Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie,…
Noile frâne Level de la SRAM doresc să aducă tehnologia modelelor Guide folosită pentru câștigarea Campionatelor Mondiale de DH din 2015 într-o formă cu dimensiuni și greutate reduse. Manetele DirectLink vor fi conectate la etrieri puternici cu două pistoane, reglajele pentru ajustarea manetelor vor fi ascunse privirii pentru un aspect curat și vor fi 5 modele dintre care se va putea alege cel potrivit.
Modelul de top va fi Level Ultimate, care va înlocui în gamă modelul SRAM XX. Maneta DirectLink din carbon oferă putere și precizie, folosind articulații cu rulmenți. Etrierul este construit monobloc, cu două pistoane și are un sistem elaborat de disipare a căldurii. Sistemul BLEEDING EDGE simplifică mult aerisirea. Frâna conține mai multe piese din titan pentru o greutate redusă, iar plăcuțele sunt cu baza din aluminiu. Ele vor fi compatibile cu sistemul MatchMaker X. Greutatea va fi de 318 g iar prețul de 324 euro.
Modelul Level TLM va înlocui vechile SRAM X0 și este destinat tot competițiilor de top și utilizatorilor cu mari pretenții. Maneta DirectLink este din aluminiu iar etrierul este tot de tip monobloc cu două pistoane, cu sistem elaborat de disipare a căldurii și tehnologie BLEEDING EDGE. Articulațiile sunt însă cu bucșe, nu cu rulmenți, iar componentele sunt din oțel. Greutatea va fi de 356 g iar prețul de 207 euro.
Level TL înlocuiește modelul DB5 oferind puterea de frânare necesară pentru XC și trail ușor. Maneta este din aluminiu iar etrierul nu este de tip monobloc, dar oferă aceiași putere de frânare ca și modelele superioare. Greutatea va fi de 370 g iar prețul de 111 euro.
Level T este înlocuitorul modelului DB3, având o greutate ceva mai mare decât modelul TL, dar păstrând forța de frânare nealterată. Prețul va fi de 89 euro iar greutatea de 410 g.
Modelul cel mai ieftin se va numi Level și va înlocui în gamă modelul DB1, va avea 430 g și un preț de doar 69 euro.
Tehnologiile folosite în cadrul gamei sunt următoarele:
PIGGYBACK RESERVOIR – rezervorul de lichid DOT 5.1 din manetă este optimizat pentru performanță și poate fi folosit în orice poziție, fiind posibilă inversarea manetelor dacă se dorește.
TIMING PORT CLOSURE – valva care etanșează sistemul la apăsarea manetei de frână a primit garnituri foarte rezistente iar axul pistonului este foarte precis fabricat pentru o forță mărită de frânare
CONTACT POINT ADJUST – oferă posibilitatea de a modifica cursa manetei pentru a mări sau micșora cursa acesteia, fără a fi afectate plăcuțele. Acest sistem permite și egalizarea cursei celor două frâne dacă este cazul.
REACH ADJUST – permite poziționarea precisă a manetei în funcție de preferințele personale
DIRECTLINK – manetele DirectLink produc un sentiment de frânare sigură și de control
DEADBAND – durata de timp dintre momentul apăsării manetei și cel în care plăcuțele ating discul este mult redusă
Produsele vor fi disponibile pe piață la începutul acestui an, mai multe informații urmând să fie disponibile pe site-ul producătorului.
Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.