Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei…
Probabil că locuitorii orașului Cluj-Napoca nici nu își mai amintesc precis când li s-a promis că vor avea un sistem funcțional de bike-sharing, atât de mult timp a trecut de la anunțarea acestei intenții de către autorități. Dar există totuși ceva care depășește această cronologie exagerată și anume bâlbele care au dus apariția ei. Partea cinică este că bicicletele aferente sistemului există, sunt în Cluj-Napoca, numai că au fost uitate într-un depozit, unde adună, cu voioșie, praf.
Ziarul de Cluj a relatat despre această situație, dezvăluind că o parte, circa 70 de bucăți, din cele 540 de biciclete, cumpărate din Bulgaria cu prețul de 150-200 de euro bucata pentru proiectul respectiv zac într-un depozit al Regiei Autonome a Domeniului Public. Aceste biciclete ar fi trebuit să circule pe traseele din Cluj-Napoca, Apahida și Florești, localități limitrofe reședinței, încă din august 2013, însă termenul de finalizare a proiectului a fost amânat de mai multe ori.
Inițial, firma care a câștigat licitația, Viacor Engineering, avea ca termen de contract luna august 2013 pentru a termina cei 14 kilometri de piste și a pune in functiune cele 540 de biciclete, închiriate gratuit în baza unor carduri. Apoi, termenul a fost decalat cu șase luni, din motiv că primaria a schimbat traseul pentru piste din Apahida și Florești. Pe urmă, proiectul a fost amânat din nou, deoarece mai există o serie de achiziții încă în desfășurare. Una dintre licitațiile aflate în desfășurare se referă la întreținerea stațiilor self-service și câștigată, inițial, de RADP. Rezultatul licitației a fost însă contestat, iar ofertele depuse sunt reanalizate.
Ultimul termen de finalizare avansat de primărie a fost toamna acestui an pentru Cluj-Napoca și anul viitor pentru Florești și Apahida. În final, rețeaua pe care municipalitatea ar trebui să o realizeze implică 14 kilometri de piste pe traseul Florești-Cluj-Apahida, amenajarea a 50 de stații self-service – 43 în Cluj-Napoca și restul în cele două localități- și dotarea lor cu cele 540 de biciclete, care stau să ruginească în depozitele orașului.
Sursa: Ziarul de Cluj
Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.
Si acum se vand aceste biciclete ca SH la bani putini (pe sub mana),foarte rau