi rezolv pana singur – DAR:

    1. o omisiune de explicatie – o fotogarafie -0 legata de V-BRAKE – imi anuleaza toata munca de a economisi si bani, si materiale ; asta, daca cursul de mai sus se doreste un OPEN SOURCE pentru toti biciclistii, inclusiv pentru cei care au fost prograamtori, IT-siti, timp d evrei 30 de ani, pana cum, si nu au avut nimic de-a face cu noile tipuri de bicilete, ci doar cu cele vechi, de pe vremea copilariei lor;
    foarte bune cele noi… dar… foarte scumpe manoperele – la pensiile noastre – de handicaapti, chiar – nu mai vorbesc de cat de scumpe piesele = sirma pentru v-barke-uri, sau cum s-o fi numind – arcul… etc;

    2. Motiv pwentru care – cu toata deferenta posibila, sugeram autorului cursului mai multe:

    a) eventual, refacerea cursului, intr-o sectiuen separata = CA PENTRU IT-isti PROSTI;
    b) eventual, sa propuna MEN ( Ministerului Educatiei Nationale ), un curs complet – pe internet – si nu numai – cu programa teoretica si practica – eventual cu proba de BAC – care – ca si calculatoarele, poate suplini o alta materie la alegere = BICICLETE / intretinere/ depanare/ service/ reparatii ;
    c) tratarea exhaustiva – intr-un astfel de curs – a tuturor problemelor de service si reparatii;
    d) generalizare = biciclete electrice, scutere, motorete, motociclete tricicluri,( cu atasa, platforme ) etc…

    va multumesc, si ma scuzati pentru interventie.
    Chiar am invatat ceva, dar – lacom – frustat, intrucatva – si perfectionist – in a explica ceva – la viata mea – astfel incat – sa nici nu fie nevoie de mine – am considerat ca merita sa vociferez putin, chiar si la cea mai buna documentatie in materie, gasita in lumea UNIX a bicicletelor, de pe NTE, si inca – in limba romana.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

twenty + twelve =